Doctoral theses

Doctoral theses 11,633 records found  beginprevious7729 - 7738nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
7729.
688 p, 1.9 MB El Profesorado de educación física ante la realidad multicultural : percepción sobre el alumnado, intervención pedagógica y trayectoria profesional : un estudio de casos en educación primaria / Flores-Aguilar, Gonzalo ; Prat Grau, Maria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Soler Prat, Susanna, dir. (Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal
A la luz de los nuevos retos y problemáticas que ha desencadenado el progresivo incremento de la población escolar extranjera en la escuela primaria catalana, la escuela se reafirma como un marco privilegiado para favorecer su rol inclusivo, socializador y transformador de la realidad social. [...]
In light of the new challenges and problems that have triggered the progressive increase of the foreign student population in Catalan primary education, schools are being reaffirmed as a privileged context to promote their inclusive and socialising role and their role as transformers of the social reality. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
7730.
318 p, 3.6 MB Mediación tecnológica en la enseñanza y el aprendizaje de Geometría con grupos de riesgo : estudio múltiple de casos / Arnal Bailera, Alberto ; Planas, Núria, (Planas i Raig), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Este trabajo de Tesis Doctoral estudia aspectos de mediación tecnológica en la enseñanza y el aprendizaje de Geometría con grupos de alumnos en situación de riesgo social; esto se hace fundamentalmente a través de un estudio múltiple de casos. [...]
This Doctoral Thesis studies technological mediation aspects in the teaching and learning of Geometry with social risk student groups mainly through a multiple case study. We aim to know the impact of diverse technology introduction on both, teachers and students. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
7731.
274 p, 4.5 MB La Gestió del plurilingüisme a l'aula en l'educació superior : estudi de cas: introducció de classes en anglès a l'Escola d'Enginyeria B / Borràs, Eulàlia ; Nussbaum, Luci, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Aquest és un estudi qualitatiu que aborda l'impacte de la introducció de l'anglès en les classes d'una escola d'enginyeria com a conseqüència de les polítiques derivades de l'Espai Europeu d'Educació Superior. [...]
This qualitative study deals with the impact of the introduction of English in the classes of an engineering school as a consequence of policies stemming from the European Higher Education Area. In current university policy English serves two functions: (i) the international projection of the university and (ii) the academic and professional preparation of its students for a globalized world, where English has become the lingua franca. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014
2 documents
7732.
294 p, 1013.5 KB La Construcción ideológica del currículum chileno de Historia y Ciencias Sociales / Gazmuri Stein, Renato ; Boixader i Corominas, Agnès, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Santisteban, Antoni, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
En esta investigación doctoral se intenta sistematizar e interpretar la construcción ideológica del currículum chileno de Historia y Ciencias Sociales en las dos últimas décadas. Con ese objetivo, primero se identifican los diferentes actores y agencias que efectivamente participan del proceso de debate y negociación del currículum común en esta área del aprendizaje, así como los principales ámbitos o campos de influencia desde los que estos actores proceden. [...]
This doctoral dissertation attempts to systematize and interpret the ideological construction of the chilean Social Studies curriculum, during the last two decades. To this end, it first identifies the different actors and agencies who actually partake in the process of discussion and negotiation of the common curriculum in this subject, as well as the main fields of influence from which they come. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
7733.
406 p, 2.8 MB Expanding the socio-material spaces of teacher education programmes : a qualitative trace of teacher professionalization through blended pedagogy in Catalonia / Antoniadou, Victoria ; Dooly Owenby, Melinda, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Actualmente uno de los problemas centrales en la investigación en la didáctica para enseñanza y aprendizaje es encontrar maneras para concretar cómo deben ser los ejes de la formación del profesorado para poder actuar conforme a las exigencias de la red inteligente y el mundo interconectado. [...]
A central issue in current research on teaching and learning is finding ways to make teacher education a more tangible concept in order to respond to the exponentially mounting demands of networking and the interconnected world. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
7734.
404 p, 1.5 MB Els Valors del subjuntiu : un estudi de cas sobre l'activitat metalingüística dels estudiants de secundària a partir del contrast modal / Durán, Carmen (Durán Rivas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Camps, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Ribas Seix, Teresa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
La present tesi doctoral es pregunta pel concepte de mode verbal que han construït els estudiants de primer a quart de la secundària obligatòria, i analitza el paper que desenvolupa l'activitat metalingüística en l'aprenentatge gramatical, tot partint de la hipòtesi inicial que és a partir de la reflexió que els estudiants poden observar la llengua amb interès, d'una manera activa i significativa, per comprendre com funciona el sistema lingüístic, i que aquesta comprensió repercuteix en la millora dels usos. [...]
The present research aims to examine the concept of mood developed by students from 1st to 4th year in Secondary Compulsory Education, and to analyse the role of metalinguistic activity in learning grammar. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
7735.
414 p, 9.9 MB Oficiantes mochica medio en san José de Moro: el "sacerdote lechuza" y la "sacerdotisa" / Ruiz Rosell, Karim ; Solanilla i Demestre, Victòria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
Durante las excavaciones realizadas en el Área 38 de San José de Moro, valle de Jequetepeque, se excavaron las capas correspondientes al Periodo Mochica Medio (según la estratigrafía y las secuencias estilísticas y culturales establecidas en el sitio) y nos encontramos ante las dos tumbas más complejas en morfología y ofrendas (cantidad, calidad y variedad) para este periodo. [...]
During the excavations conducted in Area 38 of San José de Moro, Jequetepeque valley, Middle Moche Period layers were excavated (as confirmed according to stratigraphy as well as to stylistic and cultural sequences established in the site) and we found the two most complex tombs both in terms of morphology and offerings (quantity, quality and variety) for this period. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
7736.
562 p, 6.0 MB Sant Antoni Abat a Catalunya en els segles XIV-XV : relat, devoció i art / Barniol, Montse ; Orriols i Alsina, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Cerdà, Jordi, tut. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
Aquesta tesi estudia el relat, el culte i la iconografia de sant Antoni Abat a la Catalunya dels segles XIV i XV, tot i que aquestes limitacions geogràfico-temporals es traspassen quan la investigació ho requereix. [...]
This dissertation studies Saint Anthony's text, cult and iconography in Catalonia in the XIVth and XVth, although these geographical and chronological limitations are broken when necessary. This subject has been studied more in general or giving attention to other countries, but not to Catalonia. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
7737.
508 p, 5.3 MB Les Pistes de ball durant el primer franquisme : espais de lleure a l'Horta-Albufera / Ferrer Senabre, Isabel ; Ayats Abeyà, Jaume, 1960-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Cortés, Francesc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
Aquest treball analitza les pràctiques socials entorn les pistes de ball d'una comarca valenciana central, l'Horta-Albufera, durant les dècades dels anys quaranta i cinquanta del segle XX. Parteix de la reflexió sobre la construcció identitària hortolana i l'evidència de discursos sovint discordants que han condicionat l'estudi en profunditat de les pistes de ball de nuclis urbans de fora de les grans ciutats. [...]
This dissertation analyzes the social practices around the dance halls of a Valencian central region, l'Horta-Albufera, during the 1940's and 50's. It begins with a reflection of the social identity of Horta's people, and the often-contradicting spoken evidence which have conditioned profound study of dance halls located outside of big cities. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
7738.
460 p, 3.1 MB In your own sweet way : a study of effective habits of practice for jazz pianists with application to all musicians / Sandoval, Iñaki ; Hanley, Darla S., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
Con el objetivo de mejorar la interpretación musical y la creatividad, el propósito de este trabajo de investigación ha sido reunir información sobre hábitos de estudio y recursos dirigidos a desarrollar un sistema de estudio personal para el pianista de jazz contemporáneo. [...]
With the intent of improving performance and creativity, the purpose of this research was to gain information about practice methods and techniques directed to develop a personal practice routine for the contemporary jazz pianist. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  

Doctoral theses : 11,633 records found   beginprevious7729 - 7738nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.