Articles

Articles 68 registres trobats  inicianterior59 - 68  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
59.
1 p, 47.6 KB Editorial / Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4416
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 297-297  
60.
8 p, 330.9 KB Reflexiones en torno a la línea editorial de la revista Enseñanza de las Ciencias / Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Azcárate, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
The aim of this article is to inform about some thoughts and decisions taken by Enseñanza de las Ciencias joumal editorial staff about the criteria for selecting articles. We believe that this critena should be discussed in order to make possible an effective response to the needs of the teaching and research communities that constitute the public of the journal.
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4185
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 1 (1997) p. 3-9  
61.
3 p, 71.6 KB Anàlisi del procés de lectura d'un guió de pràctiques per a l'aplicació del mètode científic / Hinojosa, Julià ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
L'objectiu principal d'aquest treball és analitzar com uns alumnes, seguint un guió de pràc-tiques d'un experiment que comporta l'aplicació del mètode hipotètico-deductiu, compre-nen el guió, porten a terme la pràctica i expressen el resultat de tot plegat en un informe.
2006 - 10.5565/rev/ciencies.293
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 5 (2006) p. 31-33  
62.
5 p, 264.4 KB El cicle del paper : una proposta didàctica per aproximar-nos a la comprensió del problema dels residus / Castelltort i Valls, Alba (Ajuntament de Barcelona. Programa Agenda 21 Escolar) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
L'article exposa una experiència didàctica que pretén aprofundir en la comprensió de la problemàtica dels residus des de la perspectiva dels cicles. La proposta parteix de la in-terpretació del cicle del paper per ajudar l'alumnat a reflexionar i comprendre els perquès de la problemàtica del consum de paper i facilitar l'adquisició d'uns sabers que serveixin per explicar la problemàtica d'altres tipologies de residus. [...]
2006 - 10.5565/rev/ciencies.299
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 4 (2006) p. 2-6  
63.
1 p, 88.7 KB Introducción / Adúriz-Bravo, Agustín ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
2003
Enseñanza de las ciencias, V. 21 N. Extra (2003) , p. 3-3  
64.
18 p, 583.7 KB Intentando consensuar con futuras profesoras de ciencias los objetos y criterios de su evaluación / Hugo, Diana (Universidad Nacional del Comahue (Argentina). Facultad de Ciencias de la Educación) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La finalidad de este artículo es justificar la metodología utilizada en la formación inicial (y permamente) de profesores de ciencias que estamos aplicando en las prácticas profesionales. Se fundamenta en el uso de estrategias orientadas a compartir los objetos y criterios de evaluación entre la tutora-investigadora y los estudiantes, con la finalidad de aprender a autorregularse. [...]
The purpose of this article is to justify the initial (and permanent) training methodology that we are applying to professors of sciences during their Training Practice. It is focused on the use of strategies aimed at sharing items and evaluation criteria between the tutor-researcher and the students so that the latter achieve self-regulation. [...]

2003 - 10.5565/rev/ensciencias.3920
Enseñanza de las ciencias, V. 21 N. 3 (2003) , p. 445-462  
65.
12 p, 70.5 KB Del modelo científico de "adaptación biológica" al modelo de "adaptación biológica" en los libros de texto de enseñanza secundaria obligatoria / Gándara Gómez, Milagros de la (Universidad de Zaragoza. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Gil Quílez, María José (Universidad de Zaragoza. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este artículo llamamos la atención sobre las dificultades que plantea la transposición del concepto de adaptación biológica a los libros de secundaria obligatoria, a partir de la literatura especializada. [...]
In this article we catch the eye on the difficulties bound to the transposition process of the adaptation concept from the scientific literature to Secondary Education books. These difficulties can explain why students lack clear approaches (consensus) when teachers ask them for «adaptation» in biology.

2002 - 10.5565/rev/ensciencias.3972
Enseñanza de las ciencias, V. 20 N. 2 (2002) , p. 303-314  
66.
15 p, 178.8 KB Fundamentos de un modelo de formación permanente del profesorado de ciencias centrado en la reflexión dialógica sobre las concepciones y las prácticas / Copello, María Inés (Universidade Federal do Rio Grande (Brasil)) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
In this article, principles of one model for male and female Science teacher formation are discussed, considering as its basis the dialogical and critical reflection on concepts and practices, between the teacher and his/her tutor. [...]
2001 - 10.5565/rev/ensciencias.4003
Enseñanza de las ciencias, V. 19 N. 2 (2001) , p. 269-283  
67.
18 p, 87.9 KB Enseñar a argumentar científicament : un repte de les classes de ciències / Sardà i Jorge, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
In this paper a review of the main features of a scientific argumentative text is made. A reference framework and a methodological analysis of the difficulties of a group of students are proposed. Finally, educational proposals are generated to help students learn how to write argumentative texts in science lessons, in order to improve their scientific knowledge.
2000 - 10.5565/rev/ensciencias.4028
Enseñanza de las ciencias, V. 18 N. 3 (2000) , p. 405-422  
68.
15 p, 147.6 KB Fundamentación y diseño de las prácticas escolares de ciencias experimentales / Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
The purpose of this article is to show that the design of school experiments should undergo a complete change so that scientific experimentation should still be a priority in science teaching. We propose a design for a new type of experiment, «initiation practice», based on the concept of «didactic transposition» and on a cognitive model of school science. [...]
1999 - 10.5565/rev/ensciencias.4104
Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 1 (1999) , p. 45-59  

Articles : 68 registres trobats   inicianterior59 - 68  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
1 Sanmarti, N.
75 Sanmarti, Neus
1 Sanmartí, N.
19 Sanmartí, Neus,
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.