Articles

Articles 50 registres trobats  inicianterior41 - 50  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
41.
19 p, 970.4 KB La integración del momento de la técnica en el proceso de estudio de campos de problemas de matemáticas / Bosch, Marianna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Gascón, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
This article provides a model of mathematical activity which describes it in terms of the study of fields of problems. This model helps us to analyze some didactical phenomena which are characteristic of the present systems of mathematics teaching. [...]
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4418
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 314-332  
42.
14 p, 499.9 KB A propósito de The Limits to Capital de David Harvey / García Herrera, Luz Marina
Le dernier travail de David Harvey a été publié en été 1982. Comme l'auteur lui-même l'a fait remarquer, son objectif était, pour l'essentiel, d'écrire une téorie de l'urbanisation sous le capitalisme qui prendrait appui sur l'expérience historique du Royaume Uni, de la France et des Etats Units. [...]
This, the latest work of David Harvey's was published in the summer of 1982. As the authour himself points out, his principal objective was to define a theory of urban development under the capitalist system, based on the historical experiences of the United Kingdom, France and the United States. [...]

1984
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 4 (1984) p. 117-130  
43.
10 p, 36.5 KB Per part de gènere : belles infidelitats de la literatura comparada i la traducció / Torras, Meri, 1968-
Traduir no és un transvasament automàtic ni transparent, de la mateixa manera que un text no té una sola lectura. Traduir, tal com demostren les aproximacions comparatistes actuals, és una operació intercultural. [...]
Just as a text can be read in many different ways, translation is not an automatic or transparent rewriting. Present day comparative approaches are confirming that translation is an intercultural process. [...]

2006
Quaderns : revista de traducció, N. 13 (2006) p. 31-40  
44.
10 p, 133.9 KB Ética y política en Psicología. Las dimensiones no reconocidas / Montero, Maritza
Se plantea una revisión de la concepción paradigmática tripartita de la psicología (tres dimensiones: ontológica, epistemológica y metodológica), dominante en el campo a partir de la propuesta de Lincoln y Guba (1985), la cual es contrastada con experiencias provenientes de la praxis (acción e investigación que producen teoría). [...]
A revision of the paradigmatic structure attributed to Psychology is presented, arguing the insufficiency of the dominant conception proposed by Lincoln & Guba (1985). As that conception limits the paradigmatic dimensions to three domains: ontology, epistemology and, methodology; two other are added: ethics and politics. [...]

2001
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, N. 0 (2001) p. 1-10  
45.
17 p, 95.5 KB Language Ecology and Language Teaching for Translators / Gill, Rosalind M.
In the age of globalization, there are fears that the overwhelming presence of dominant world languages such as English and French will have serious repercussions for ethnic cultures and languages. Supporters of the language-ecology paradigm for language teaching see it as the responsibility of teachers of first-world languages to examine these repercussions through forms of representation they use to teach world languages. [...]
En els temps de la globalització, hom tem que la presència aclaparadora de llengües dominants en tot el món, com l'anglès i el francès, no tingui unes repercussions greus per a les cultures i les llengües ètniques. [...]

2003
Quaderns : revista de traducció, N. 10 (2003) , p. 61-77  
46.
14 p, 95.0 KB Transporte y territorio urbano : del paradigma de la causalidad al de la dialéctica / Miralles-Guasch, Carme, 1961- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
El análisis entre el transporte y el territorio urbano se ha basado, tradicionalmente, en el paradigma de la causalidad, que confiere a los transportes la voluntad de creación de espacio urbano; o a la inversa, que los percibe como el resultado de las estructuras espaciales. [...]
L'anàlisi entre el transport i el territori urbà s'ha basat, tradicionalment, en el paradigma de la causalitat, que fa que dels transports en derivin unes conseqüències creadores de l'espai urbà, o a la inversa, siguin el resultat d'unes estructures espacials. [...]
Le rapport entre transport et le territoire urbain s'est basé, traditionnellement, sur le paradigme de la causalité, qui confère la volonté de créer des espaces urbains aux transports; ou à l'inverse, qui les considère comme résultat des structures spatiales. [...]
The analysis of transport and territory has traditionally been based on the paradigm of causality, which confers on transport the ability to determine urban space or, conversely perceives it as a creation of urban space. [...]

2002
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 41 (2002) , p. 107-120  
47.
17 p, 98.5 KB La docència a la UAB / Hernanz, Ma. Lluïsa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
La universitat està abocada a fer front a un nou entorn marcat per una sèrie de transformacions profundes que afecten àmbits diversos. La migració accelerada d'un sistema d'universitat tradicional -amb una oferta rígida i poc diversificada de titulacions homologades i una demanda «segura» d'estudiants locals entre els 18 i els 25 anys, dedicats prioritàriament a l'estudi presencial- a un nou model molt més flexible, tant pel que fa a la tipologia de les carreres com a les característiques dels alumnes, ha comportat un procés paral·lel de reflexió entorn de la docència sensu lato, que ha esdevingut un factor clau de competitivitat dins l'àmbit universitari. [...]
La universidad está destinada a hacer frente a un nuevo entorno marcado por una serie de transformaciones profundas que afectan a ámbitos diversos. La migración acelerada de un sistema de universidad tradicional -con una oferta rígida y poco diversificada de titulaciones homologadas y una demanda «segura» de estudiantes locales entre los 18 y 25 años dedicados prioritáriamente al estudio presencial- a un nuevo modelo mucho más flexible, ya sea por la tipología de las carreras o por la características de los alumnos, ha comportado un proceso paralelo de reflexión alrededor de la docencia sensu lato. [...]
University is facing a new context characterized by a set of deep transformations that affect various aspects. The accelerated migration from a traditional university system -- with a rigid and little diversified offer of studies and a «secure» demand of local students aged 18 to 25, mainly consecrated to the presential study -- to a much more flexible new one with regard to the type of studies and the students' characteristics, has become a parallel process of reflection about teaching sensu lato. [...]

2001 - 10.5565/rev/educar.393
Educar, N. 28 (2001) , p. 99-115  
48.
23 p, 129.8 KB Paradigmas alternativos y redefiniciones conceptuales en comunicación periodística / Borrat, Héctor
La comunicación periodística no configura hoy por hoy una disciplina científica unívoca y autónoma. Antes bien, se nutre de abordajes múltiples, complementarios o contradictorios, procedentes de ciencias sociales o «humanas» que, precisamente por serlo, investigan la comunicación y teorizan sobre ella con paradigmas alternativos. [...]
Current journalistic communication is not an autonomous, single-voiced scientific discipline. It is more a case of the exploitation of multiple approaches, be they complementary or contradictory, coming from social or «human» sciences, which inherently investigate communication and theorise about it using alternative paradigms. [...]

2002
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 28 (2002) , p. 55-77  
49.
34 p, 185.4 KB La transformació de la teoria del periodisme : una crisi de paradigma? / Vidal Castell, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
L'article es proposa descriure i analitzar les contradiccions i les incoherències disciplinàries que viu, d'uns anys ençà, l'estudi de la comunicació periodística, situació que es pot definir raonablement com una crisi de paradigma o de perspectiva hegemònica. [...]
The article aims to describe and analyse the disciplinary incoherence and contradictions that the study of journalistic communication has been going through for some years, a situation that can justifiably be defined as a paradigm crisis and of hegemonic perspective. [...]

2002
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 28 (2002) , p. 21-54  
50.
25 p, 146.8 KB Nuevos elementos para la reflexión metodológica en sociología : del debate cuantitativo/cualitativo al dato complejo / Jorge Sierra, Elena
El artículo aborda la problemática metodológica en sociología en torno al «eterno debate cuantitativo/cualitativo», desde una nueva perspectiva: la de la complejidad. Se trata de reavivarlo y reclamar su presencia permanente como telón de fondo de la «investigación normal » de lo social, si sirve el símil kuhniano. [...]
This article focuses on the sociological quantitative/qualitative dilemma form a new perspective: the complexity. The goal of this article es to provide new elements for a more flexible and creative methodology. [...]

2003 - 10.5565/rev/papers/v70n0.1271
Papers : revista de sociologia, N. 70 (2003) , p. 57-81  

Articles : 50 registres trobats   inicianterior41 - 50  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.