Articles

Articles 63 registres trobats  anterior11 - 20següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.02 segons. 
11.
21 p, 1.1 MB Does universities' posting strategy influence their social media engagement? : an analysis of the top-ranked higher education institutions in different countries / Capriotti, Paul (Universitat Rovira i Virgili) ; Martínez-Gras, Rodolfo (Universitat d'Alacant) ; Zeler, Ileana Lis (Universitat Autònoma de Barcelona)
To ensure the widespread dissemination of information and to foster interaction and dialogue with users, higher education institutions need to develop an active profile on the social networks. This paper analyses the influence of universities' posting strategy on their followers' engagement (reaction, virality and conversation) by measuring the level of activity and type of presence on their social networks. [...]
2023 - 10.1111/hequ.12439
Higher Education Quarterly, (Octubre 2023)  
12.
14 p, 4.6 MB More than a Bit of Fun : The Multiple Outcomes of a Bioblitz / Meeus, Sofie (Meise Botanic Garden) ; Silva-Rocha, Iolanda (University of Porto) ; Adriaens, Tim (Research Institute for Nature and Forest (Brusel·les, Bèlgica)) ; Brown, Peter M.J. (Anglia Ruskin University) ; Chartosia, Niki (University of Cyprus) ; Claramunt López, Bernat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Martinou, Angeliki F. (British Forces Cyprus) ; Pocock, Michael J.O. (UK Centre for Ecology and Hydrology (Wallingford, Regne Unit)) ; Preda, Cristina (Ovidius University of Constanta (Constanta, Romania)) ; Roy, Helen E. (UK Centre for Ecology and Hydrology (Wallingford, Regne Unit)) ; Tricarico, Elena (University of Florence) ; Groom, Quentin J. (Meise Botanic Garden)
Bioblitzes are a popular approach to engage people and collect biodiversity data. Despite this, few studies have actually evaluated the multiple outcomes of bioblitz activities. We used a systematic review, an analysis of data from more than 1000 bioblitzes, and a detailed analysis of one specific bioblitz to inform our inquiry. [...]
2023 - 10.1093/biosci/biac100
BioScience, Vol. 73, Num. 3 (March 2023) , p. 168-181  
13.
18 p, 640.4 KB WhatsAppening to the news in Brazil? : a mixed method study on news publishers' struggle to adapt to WhatsApp's inherent characteristics of mobile and interpersonal communication / Carpes, Giuliander (University of Toulouse 3 Paul Sabatier) ; Moreu, Enric (Dublin City University)
After Facebook started prioritizing posts from family and friends on its newsfeed at the beginning of 2018, news consumption on social media increasingly migrated to other mobile applications such as WhatsApp. [...]
Després que Facebook comencés a privilegiar les publicacions de familiars i amics en el seu subministrament de notícies a principis de 2018, el consum de notícies en les xarxes socials va migrar cada vegada més a altres aplicacions mòbils, com WhatsApp. [...]
Después de que Facebook comenzara a privilegiar las publicaciones de familiares y amigos en su suministro de noticias a principios de 2018, el consumo de noticias en las redes sociales migró cada vez más a otras aplicaciones móviles, como WhatsApp. [...]

2023 - 10.5565/rev/analisi.3545
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 68 (2023) , p. 45-62 (Articles)  
14.
19 p, 1.3 MB MOTEMO-OUTDOOR: ensuring learning and health security during the COVID-19 pandemic through outdoor and online environments in higher education / Mateo Canedo, Corel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Crespo-Puig, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
The restriction measures put in place during the COVID-19 pandemic posed notable challenges for formal teaching-learning processes because they had to be adapted to ensure health security. An active learning programme applied to three environments (indoors, outdoors, and online) was tested with 273 undergraduate university students in a within-subjects experimental study. [...]
2023 - 10.1007/s10984-023-09456-y
Learning Environments Research, 2023
2 documents
15.
20 p, 1.8 MB Mejora de competencias personales y prosociales a través de prácticums con Aprendizaje-Servicio en la Universidad / Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Edo, Mequè (Universitat Autònoma de Barcelona) ; París Romia, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona)
La investigación que hemos llevado a cabo está orientada a mejorar la formación de los futuros maestros de Grado de Educación Infantil incorporando la posibilidad de hacer un prácticum con Aprendizaje-Servicio para fomentar el compromiso social. [...]
The research aims to improve the training of future teachers of Early Childhood Education by incorporating the possibility of doing a practicum with Service-Learning Projects (SLP) to promote social engagement. [...]

2020 - 10.4995/redu.2020.13076
REDU : revista de docencia universitaria, Vol. 18 Núm. 1 (2020) , p. 123-142  
16.
9 p, 516.1 KB Millora de competències personals i prosocials a través de projectes d'Aprenentatge i Servei : Projectes de compromís social realitzats entre alumnes del Grau d'Educació Infantil i les escoles / Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Edo, Mequè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; París Romia, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Aquesta recerca mostra els resultats sobre la percepció de les competències personals i pro-socials de 575 estudiants d'educació Infantil i primària fent el pràcticum, a través d'un qüestionari. [...]
This research shows the results of the students' perception of their personal and pro-social competences development. 575 Early Childhood and Primary Education students used a questionnaire to evaluate their competences. [...]

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
17.
18 p, 379.7 KB Eficacia de los modelos inmersivos de comunicación y estructura de la información vinculados al compromiso social : estudio de caso de AJ Contrast / Rodríguez-Fidalgo, Mª Isabel (Universidad de Salamanca) ; Paíno-Ambrosio, Adriana (Universidad de Salamanca)
Los mecanismos que hacen posible la narración inmersiva se convierten en el centro de atención de este estudio. Partiendo de los modelos inmersivos de comunicación y estructura de la información, que plantean una reformulación de los parámetros clásicos comunicativos, se analiza su aplicación a los proyectos desarrollados por el laboratorio de innovación Al Jazeera Contrast, que desde hace años está apostando fuertemente por la utilización de dichas tecnologías dentro del campo del periodismo inmersivo. [...]
Els mecanismes que fan possible la narració immersiva són el centre d'atenció d'aquest estudi. Partint dels models immersius de comunicació i estructura de la informació, que plantegen una reformulació dels paràmetres clàssics comunicatius, s'analitza la seva aplicació als projectes desenvolupats pel laboratori d'innovació Al Jazeera Contrast, que des de fa anys aposta fortament per la utilització d'aquestes tecnologies dins del camp del periodisme immersiu. [...]
The mechanisms that make immersive storytelling possible are the focus of this study. Based on immersive models of communication and information structure, which propose a reformulation of traditional communicative parameters, we analyse their application to projects developed by the innovation laboratory Al Jazeera Contrast, which for years has been strongly committed to the use of these technologies in the field of immersive journalism. [...]
Anàlisi is a science journal published by the Journalism and Communication Sciences Department of the Autonomous University of Barcelona (UAB). The journal has been published by the UAB Journalism Department since 1980. [...]

2022 - 10.5565/rev/analisi.3450
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 66 (2022) , p. 63-80 (Articles)  
18.
20 p, 300.5 KB Gestión de las redes sociales en las campañas electorales españolas en 2019 / Gonzálvez Vallés, Juan Enrique (Universidad Complutense de Madrid) ; Barrientos Báez, Almudena (Universidad Complutense de Madrid) ; Caldevilla Domínguez, David (Universidad Complutense de Madrid)
El objeto de estudio de este trabajo es el análisis de la estrategia de comunicación que llevan a cabo los partidos políticos españoles durante las distintas convocatorias electorales en el año 2019 en las redes sociales. [...]
L'objecte d'estudi d'aquest treball és l'anàlisi de l'estratègia de comunicació que van fer els partits polítics espanyols durant les diferents convocatòries electorals l'any 2019 a les xarxes socials. [...]
This work analyses the communication strategies on social networks by Spanish political parties during the various elections of 2019. It analyses in detail their activity, their ability to generate a feeling of belonging and the different forms of interaction of these formations, and the most successful formats. [...]

2021 - 10.5565/rev/analisi.3347
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 65 (2021) , p. 67-86 (Articles)  
19.
9 p, 938.4 KB Conducting clinical trials in persons with Down syndrome : summary from the NIH INCLUDE Down syndrome clinical trials readiness working group / Baumer, Nicole (Boston Children's Hospital (Boston, Estats Units d'Amèrica)) ; Becker, Mara L. (Duke University School of Medicine) ; Capone, George (The Johns Hopkins School of Medicine) ; Egan, Kathleen (Parent/Advocate, Virginia, USA) ; Fortea, Juan (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Handen, Benjamin L. (University of Pittsburgh) ; Head, Elizabeth (University of California) ; Hendrix, James E. (LuMind IDSC Foundation, Burlington, USA) ; Litovsky, Ruth Y. (University of Wisconsin) ; Strydom, Andre (King's College London) ; Tapia, Ignacio E. (University of Pennsylvania) ; Rafii, Michael S. (University of Southern California) ; Universitat Autònoma de Barcelona
The recent National Institute of Health (NIH) INCLUDE (INvestigation of Co-occurring conditions across the Lifespan to Understand Down syndromE) initiative has bolstered capacity for the current increase in clinical trials involving individuals with Down syndrome (DS). [...]
2022 - 10.1186/s11689-022-09435-z
Journal of Neurodevelopmental Disorders, Vol. 14 (march 2022)  
20.
7 p, 231.4 KB Autoesquemas posibles de ficción : la inmersión narrativa como proceso de integración conceptual / Martínez, María-Ángeles (Universidad de Alcalá)
Los autoesquemas posibles de ficción (APF) o storyworld possible selves (Martínez, 2014, 2018) son estructuras mentales que se utilizan en el estudio de la inmersión narra tiva desde paradigmas de lingüística y narratología cognitivas. [...]
Storyworld possible selves (Martínez, 2014, 2018) are mental constructs used in the study of narrative engagement within cognitive linguistics and cognitive narratology paradigms. A storyworld possible self is formally conceived as a blend resulting from the conceptual integration (Fauconnier and Turner 2002) of two input spaces: the mental representation that readers entertain for a narrator or focalizing character, and the mental representation that readers entertain of themselves, or self-concept. [...]

2021
DeSignis, Núm. 35 (2021) , p. 123-135 (Escenarios/Scenery. Narrativas, poéticas y semióticas cognitivas / Narratives, poetics and cognitive semiotics)  

Articles : 63 registres trobats   anterior11 - 20següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.