Documents de recerca

Documents de recerca 48 registres trobats  inicianterior36 - 45següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
36.
96 p, 3.1 MB L'hort escolar sostenible i el model que en té el professorat / Amat, Arnau (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet, Mariona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Treball de recerca en el marc del Màster Oficial d'iniciació a la recerca en didàctica de les matemàtiques i de les ciències. El treball té dues finalitats bàsiques. Per una banda, reflexionar sobre les potencialitats didàctiques de l'hort escolar, des del punt de vista de l'educació per al desenvolupament sostenible. [...]
2008  
37.
244 p, 1.1 MB Receptividad y legitimidad de las políticas públicas en Chile: Divergencias y resistencias frente a las prácticas de intervención social / Astete Cereceda, Marco ; Garay Uriarte, Ana Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Feliu i Samuel-Lajeunesse, Joel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social
Esta tesis indaga en las prácticas cotidianas de la comunidad de Lota, VIII Región del Biobío, República de Chile, en contextos de intervención de los programas sociales públicos. El interés por el tema se sustenta en la constatación de cómo las intervenciones públicas, que presumen de las mejores intenciones para acabar con la pobreza, inequidad y desigualdad en el país, aún no pueden subsanar diversas problemáticas sociales, pese al impulso que se les ha dado a partir de la reanudación de la democracia en los años noventa. [...]
This research explores everyday practices at the context of public programs interventions in Lota's Community, Bío Bío's Region - Chile. The principal interest is based on the observation how the public social program's interventions, despite having the best intentions to end poverty, iniquity and inequality in the country, they still can't overcome with various problems spite the impulse that has been given from the resumption of democracy in the nineties. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
38.
432 p, 7.3 MB La interferència lingüística en entorns de Traducció Assistida per Ordinador. Recerca empíricoexperimental / Martín Mor, Adrià ; Sánchez-Gijón, Pilar, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació
Aquesta tesi investiga l'efecte de les eines de Traducció Assistida per Ordinador (TAO) sobre el producte de la traducció, concretament sobre la interferència lingüística, un dels fenòmens proposats com a candidat a universal de la traducció. [...]
This thesis researches the effect of Computer- Assisted Translation (CAT) tools on the product of translation and specifically on linguistic interference, a phenomenon which, it has been suggested, is a translation universal. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2012  
39.
35 p, 413.3 KB The missing link in emotional intelligence : theory versus educational programs / Orra Prat, Andreu ; Badia Martín, M. del Mar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Emotional educational programs have gained in popularity since the traditional Western schooling model is showing itself inadequate to achieve complete student's development and well-being. Nonetheless, many programs have not been proved its efficacy yet, which could entail some risks. [...]
Els programes d'educació emocional han guanyat popularitat en tant que el sistema escolar tradicional s'ha mostrat inadequat a l'hora de proporcionar un desenvolupament adequat dels estudiants occidentals. [...]

2014
Grau en Psicologia [954]
3 documents
40.
73 p, 401.7 KB Sunk costs, extensive R&D subsidies and permanent inducement effects / Arqué Castells, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Mohnen, Pierre A. (University of Maastricht) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
We study whether there is scope for using subsidies to smooth out barriers to R&D performance and expand the share of R&D firms in Spain. We consider a dynamic model with sunk entry costs in which firms' optimal participation strategy is defined in terms of two subsidy thresholds that characterise entry and continuation. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2012 (XREAP ; 2012-10)  
41.
33 p, 298.2 KB R&D cooperation between Spanish firms and scientific partners : what is the role of tertiary education? / Segarra Blasco, Agustí, 1958- (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Economia) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
This paper explores the factors that determine firm's R&D cooperation with different partners, paying special attention on the role of tertiary education (degree and PhDs level) in facilitating the connection between the firms and the to scientific bodies (technology centres, public research centres and universities). [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2011 (XREAP ; 2011-17)  
42.
45 p, 267.4 KB The link between public support and private R&D effort : What is the optimal subsidy? / Duch Brown, Néstor (Universitat de Barcelona) ; García Quevedo, José, 1963- (Universitat de Barcelona) ; Montolio Estivill, Daniel (Universitat de Barcelona) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
The effectiveness of R&D subsidies can vary substantially depending on their characteristics. Specifically, the amount and intensity of such subsidies are crucial issues in the design of public schemes supporting private R&D. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2011 (XREAP ; 2011-09)  
43.
32 p, 115.0 KB Which firms want PhDs? The effect of the university-industry relationship on the PhD labour market / García Quevedo, José, 1963- (Universitat de Barcelona) ; Mas Verdú, Francisco (Universitat Politècnica de València) ; Polo Otero, José (Universitat de Barcelona) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
PhD graduates hold the highest education degree, are trained to conduct research and can be considered a key element in the creation, commercialization and diffusion of innovations. The impact of PhDs on innovation and economic development takes place through several channels such as the accumulation of scientific capital stock, the enhancement of technology transfers and the promotion of cooperation relationships in innovation processes. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2010 (XREAP ; 2010-2)  
44.
30 p, 117.2 KB The determinants of university patenting : do incentives matter? / Barrio Castro, Tomás del (Universitat de les Illes Balears) ; García Quevedo, José, 1963- (Universitat de Barcelona) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
In recent years various studies have examined the factors that may explain academic patents. Existing analyses have also underlined the substantial differences to be found in European countries in the institutional framework that defines property rights for academic patents. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2009 (XREAP ; 2009-14)  
45.
36 p, 228.7 KB Disseny i experimentació d'un model de formació del professorat per a aules de semiimmersió en llengua estrangera. 200700011 / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; CLILSI ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Cl projecte 2007ARIE00011 "Disseny i experimentació d'un model de formació del professorat per a aules de Semiimmersió en llengua estrangera" és una continuació de la recerca duta a terme en el marc del projecte 2006ARIE10011. [...]
This project is a continuation of the research undertaken under the framework of the project 2006ARIE10011. One of its outcomes was the design of a Teacher Education Component, which is aimed at enabling pre-service teachers to implement Content and Language Integrated Learning (CLIL) programmes. [...]

2009 (Memòria justificativa de recerca ARIE)  

Documents de recerca : 48 registres trobats   inicianterior36 - 45següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.