visitant ::
identificació
Dipòsit Digital de Documents de la UAB
Cerca
Lliura
Ajuda
Personalitza
Les vostres alertes
Els vostres cistells
Les vostres cerques
Servei de Biblioteques
Sobre el DDD
Català
English
Español
Pàgina inicial
> Resultats de la cerca: Adúriz-Bravo, Agustín
qualsevol camp
resum
filiació institucional
assignatura
autor
authorcount
codi assignatura
codi pla d'estudis
codi titulació
primera pàgina
text complet
forma
codi subvenció
issn
número
matèria
orcid
pla d'estudis
professor
publicació
número de registre
col·lecció
paraula clau
títol
titulació
any
Consells de cerca
Cerca avançada
Cerca col·leccions:
*** qualsevol col·lecció pública ***
1611: Revista d'història de la...
452°F : revista de teoria de l...
Adhesius
Adhesius polítics
El Sincrotró ALBA
Antoni Lloret
Anàlisi
Grup de Recerca Antigona
Antiquària (abans 1801)
Anuario iet de trabajo y relac...
Anuaris i memòries
Anuario Lope de Vega
Informatius occitans. Fons Mac...
Articles
Col·laboracions periodístiques
Articles de divulgació
Articles de recerca
Ressenyes
Articles i informes de la UAB
Articles publicats
Articles publicats a la UAB
Asiadémica. Revista universita...
Fons de l'Agència de Salut Púb...
Athenea digital
Atlas d’Anatomia Veterinària
Atles d'Epidermis
Atlas de los músculos del perr...
Àudio
Barcelona Lab for Urban Enviro...
Biblioteca Digital d'Història ...
Biblioteca Digital d'Història ...
Biblioteca Digital de Sobirani...
Biblioteca de Ciència i Tecnol...
Biblioteca de Comunicació i He...
Biblioteca d'Humanitats
Biblioteca de Medicina
Biblioteca Universitària de Sa...
Biblioteca de Ciències Socials
Biblioteca de Veterinària
Bernard Lesfargues
Bernard Lesfargues, audiovisua...
Bernard Lesfargues, correspond...
Bernat Lesfargues, obra de cre...
Bovis
Brumal
Butlletins
Butlletins de la UAB
Canis et felis
Capítols de llibres
Capítols de llibres de la UAB
Biblioteca Econòmica Carandell
Col·lecció Reserva Carandell (...
Manuscrits Carandell (S. XVIII...
Cartells d’eleccions autonòmiq...
Cartells d’eleccions al Parlam...
Cartells d’eleccions generals ...
Cartells d’eleccions municipal...
Cartells d’eleccions al Parlam...
Cartells polítics
Cartells promocionals
Cartells
Combinatorics, Coding and Secu...
Centre d’Estudis Demogràfics (...
Centre d'Estudis sobre dictadu...
Arts i humanitats
Ciències
Ciències de la salut i biocièn...
Ciències socials i jurídiques ...
Enginyeries
Centre d'Estudis Olímpics de ...
Grup de Recerca en Ecologia Qu...
Ciències Ambientals. Projectes...
Ciències de la Comunicació. Tr...
Ciències
CIMITEC-UAB
Catalan journal of linguistics
Clays and Clay Minerals
CLIL. Journal of Innovation an...
CLIL-SI. Semiimmersió en lleng...
Clínica veterinaria de pequeñ...
Centre de Lingüística Teòrica ...
Grup de Recerca en Comunicació...
ConnectinGeo
CORE en Patrimoni Cultural
CORE de Salut Mental
CORE de Ciutats Intel·ligents ...
Col·legi Oficial de Veterinari...
CRAG (Centre de Recerca en Agr...
CREAF (Centre de Recerca Ecolò...
Centre de Recerca per a l’Educ...
Centre de Recerca en Sanitat A...
Cunicultura
cvicente
Catalan working papers in ling...
dA Derecho Animal
Documents d'anàlisi geogràfica
Datasets
Grup d’Investigació DCEI (Dire...
Dante e L'Arte
Declaracions mediambientals
Departament d'Economia Aplicad...
Departament d'Empresa. Documen...
designis
Didáctica, Innovación y Multim...
Dipòsit Digital de Documents d...
Disturbis
Doblele
Documentació empresarial
Documents gràfics i multimèdia
Documents institucionals
Documents institucionals de la...
Documents de recerca
Documents dels grups de recerc...
Doletiana
Grup de Recerca Drets dels Tre...
Grup de Recerca en Dret Penal ...
David Rosenthal
Dynamis
Environmental and Climate Econ...
E-ciències jurídiques
Enseñanza de las ciencias
CRiEDO (Centre de Recerca i Es...
Educar
Eficàcia de la Formació (EFI)
Eines d'Innovació Docent en Ed...
ELCVIA
Estudios de lingüística del es...
EMIGRA Working Papers
Enginyeria Electrònica. PFC
Enginyeria Informàtica. PFC
Enginyeria de Materials. PFC
Enginyeria. Projectes de final...
Enginyeria Química. PFC
Enginyeria Tècnica Industrial....
Enginyeria Tècnica en Informàt...
Enginyeria Tècnica en Informàt...
Enginyeria Tècnica de Telecomu...
Enginyeria de Telecomunicació....
Enginyeria. TFM
Enrahonar
Equinus
Escola Superior d'Arxivística ...
Escola d'Enginyeria. TFG
Estrat crític
Estudis
Estudis de la UAB
Exàmens
Exposicions de les Biblioteque...
The Security of Networks and D...
Facultat de Biociències. TFG
Biociències. TFM
Facultat Ciències de l'Educaci...
Ciències de l'Educació, TFM
Facultat de Ciències. TFG
Ciències. TFM
Facultat de Ciències de la Com...
Facultat de Ciències de la Com...
Ciències de la Comunicació. TF...
Facultat de Dret. TFG
Facultat d’Economia i Empresa....
Facultat de Filosofia i Lletre...
Filosofia i Lletres. TFM
Facultat de Medicina. TFG
Facultat de Ciències Polítique...
Ciències Polítiques i Sociolog...
Facultat de Psicologia. TFG
Psicologia. TFM
Facultat de Traducció i d'Inte...
Traducció i Interpretació. TFM
Facultat de Veterinària. TFG
Veterinària. TFM
Institut Universitari Avedis D...
Fanzins
Faventia
Institut de Recerca contra la ...
Focus on international migrati...
Fons històric de veterinària
Llibres històrics de veterinàr...
Revistes històriques de veteri...
Fons personals i institucional...
Fotografies
Fotografies de la UAB
Ferran Sunyer i Balaguer
Ferran Sunyer i Balaguer, corr...
FUABFormació
Fundació Salut i Envelliment U...
Grup de Recerca en Remugants (...
Gabinet de Comunicació i Educa...
Grup d'Estudis sobre Immigraci...
Grup d'Electroquímica, Fotoquí...
Grup d'estudi de la literacita...
GENOCOV
Geologica acta
Globalització, Educació i Polí...
Grup d’Estudis República i Dem...
Group on Interactive Coding of...
Grup de Recerca en Compostatge...
GIES (Grup de Recerca en Estrè...
Grup de nanoenginyeria de mate...
grafica
Grup de Recerca en Antropologi...
Grafo Working Papers
Grup de Recerca en Desistiment...
GREDICS (Grup de Recerca en Di...
Grup de Recerca en Ensenyament...
Gresc@ (Grup de Recerca en Edu...
Grup de Recerca Educació i Tre...
GRISS (Grup de Recerca en Imat...
Grup de Recerca en Publicitat ...
Grup de Recerca Mètodes i Apli...
Grup d’Investigació en Estruct...
Grup de recerca Tradumàtica
Centres i grups de recerca (pr...
GSADI Sociologia Analítica i D...
GSD (Grup de sistemes dinàmics...
Guies de Biblioteques
Eines per a la recerca
Bases de dades
Guies de les Biblioteques
Catàleg
Biblioteca de Ciència i Tecnol...
Com trobar...
Biblioteca de Comunicació i He...
Biblioteca d'Humanitats
Biblioteca de Medicina
Recursos temàtics
Biblioteca Universitària de Sa...
Serveis
Biblioteca de Ciències Socials
Biblioteca de Veterinària
Guies de l'estudiant
Guions de Ràdio Barcelona
Higher education policy
Grup de Recerca Història del c...
Historiae
HMiC
Doctors/es Honoris causa
Premsa aranesa
HPC4EAS (High Performance Comp...
Institut d’Investigació i Inno...
Grup de Recerca en Infància i...
Integrated Assessment: Sociolo...
Institut de Biotecnologia i de...
Institut Català de Nanociència...
Institut Català de Paleontolog...
Institut de Ciències Polítique...
Institut de Ciència i Tecnolog...
Institut de Dret i Tecnologia ...
Integrated Earth System Dynami...
Institut de Física d’Altes Ene...
Institut de Govern i Polítique...
Institut d'Investigació en Cie...
Institut d'Història de la Cièn...
Institut de Recerca Sant Pau
Imbalance-P
Institut de Neurociències (INc...
Institut de la Comunicació de ...
Indialogs
Informes anuals
Informes anuals d'empresa
Informes anuals de la UAB
Informes de projectes
Informes de sostenibilitat
Grup d'Innovació Docent de la ...
Inter Asia papers
Institut de Recerca de l’Espor...
Isogloss
ISOR (Investigacions en Sociol...
José Agustín Goytisolo
José Agustín Goytisolo, àudio
José Agustín Goytisolo, corres...
José Agustín Goytisolo, dedica...
José Agustín Goytisolo, docume...
José Agustín Goytisolo, docume...
José Agustín Goytisolo, fotogr...
José Agustín Goytisolo, obra c...
José Agustín Goytisolo, obra d...
José Agustín Goytisolo, recone...
José Agustín Goytisolo, vídeos
Jordi Arbonès
Jordi Arbonès, activitats prof...
Jordi Arbonès, altra documenta...
Jordi Arbonès, correspondència
Jordi Arbonès, dedicatòries
Jordi Arbonès, documentació pe...
Jordi Arbonès, fotografies
Jordi Arbonès, obra creativa
Jordi Arbonès, obra de creació...
Jordi Arbonès, obra de creació...
Jordi Arbonès, reconeixement i...
Jaume Camps
Jaume Camps, activitat profess...
Jaume Camps, apunts
Jaume Camps, congressos
Jaume Camps, documentació pers...
Jaume Camps, fotografies
Jaume Camps, il·lustracions
José Mallorquí
Fons periodístic Josep Maria F...
Jesús Moncada
Jesús Moncada, dibuixos
Journal of Catalan Intellectua...
Contribucions a jornades i con...
Contribucions a jornades i con...
Materials promocionals
Jornades i congressos de la UA...
Jornades d’Innovació Docent de...
Jaume Roca
Jaume Roca, activitat professi...
Jaume Roca, apunts
Jaume Roca, congressos
Jaume Roca, documentació alien...
Jaume Roca, documentació perso...
Bellaterra journal of teaching...
Karanos. Bulletin of Ancient M...
Laboratori de Periodisme i Com...
Grup de recerca Laboratori Hum...
Laboratori d'Anàlisi Instrumen...
Links & Letters
Language design
Langue(s) & Parole
Laboratori de Prospectiva i Re...
Lluís Capdevila i Vilallonga
Lectora
London International Advertisi...
LIEC (Llenguatge i Ensenyament...
Limnética
Llibres
Llibres de la UAB
Llibres i col·leccions
Llibres i col·leccions de la U...
Grup de Recerca en Comunicació...
Locus amoenus
Manuscrits (S. XI-XIX)
Manuscrits
Mapes
Mapes de la Guerra Civil Espan...
Col·lecció Martí Gelabertó de ...
Materials acadèmics
Material de curs UAB
Materials didàctics
Materials Matemàtics
Memòria càrnia digital (MCD)
Fons Manuel Cubeles i Solé
Maria Dolores Baucells
María Dolores Baucells, articl...
María Dolores Baucells, contri...
María Dolores Baucells, docume...
María Dolores Baucells, materi...
Memòria Digital d'Escorxadors ...
Memòria Digital d’Etnologia Ve...
Memòria Digital de Producció A...
Memòria Digital de la Vida Rur...
Medievalia
Memòria personal
Memòries de titulacions
Methodos
Memòria Forestal Digital (MFD)
Memòria Gastronòmica Digital (...
Grup de Recerca Malalties infe...
Grup de Micologia Veterinària
Minescope
Mirabilia
MIRAS (Mediació i Interpretaci...
Mitologías hoy
Workshop MRAMA
Miquel Tomàs Ondiviela
No drets
Nuevas de Indias. Anuario del ...
Observatori de la Tordera
Material obsolet
Ontology studies
Orsis
Ovis
PACTE (Procés d'Adquisició de ...
Pàgines web
Jordi Bigues - Fons Palomares
Papers
Grup de Recerca en Psicologia ...
Pere Calders
Pere Calders, activitats profe...
Pere Calders, àudio
Pere Calders, correspondència
Pere Calders, documentació per...
Pere Calders, fotografies
Pere Calders, obra creativa
Pere Calders, reconeixement i ...
Pere Calders, vídeos
Pendent
Perifèria
Produccions de la Facultat de ...
Publicitat institucional UAB
Plans de gestió de dades (PGD)
Ponències i comunicacions
Ponències i comunicacions de l...
Porci
Postals
Postals de Catalunya
Postals d'Espanya
Pòsters
Pòsters de la UAB
Research group on Psychosocial...
Pedro Pascual
Pedro Pascual, apunts
Pedro Pascual, correspondència
Premsa política
Pragmàtiques (S. XVI-XIX)
Prepublicacions
Prepublicacions de la UAB
Presentacions
Presentacions de la UAB
Papers : Regió Metropolitana d...
Guies docents
Programes radiofònics
Publiradio
Publicacions matemàtiques
Publicacions periòdiques
Publicacions periòdiques de la...
Publicacions de la Secció de M...
Papers del CEDOC
Quaderns d'italià
Quaderns
Quaderns IEE
Quaderns de psicologia
Questiones Publicitarias
Centre d’Estudis Sociològics s...
Revistes antigues d'art i cult...
Revista clínica electrónica en...
Recursos docents
Recursos docents - Servei de B...
Recerca musicològica
Grup de Fiabilitat de Disposit...
Redes
ReGroc : revista de gramática ...
REICIT, Recerca en Estudis Int...
República i republicanisme
Revistes de fons antic
Revibec
Revisar
Revisió càrregues automàtiques
Revisió Biblioteca de Ciència ...
Revisió Biblioteca de Comunic...
Revisió Biblioteca d'Humanita...
Revisió Biblioteca de Medicin...
Revisió de les revistes UAB
Revisió Biblioteca Università...
Revisió Biblioteca de Cièncie...
Revisió Unitat Tècnica i de P...
Revisió Biblioteca de Veterin...
Revistes
Revista de psicología del depo...
Revistes de la UAB
RIDEG. Revista Interdisciplina...
Ramón Ortiz Fornaguera
Ramón Ortiz Fornaguera. Corres...
Ramón Ortiz Fornaguera. Docume...
Ramón Ortiz Fornaguera. Trebal...
Rafael Tasis
Rafael Tasis, obra creativa
Rúbrica contemporanea
Ruta comunicación
Scriptum digital
Selecciones avícolas
Security of Networks and Distr...
Soberanía alimentaria
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
Societat del Gran Teatre del L...
SORT
Sostenibilitat i Prevenció Amb...
SPIN-PORICS
Studia aurea
Studia aurea monográfica
Synthesis of Bioactive Organic...
Treballs d'arqueologia
Tiempo devorado
Tesis doctorals
Tesis doctorals de la UAB
Treballs de Fi de Grau
Premis UAB. TFG
Revista Tradumàtica
Translat Library
TransMedia Catalonia
Treballs de recerca i projecte...
Treballs de recerca i projecte...
Treballs de construcció de tip...
Grup de recerca en Traducció d...
Universitat Autònoma de Barcel...
UAB Divulga
3 Qüestions. Divulgació Cientí...
Càpsules de recerca NEO
UAB Divulga videos
Fons patrimonial
UAB Innova
Unitat d’Assessorament Psicope...
Grup de Recerca Epidemiologia ...
Unitat de Fonaments de l'Anàli...
Unitat d'Historia Econòmica. D...
Unitat de Patologia Murina i C...
Veterinària. Treballs
Qualitat d'Aliments d'Origen A...
Zoonosi i Una Sola Salut (ONE ...
Vídeos de les Biblioteques de ...
Vídeos
Vídeos de la UAB
Vivat academia
WaterInnEU
Grup de recerca Wildlife Ecolo...
Wormwood review
Working papers
Working papers de la UAB
Xavier Fàbregas
Amèrica
Classificació de canals
Caça
Cistelleria
Cuirs i pells
Fires de bestiar i aviram
Gossos / Cinofília
Història local
Inspecció veterinària d'escorx...
Xavier Fàbregas i Comadran, ma...
Matança del porc
Memòria Digital del Pollancre ...
Objectes tradicionals
Paisatges
Patrimoni arquitectònic
Pelleteria
Residus en carns
Toro fer
Trichinella
Ordena'ls per:
Mostrar els resultats:
Format de visualizació:
el darrer primer
títol
autor
any
asc.
desc.
- o prioritzar per -
semblança de paraules
10 resultats
25 resultats
50 resultats
100 resultats
250 resultats
500 resultats
llista única
dividit per col·lecció
BibTeX
Citation
CSV
HTML brief
HTML detailed
HTML MARC
HTML photo captions only
HTML portfolio
METS
Untitled
Untitled
Untitled
XML Dublin Core
XML MARC
Resultats globals:
31
registres trobats en 0.02 segons.
Articles
,
27
registres trobats
Contribucions a jornades i congressos
,
1
registres trobats
Documents de recerca
,
3
registres trobats
Articles
27
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
1.
22 p, 491.3 KB
¿Qué naturaleza de la ciencia se presenta en los libros de química para la educación secundariaen América Latina?
/
Amador-Rodríguez, Rafael
(Universidad del Norte) ;
Adúriz-Bravo, Agustín
(Universidad de Buenos Aires)
Este trabajo de investigación tuvo como objetivo principal caracterizar las concepciones de naturaleza de la ciencia (NOS) que se promueven en libros de química para la educación secundaria de cuatro países latinoamericanos. [...]
This piece of research had as its main aim characterising the conceptions on the nature of science (NOS) promoted in secondary chemistry textbooks from four Latin American countries. The methodological approach was qualitative; for the analysis, ten different aspects of the scientific activity («topics from the philosophy of science») were employed; each topic was modelled from five schools of 20th century philosophy of science. [...]
2021 -
10.5565/rev/ensciencias.3272
Enseñanza de las ciencias
,
Vol. 39 Núm. 3 (2021)
, p. 11-31 (Investigaciones Didácticas)
Registre complet
-
2.
20 p, 2.1 MB
Naturaleza de la ciencia en un objeto virtual de aprendizaje para el profesorado de ciencias en formación
/
Berçot, Filipe Faria
(Universidade de Sao Paulo) ;
Revel Chion, Andrea
(Universidad de Buenos Aires) ;
Adúriz-Bravo, Agustín
(Universidad de Buenos Aires)
Nos propusimos validar un objeto virtual de aprendizaje (OVA) sobre un episodio de historia de la ciencia del siglo XVIII para enseñar naturaleza de la ciencia (NOS). La aplicación del OVA en formación de profesorado permitió su evaluación en contexto. [...]
Our aim was to validate a virtual learning object (VLO) on an episode of the history of science in the 18th century to teach the nature of science (NOS). Implementation of the VLO in pre-service teacher education permitted to assess it in context. [...]
2021 -
10.5565/rev/ensciencias.3060
Enseñanza de las ciencias
,
Vol. 39 Núm. 1 (2021)
, p. 239-258 (Historia y Epistemología)
Registre complet
-
3.
6 p, 217.3 KB
Concepciones emergentes de naturaleza de la ciencia (NOS) para la didáctica de las ciencias
/
Amador-Rodríguez, Rafael
(Universidad de Buenos Aires) ;
Adúriz-Bravo, Agustín
(Universidad de Buenos Aires)
En este trabajo se exponen cuatro concepciones de naturaleza de la ciencia (NOS) que presentan marcos renovados para la didáctica de las ciencias; su origen se remonta a la crítica que se le hace a la visión "consensuada" de NOS propuesta por Lederman y su grupo de trabajo.
2017
Enseñanza de las ciencias
,
Núm. Extra (2017)
, p. 3499-3504
Registre complet
-
4.
6 p, 86.0 KB
Las imágenes de científico en cuentos de ficción escritos por jóvenes estudiantes
/
Pujalte, Alejandro Patricio
(Universidad de Buenos Aires) ;
Gangui, Alejandro
(Universidad de Buenos Aires) ;
Adúriz-Bravo, Agustín
(Universidad de Buenos Aires)
El presente trabajo se enmarca en la línea denominada naturaleza de la ciencia (NOS, por sus iniciales en inglés) y específicamente en el campo de los estudios referidos a las "imágenes de científico" presentes en diversas manifestaciones culturales. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias
,
Núm. Extra (2017)
, p. 3525-3530
Registre complet
-
5.
6 p, 91.1 KB
Los tejidos biológicos : una entidad compleja. Desde la investigación científica a la transposición didáctica
/
Peresan, Laura
(Universidad de Buenos Aires. Departamento de Biodiversidad y Biología Experimental) ;
Adúriz-Bravo, Agustín
(Universidad de Buenos Aires)
En los ambientes educativos se observa con frecuencia ausencia de claridad entre los niveles de organización de la materia viva, en especial en el recorte que atañe células, tejidos y órganos. Es usual la falta de discernimiento teórico y la imposibilidad de identificación visual del nivel tisular en las prácticas de laboratorio de los estudiantes. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias
,
Núm. Extra (2017)
, p. 3803-3808
Registre complet
-
6.
6 p, 86.2 KB
Puentes entre la argumentación y la modelización en la enseñanza de las ciencias
/
Adúriz-Bravo, Agustín
(Universidad de Buenos Aires)
Este trabajo reporta reflexiones basadas en resultados de una revisión de literatura en torno a la argumentación científica escolar. Se caracteriza la "mirada epistémica" que la didáctica de las ciencias puede establecer sobre la competencia argumentativa, apoyada en referencias de la filosofía y la historia de la ciencia. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias
,
Núm. Extra (2017)
, p. 4491-4496
Registre complet
-
7.
6 p, 169.7 KB
Las imágenes de ciencia del profesorado : de la imagen "dis¬cursiva" a la imagen "enactiva"
/
Pujalte, Alejandro
(Universidad de Buenos Aires) ;
Adúriz-Bravo, Agustín
(Universidad de Buenos Aires) ;
Porro, Silvia
(Universidad de Buenos Aires)
Dentro de las líneas de investigación que se ocupan de indagar las imágenes de ciencia que sustentan diferentes audiencias, este trabajo se centra en las de un grupo de docentes de biología. La especificidad de nuestro estudio pasa por indagar diferentes niveles de elicitación de esas imágenes en relación con la educación científica de jóvenes socialmente desfavorecidos. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias
,
Núm. Extra (2013)
, p. 2847-2852 (Innovacions didàctiques)
Registre complet
-
8.
5 p, 80.0 KB
Etnografiar los procesos de enseñanza y aprendizaje de las ciencias en la escuela
/
Acevedo, L. Cecilia
(Universidad Nacional de Quilmes) ;
Adúriz-Bravo, Agustín
(Universidad de Buenos Aires)
Se presenta avances de una investigación que estudia las intervenciones didácticas que realizan los docentes cuando enseñan ciencias. Se consideran aspectos teóricos como teórico-metodológicos de ese objeto de estudio, desde una propuesta que aborda la articulación entre la didáctica y la etnografía y toma las secuencias didácticas elaboradas por los propios docentes como unidades de análisis. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias
,
Núm. Extra (2013)
, p. 17-21 (Innovacions didàctiques)
Registre complet
-
9.
5 p, 72.2 KB
Características epistemológicas clave de los modelos científicos relevantes para la didáctica de las ciencias
/
Adúriz-Bravo, Agustín
(Universidad de Buenos Aires. Grupo de Epistemología, Historia y Didáctica de las Ciencias Naturales)
En esta comunicación se identifican seis "características epistemológicas clave" de los modelos científicos que pueden ser relevantes para la didáctica de las ciencias. Se realiza un análisis sistemático de algunos aspectos fundamentales de los modelos a partir de las propuestas de trabajos anteriores. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias
,
Núm. Extra (2013)
, p. 22-26 (Innovacions didàctiques)
Registre complet
-
10.
5 p, 104.6 KB
Las emociones de quienes aprenden a enseñar ciencias : un desafío para la investigación en didáctica de las ciencias
/
Hugo, Diana
(Universidad Nacional del Comahue (Argentina). Departamento de Didáctica) ;
Adúriz-Bravo, Agustín
(Universidad de Buenos Aires)
La finalidad de este artículo es presentar algunos aspectos de un marco teórico innovador dentro de la Didáctica de las Ciencias como es el de las "emociones", así como algunos resultados obtenidos en una investigación -tesis doctoral- desarrollada en torno al estudio de las mismas de cuatro futuras profesoras de ciencias de la Universidad Nacional del Comahue -Patagonia, Argentina- durante el desarrollo de sus prácticas profesionales. [...]
2009
Enseñanza de las ciencias
,
Núm. Extra (2009)
, p. 3404-3408
Registre complet
-
Articles :
27
registres trobats 1 - 10
anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos
1
registres trobats
1.
86 p, 2.9 MB
Perspectives sobre el context en educació científica : aproximacions teòriques i implicacions per a la pràctica educativa
/
Adúriz-Bravo, Agustín
(Universidad de Buenos Aires) ;
Espinet, Mariona
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Izquierdo i Aymerich, Mercè
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
García-Milà, Mercè
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
;
Jiménez Aleixandre, María Pilar
(Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais) ;
Reigosa Castro, Carlos Emilio
(High School Fuentesnuevas (Lleó)) ;
Marchán Carvajal, Iván
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Márquez, Conxita
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Sanmartí, Neus
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Martins, Isabel
(Universidade Federal do Rio de Janeiro) ;
Siry, Christina
(Université du Luxembourg) ;
Solsona Pairó, Núria
(Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))
El grup de recerca LIEC (Llenguatge i Ensenyament de les ciències) durant el curs 2012-13 ha focalitzat part del seu treball en aprofundir tan a nivell teòric com pràctic sobre el paper que el context té en l'ensenyament de les ciències i en la transferència dels coneixements apresos. [...]
2014
Perspectives sobre el context en educació científica: aproximacions teòriques i implicacions per a la pràctica educativa. Seminari de doctorat
. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès,
:
2013
1. Adúriz-Bravo, Agustín. The notion of "epistemological context" as a theoretical tool for science education. 2. Espinet, Mariona. Contextos i entorns d'aprenentatge en educació científica i ambiental. 3. Izquierdo, Mercè. Consideraciones acerca de la diferencia entre 'contexto del alumno' y 'contexto de modelización científica escolar' y de las dificultades que de ella se derivan. 4. Garcia-Milà, Mercè. La dimensió psicològica de Context i les seves implicacions en l'Ensenyament i Aprenentatge. 5. Jiménez-Aleixandre, María Pilar i Reigosa, Carlos. Contextualizing Practices Across Epistemic Levels in the Chemistry Laboratory. 6. Marchán, Ivan ; Màrquez, Conxita & Sanmartí, Neus. La evolución de la noción de contexto en la didáctica de las ciencias. 7. Martins, Isabel. Text and context according to discursive approaches: readings, appropriations and implications for research and practice in Science Education. 8. Siry, Christina. Sociocultural perspectives of context in science education research and practice. 9. Solsona i Pairó, Núria. La inclusió del model de gènere en el context.
Registre complet
-
Documents de recerca
3
registres trobats
1.
253 p, 1.6 MB
Estudio de las características textuales y el contenido científico de resúmenes sobre la función de nutrición en estudiantes de educación secumdaria obligatoria
/
Paz, Vilma
;
Márquez, Conxita,
dir. ;
Adúriz-Bravo, Agustín,
dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La presente tesis doctoral estudia la incidencia de una Unidad Didáctica diseñada siguiendo las directrices de la Actividad Científica Escolar (ACE) en la competencia cognitivo-lingüística del resumen. [...]
The present doctoral thesis "Study of textual characteristics and scientific content of summaries on the role of nutrition in compulsory secondary education students" studies the impact of a Teaching Unit designed by following the guidelines of the School Scientific Activity (ACE), in the cognitive-linguistic competence of summaries: This study includes the following aspects: 1) A Teaching Unit (UD), entitled "health, food and life" about food and nutrients and nutrition function in living-being model is designed; 1) The UD is implemented in a class group of third year of compulsory secondary school (ESO) students whose age is 14/16 years; 2) The students were asked to write, individually, four summaries where they had to express their knowledge till the writing time. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016
Registre complet
-
2.
434 p, 3.4 MB
Análisis del proceso de autorregulación de las prácticas docentes de futuras profesoras de ciencias focalizado en sus emociones
/
Hugo, Diana
;
Sanmartí, Neus,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Adúriz-Bravo, Agustín,
dir.
A research was conducted on an educational proposal of learning to teach science through self-regulation in which chemistry teachers-to-be, teamed up in groups of two, think about assessment objects and criteria (supposedly agreed upon) during their Teacher Training Course carried out at a secondary school in Neuquén city - Argentina. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008
Registre complet
-
3.
193 p, 547.0 KB
Integración de la epistemología en la formación del profesorado de ciencias
/
Adúriz-Bravo, Agustín
;
Izquierdo i Aymerich, Mercè,
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La didáctica de las ciencias reconoce actualmente la necesidad y la urgencia de formar al profesorado de ciencias en las metaciencias (epistemología, historia y sociología de la ciencia). Esta tesis está dedicada a una revisión crítica y a una generación de criterios y propuestas para la formación de los futuros profesores de ciencias en la epistemología. [...]
Didactics of science (science education as a discipline) currently recognises the urgent need to educate science teachers in the metasciences (philosophy, history and sociology of science). This thesis is devoted to a critical revision of this idea and to the construction of criteria and proposals for prospective science teacher education in the philosophy of science. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2002
3 documents
Registre complet
-
Vegeu també: autors amb noms similars
2
Adúriz-Bravo, Agustín,
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una
alerta personal
via correu electrònic o subscribiu-vos al
canal RSS
.