Título variante: |
L'avaluació-acreditació de la recerca a Espanya : l'experiència de l'Agència Nacional d'Avaluació i Prospectiva (ANEP) |
Título variante: |
The assessment-accreditation of research in Spain: the experience of the National Evaluation and Foresight Agency (ANEP) |
Fecha: |
2011 |
Resumen: |
La acreditación se nos presenta habitualmente como un proceso mediante el que se evalúa la competencia inherente a personas o instituciones que, de forma individual o colectiva, asumen responsabilidades en un determinado ámbito de la iniciativa social, tomando como referencia una serie de criterios o estándares de calidad. En las instituciones de educación superior, singularmente en las universidades, se trata de una práctica que se ha ido proyectando de modo progresivo en las funciones docentes e investigadoras que tienen asignadas, complementando o diversificando sus sistemas de evaluación, certificación, verificación, habilitación, auditoría, rendición de cuentas, etc. |
Resumen: |
L'acreditació se'ns presenta habitualment com un procés mitjançant el qual s'avalua la competència inherent a persones o institucions que, de manera individual o col·lectiva, assumeixen responsabilitats en un determinat àmbit de la iniciativa social, prenent com a referència una sèrie de criteris o estàndards de qualitat. En les institucions d'educació superior, singularment en les universitats, es tracta d'una pràctica que s'ha anat projectant de manera progressiva en les funcions docents i investigadores que tenen assignades, complementant o diversificant els seus sistemes d'avaluació, certificació, verificació, habilitació, auditoria, rendició de comptes, etc. |
Resumen: |
The accreditation presents us usually as a process which assesses the inherent institutions and people skills that, individually or collectively, assume responsibilities in a determinate field of the social initiative, taking as a reference some criteria or quality standards. In the institutions of higher education, in the Universities to be precise, it is a practice that has gone projecting of progressive way in the teaching and research functions, complementing or diversifying its systems of: assessment, certification, checking, habilitation, audit, accountability, etc. |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Lengua: |
Castellà |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Materia: |
Acreditación ;
Evaluación ;
Calidad ;
Investigación ;
Educación superior ;
Acreditació ;
Avaluació ;
Qualitat ;
Investigació ;
Educació superior ;
Accreditation ;
Evaluation ;
Quality ;
Research ;
Higher education |
Publicado en: |
Educar, Vol. 47, Núm. 1 (2011) , p. 165-179, ISSN 2014-8801 |