Buscant marcadors de virulència per a la malaltia de Glässer en porcs
Aragón, Virginia (Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries. Centre de Recerca en Sanitat Animal)

Additional title: Buscando marcadores de virulencia para la enfermedad de Glässer en cerdos
Date: 2011
Abstract: Investigadors del Centre de Recerca en Sanitat Animal (CReSA) han intentat identificar marcadors de virulència del Haemophilus parasuis, bacteri que causa infeccions respiratòries i sistèmiques en el porc amb greus conseqüències per al sector productiu porcí. En classificar les soques d'H. parasuis, segons la seva virulència per mètodes serològics i genètics, es va veure que no era possible establir una correlació fiable per predir la virulència de les soques, pel que es requereix continuar treballant en aquesta línia d'investigació. L'estudi també alerta sobre la possibilitat que els senglars puguin desenvolupar aquesta malaltia en casos de cria intensiva.
Abstract: Investigadores del Centre de Recerca en Sanitat Animal (CReSA) han intentado identificar marcadores de virulencia del Haemophilus parasuis, bacteria que causa infecciones respiratorias y sistémicas en el cerdo con graves consecuencias para el sector productivo porcino. Al clasificar las cepas de H. parasuis, según su virulencia por métodos serológicos y genéticos, se vio que no era posible establecer una correlació fiable para predecir la virulencia de las cepas y que se requiere continuar trabajando en esta línea de investigación. El estudio también alerta sobre la posibilidad de que los jabalíes puedan desarrollar esta enfermedad en casos de cría intensiva.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Language: Català i Castellà
Document: Article ; divulgació ; Versió publicada
Published in: UAB divulga, Gener 2011, p. 1-2, ISSN 2014-6388



Català
2 p, 332.3 KB

Español
2 p, 259.2 KB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Health sciences and biosciences > Centre de Recerca en Sanitat Animal (CReSA-IRTA)
Articles > Published articles > UAB Divulga
Articles > Dissemination

 Record created 2011-12-15, last modified 2026-02-02



   Favorit i Compartir