Results overview: Found 72 records in 0.02 seconds.
Articles, 18 records found
Research literature, 11 records found
Course materials, 43 records found
Articles 18 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
19 p, 876.8 KB Advances and Challenges in the Assessment of Executive Functions in Under 36 Months : a Scoping Review / Escobar-Ruiz, Valeria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arias-Vázquez, Pedro I. (División Académica Multidisciplinaria de Comalcalco. Universidad Juárez Autónoma de Tabasco) ; Tovilla-Zárate, Carlos A. (División Académica Multidisciplinaria de Comalcalco. Universidad Juárez Autónoma de Tabasco) ; Doval Dieguez, Eduardo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Objectives: Neurodevelopmental disorders present deficits in executive functions (EFs). Before 36 months old, EFs act as basic abilities that allow adequate executive functioning at later ages. Three basic EFs are assessable before the child reaches 36 months old: working memory, inhibition, and cognitive flexibility. [...]
Objetivos: Los trastornos del neurodesarrollo presentan déficits en las funciones ejecutivas (FE). Antes de los 36 meses, las FE actúan como habilidades básicas que permiten un adecuado funcionamiento ejecutivo en edades posteriores. [...]

2023 - 10.1007/s41252-023-00366-x
Advances in Neurodevelopmental Disorders, 2023  
2.
10 p, 695.1 KB Parents' executive functions, parenting styles, and Oppositional Defiant Disorder symptoms : a relational model / Cruz Alaniz, Yuria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bonillo Martín, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
The present study examined the role of mother's and father's executive functions (EF), warmth and harsh parenting, and child oppositional defiant disorder symptoms (ODD). A total of 100 families with preschool children participated. [...]
El siguiente estudio analizó el papel de las FE de la madre y del padre, el estilo de crianza y la sintomatología del TOD en los niños. Un total de 100 familias con niños en edades preescolares participaron en este estudio. [...]

2018 - 10.11144/Javeriana.upsy.17-2.pefp
Universitas Psychologica, Vol. 17, núm. 2 (2018) , p. 1-10  
3.
8 p, 441.2 KB Prevalencia de la sintomatología del Síndrome de Asperger y variables asociadas en preescolares españoles / Araujo Jiménez, Eva Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bonillo Martín, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Canals i Sans, Josepa (Universitat Rovira i Virgili) ; Viñas i Poch, Ferran (Universitat de Girona) ; Domènech, Edelmira (Universitat Autònoma de Barcelona)
El Síndrome de Asperger (AS) forma parte del espectro de trastornos autistas, su estudio es reciente para el caso de edades tempranas. El objetivo de esta investigación es determinar la prevalencia de los síntomas del AS en población preescolar general, rural y urbana en preescolares de España. [...]
Asperger's Syndrome (AS) forms part of the whole spectrum of autistic disorders. Until recently it has not been studied in early ages. The aim of this study is to determine the AS's prevalence of symptoms in general preschool, rural and urban population. [...]

2012
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 44, Núm. 2 (2012) , p. 67-74  
4.
11 p, 2.7 MB Sintomatología ansiosa y estilos de crianza en una muestra clínica de preescolares / Palafox Luévano, Iliana Noemí (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Viñas i Poch, Ferran (Universitat de Girona) ; Pla, Esther (Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoz (Olot)) ; Pi, Maite (Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoz (Girona)) ; Ruiz, Gloria (Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoz (Sabadell)) ; Domènech, Edelmira (Universitat Autònoma de Barcelona)
La relación entre ios trastornos de ansiedad y los estilos parentales es un tema de creciente interés desde hace varias décadas, principalmente en grupos de edad escotar. En el presente trabajo se ha analizado la relación entre la sintomatología ansiosa que presentan un grupo de escolares clínicamente referidos, los estilos de crianza parentales y el estado de salud paterno. [...]
The relationship between anxiety disorders and parenting styles has been a topic of growing interest over the past decades, mostly in school age groups. The present work analyzes the relationship between anxious symptomatology in a sample of clinically referred preschoolers, parenting styles and parents' health. [...]

2008
Ansiedad y estrés, Vol. 14, núm. 1(2008) , p. 71-80  
5.
15 p, 332.2 KB The factorial structure of the 41-item version of the Screen for Child Anxiety Related Emotional Disorders (SCARED) in a Spanish population of 8 to 12 years-old / Vigil Colet, Andreu (Universitat Rovira i Virgili) ; Canals i Sans, Josepa (Universitat Rovira i Virgili) ; Cosí, Sandra (Universitat Rovira i Virgili) ; Lorenzo-Seva, Urbano (Universitat Rovira i Virgili) ; Ferrando Piera, Pere Joan (Universitat Rovira i Virgili) ; Hernández Martínez, Carmen (Universitat Rovira i Virgili) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Viñas i Poch, Ferran (Universitat de Girona) ; Domènech, Edelmira (Universitat Autònoma de Barcelona)
On this instrumental study we intend to analyse the factorial structure of the Screen for Child Anxiety Related Emotional Disorders (SCARED) in a Spanish sample using exploratory and confirmatory factorial analysis. [...]
El presente estudio instrumental pretende analizar la estructura factorial del Screen for Child Anxiety Related Emotional Disorders (SCARED) en una muestra española utilizando tanto análisis factorial exploratorio como confirmatorio. [...]

2009
International journal of clinical and health psychology, Vol. 9, núm. 2 (2009) , p. 313-327  
6.
9 p, 333.4 KB Further validity evidence of the Behavioral Inhibition Observation System (BIOS) / Ballespí Sola, Sergi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Riba i Lloret, M. Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Background: The Behavioral Inhibition Observation System (BIOS) is a brief clinician-report scale for detecting behavioral inhibition (BI) from direct observation. This study aims to compare the validity coefficients obtained in the natural context of use of the BIOS (i. [...]
Antecedentes: El Protocolo de Observación de la Inhibición Conductual (BIOS) es una breve escala para clínicos destinada a detectar la inhibición conductual (behavioral inhibition o BI) mediante observación directa. [...]

2015 - 10.7334/psicothema2015.11
Psicothema, Vol. 27, núm. 4 (2015) , p. 416-423  
7.
10 p, 459.8 KB Executive function associated to symptoms of attention deficit with hyperactivity disorder and paediatric bipolar disorder / Araujo Jiménez, Eva Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bonillo Martín, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arrufat, Francesc (Consorci Hospitalari de Vic)
Very little is known about the differences of the neurocognitive functioning of Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) and Paediatric Bipolar Disorder (PBD), since current studies do not agree on a differentiation of Executive Function (EF) between the two disorders. [...]
Ainda é pouco o que se sabe do funcionamento do Transtorno de Déficit de Atenção/Hiperatividade (TDAH) e do Transtorno Bipolar Pediátrico (TBP), já que atualmente os investigadores não concordam quanto a uma diferenciação da Função Executiva (FE) nos dois transtornos. [...]

2015 - 10.1590/1678-7153.201528313
Psicologia : reflexão e crítica, Vol. 28, núm. 3 (2015) , p. 544-553  
8.
12 p, 240.4 KB Psychometric properties of the EATQ-R among a sample of Catalan-speaking Spanish adolescents / Viñas i Poch, Ferran (Universitat de Girona) ; González Carrasco, Mònica (Universitat de Girona. Departament de Psicologia) ; Gras Pérez, María Eugenia (Universitat de Girona. Departament de Psicologia) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Casas Aznar, Ferran (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
The few studies that have been conducted into the psychometric properties of the EATQ-R, even fewer for the longer version, highlight the fact that its structure differs from that of the original. The aim of this study is to translate and adapt the long version of the EATQ-R to Catalan, study its internal consistency and convergent and factorial validity, and compare differences in the EATQ-R by age and gender. [...]
2015 - 10.11144/Javeriana.upsy14-2.ppea
Universitas Psychologica, Vol. 14, núm. 2 (2015)  
9.
12 p, 235.0 KB Executive function deficits and symptoms of disruptive behaviour disorders in preschool children / Araujo Jiménez, Eva Angelina (Universidad Autónoma de Sinaloa (Mèxic)) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bonillo Martín, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Capdevila i Brophy, Connie (Universitat Autònoma de Barcelona)
The Executive Function is a set of cognitive processes that are developed from the earliest ages. Recent studies in children with disruptive behaviour disorders suggest the presence of effects on the executive functioning. [...]
2014 - 10.11144/Javeriana.UPSY13-4.efds
Universitas Psychologica, Vol. 13, núm. 4 (2014) , p. 1267-1277  
10.
19 p, 1.9 MB Evolución conceptual del término 'autismo' : una perspectiva histórica / Cuxart, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona)
Se revisa de manera exhaustiva y crítica las diferentes connotaciones conceptuales que se han dado a la palabra AUTISMO desde que Bleuler publica en el año 1911 'La démence précoce au groupe des schizophrenies' y utiliza por primera vez este vocablo para sugerir un proceso de retirada activa de la realidad externa; hasta llegar a la actualidad en la que se considera el AUTISMO como uno de los síndromes más severos de inicio de la infancia. [...]
1998
Revista de historia de la psicología., Vol. 19, núm. 2-3 (1998) , p. 369-388  

Articles : 18 records found   1 - 10next  jump to record:
Research literature 11 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
2.2 MB Funciones ejecutivas, estilos parentales, personalidad y calidad de vida de cuidadores de niños y adolescentes con discapacidad / Cabrera Vélez, Marcela ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre, dir.
Els cuidadors d'infants i adolescents amb discapacitat s'enfronten a diversos estressors durant la criança que estan mediats per variables associades. Aquesta recerca es concentra en variables com: el funcionament executiu, que controla emocions, pensaments i conductes, per tant, conserva relació amb els trets de personalitat que interpreten les demandes del medi, així com amb la percepció de qualitat de vida i l' elecció d' estils parentals. [...]
Los cuidadores de niños y adolescentes con discapacidad se enfrentan a diversos estresores durante la crianza que están mediados por variables asociadas. Esta investigación se concentra en variables, como el funcionamiento ejecutivo, que controla emociones, pensamientos y conductas, y por tanto, conserva relación con los rasgos de personalidad que interpretan las demandas del medio, así como con la percepción de calidad de vida y la elección de estilos parentales. [...]
Caregivers of children and adolescents with disabilities face various stressors during parenting that are mediated by associated variables. This research focuses on variables such as: executive functioning, which controls emotions, thoughts, and behaviors, therefore, remains related to personality traits that interpret the demands of the environment, as well as with the perception of quality of life and the choice of parental styles. [...]

2023  
2.
1.1 MB Parenting specificity - the unique and differential effect of warmth, rejection and control attempts on children's syndromes including the dysregulation profile / Zepeda Burgos, Raquel Marina ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre, dir.
L'objectiu d'aquest estudi és examinar l'especificitat de l'associació entre estils de criança i problemes en la niñez. La especificidad de estilos de crianza (Caron et al. , 2006) proporciona un marc per avaluar com les dimensions de crianza es relacionan amb problemes en la infància. [...]
El objetivo de este estudio es examinar la especificidad de la asociación entre estilos de crianza y problemas en la niñez. La especificidad de estilos de crianza (Caron et al. , 2006) proporciona un marco para evaluar cómo las dimensiones de crianza se relacionan con problemas en la infancia. [...]
The aim of this study is to examine the specificity in the relationships between parenting and childhood outcomes. Caron et al. 's (2006) proposal of parenting specificity provides the framework to assess how parenting dimensions are related to childhood outcomes. [...]

2022  
3.
111 p, 4.1 MB Exploring individual differences relations between executive function and parenting styles / Cruz Alaniz, Yuria ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Bonillo Martín, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
En los últimos años una creciente investigación se ha enfocado en comprender cómo el ambiente social y las funciones ejecutivas del infante interactúan entre sí. La parentalidad esta clasificada como el agente social más próximo para los hijos; por esa razón la mayoría de la investigación se ha enfocado en la calidad de la parentalidad en el desarrollo de las funciones ejecutivas de los hijos. [...]
In recent years an increasing research have focused on understand how social environment and child executive function interact with each other. Parenting its classified as the most proximal social agent of children, for that reason most of the research have focused on quality parenting on child EF development. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
4.
221 p, 2.3 MB Parenting in latino head start families: a mixed methods study / Martí Castañer, Maria ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Bonillo Martín, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Duch Navarro, Helena, dir. (Columbia University. Department of Population and Family Health) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
Los niños de origen Latino en Estados Unidos representan el grupo étnico con mayor crecimiento. Estudios recientes muestran como están en desventaja a nivel académico desde edades tempranas. Sin embargo, sus habilidades socio-emocionales en edad prescolar son robustas, estando al mismo nivel que sus compañeros de origen caucásico. [...]
Latino children in United States, who are the largest and fastest growing ethnic group, lag behind their white peers in academic achievement yet they show robust social competence outcomes even when raised in low-income households There is a growing interest to disentangle what aspects of parenting in Latino families are associated with Latino children's social-emotional competence, especially among those living in socio-economic disadvantage. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
5.
142 p, 508.2 KB Problemas psicológicos en niños y niñas víctimas de la violencia de género en la pareja estudio de casos en madres y sus hijos e hijas que asisten a programas de ayuda especializada / Lizana Zamudio, Raúl ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Bonillo Martín, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
La investigación con respecto a los niños y niñas que padecen la violencia de género en la pareja (VGP) ha aumentado en los últimos años. No obstante, aún quedan muchas interrogantes con respecto al impacto de este tipo de maltrato en la infancia. [...]
The research about children who suffer gender violence in couples (GVC) has increased in recent years. However, there are still many questions regarding the impact of this type of abuse in childhood. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
6.
140 p, 1.6 MB Síntomas somáticos funcionales, psicopatología y variables asociadas : un análisis en diferentes poblaciones pediátricas / Serra Giacobo, Rodrigo ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Bonillo Martín, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut
Las quejas físicas son bastante frecuentes en niños y adolescentes, siendo muchos de los síntomas de patología desconocida. Estos también han sido denominados como síntomas somáticos funcionales (SSF). [...]
Physical complaints are quite common in children and adolescents. Many of them have unknown pathology. They have also been referred as functional somatic symptoms (FSSs). A variety of FSSs are common in childhood, especially stomach pains, headache, fatigue, back pain among others. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
7.
138 p, 1.2 MB Estils educatius i ansietat infantil : un model conceptual basat en les diferències de gènere / Monguillot Alonso, Marina ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Bonillo Martín, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut
La recerca destaca la combinació d'alt control i baix caliu com la pauta més predictiva de l'ansietat infantil, tanmateix aquests estils educatius es veuen influenciats per la simptomatologia afectiva en els progenitors. [...]
The research highlights the combination of high control and low warmth as the most predictive pattern of childhood anxiety. These parenting dimensions are also influenced by parent's affective symptoms. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
8.
73 p, 3.2 MB Trastornos de regulación del procesamiento sensorial : una constribución a la validación de los criterios para su diagnóstico en la primera infancia / Pérez Robles, Ruth ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Doval Dieguez, Eduardo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Los Tratsornos de Regulación del Procesamiento Sensorial (TRPS) son un diagnóstico clínico recogido en la clasificación Diagnostic Classification of Mental Health and Development Disorders of Infancy and Early Childhood Revised edition: DC:0-3R (Zero to Three, 2005). [...]
Regulation Disorders of Sensory Processing (TRPS) is a clinical diagnosis in the Diagnostic Classification of Mental Health and Development Disorders of Infancy and Early Childhood Revised edition: DC:0-3R (Zero to Three, 2005). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
9.
173 p, 2.9 MB El Temperamento y el desarrollo de las habilidades sociales en la prevención de la psicopatología infantil / Arratíbel Siles, María Luisa ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Bonillo Martín, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Dada la alta prevalencia de problemas interiorizantes y exteriorizantes en población infantil en España se hace cada vez más necesario el estudio de los factores que se asocian al desarrollo de la psicopatología infantil y cómo estos a su vez pueden beneficiar o perjudicar en la implementación de un programa preventivo. [...]
Given the high prevalence of internalizing and externalizing problems in children in Spain, becomes increasingly necessary the study of the factors associated to the development of childhood psychopathology and moreover, how those factors can benefit or harm the implementation of a preventive program. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
10.
178 p, 1.2 MB Diferencias de la función ejecutiva en el Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad y en sintomatologías asociadas / Araujo Jiménez, Eva Angelina ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Bonillo Martín, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
El Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad (TDAH) es uno de los trastornos más prevalentes en la infancia y se caracteriza por un marcado deterioro en la Función Ejecutiva. La cual es un factor fundamental para que el niño se desenvuelva y se adapte a las exigencias de su entorno inmediato. [...]
The Attention Deficit with Hyperactivity Disorder (ADHD) is one of the most prevalent disorders in childhood and is characterized by a marked deterioration in Executive Function. Executive Function is a crucial factor for the child to function and adapt to the demands of his/her immediate environment. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  

Research literature : 11 records found   1 - 10next  jump to record:
Course materials 43 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
7 p, 121.6 KB Tècniques Psicològiques dins l'Àmbit Forense [44452] / Deus Yela, Juan ; Jódar Vicente, Mercè ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre ; Cubells Serra, Jenny ; Granados Bartrons, Oriol ; Mora Cirujeda, Sergio ; Castellà Arbós, Judit ; Garrido Gaitán, Elena ; Pina Ríos, Rocio ; Melendez Pereto, Anna
Aquest mòdul es centra en les tècniques psicològiques necessàries per al bon exercici de la pràctica psicològica forense. Específicament els objectius del present mòdul es centren en: 1. Conéixer i saber fer ús de les tècniques d'entrevista i la seva adaptació en funció del tipus de pacient a avaluar. [...]
This module focuses on the psychological techniques necessary for good forensic psychological practice. Specifically, the objectives of this module focus on: 1. Knowing and knowing how to make good use of interview techniques and their adaptation according to the type of patient to be assessed. [...]
El presente módulo se centra en las técnicas psicológicas necesarias para el buen ejercicio de la práctica psicológica forense. Específicamente los objetivos del presente módulo se centran en: 1. [...]

2022-23
3 documents
2.
5 p, 106.6 KB Psicopatologia de la Infància i l'Adolescència [102538] / Jané i Ballabriga, Maria del Claustre ; Trepat Ancos, Maria Esther ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Objectius Generals 1. Tenint en compte que l'alumnat ja ha cursat simptomatologia general a l'assignatura troncal, es vol aprofundir en les principals categories diagnostiques de la psicopatologia de la infància i l'adolescència. [...]
General Objectives 1. Taking into account that students have already taken general symptomatology to the core subject , we want to go into depth on the main diagnostic categories of psychopathology in childhood and adolescence. [...]
Objetivos Generales 1. Teniendo en cuenta que el alumnado ya ha cursado sintomatología general en la asignatura troncal, se quiere profundizar en las principales categorías diagnósticas de la psicopatología de la infancia y la adolescencia. [...]

2022-23
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
3.
2 p, 1.3 MB Psicodiagnòstic Infantil [21179] / Costas i Moragas, Carme ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1997-98
Llicenciat en Psicologia [444]  
4.
1 p, 705.7 KB Psicopatologia de la Infancia i l'Adolescencia II [21170] / Domènech, Edelmira ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1997-98
Llicenciat en Psicologia [444]  
5.
5 p, 104.6 KB Psicopatologia de la Infància i l'Adolescència [102538] / Jané i Ballabriga, Maria del Claustre ; Trepat de Ancos, Maria Esther ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Objectius Generals 1. Tenint en compte que l'alumnat ja ha cursat simptomatologia general a l'assignatura troncal, es vol aprofundir en les principals categories diagnostiques de la psicopatologia de la infància i l'adolescència. [...]
General Objectives 1. Taking into account that students have already taken general symptomatology to the core subject , we want to go into depth on the main diagnostic categories of psychopathology in childhood and adolescence. [...]
Objetivos Generales 1. Teniendo en cuenta que el alumnado ya ha cursado sintomatología general en la asignatura troncal, se quiere profundizar en las principales categorías diagnósticas de la psicopatología de la infancia y la adolescencia. [...]

2021-22
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
6.
2 p, 1.3 MB Psicopatologia de la Infancia i l'Adolescencia II [21170] / Domènech, Edelmira ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1996-97
Llicenciat en Psicologia [444]  
7.
5 p, 104.4 KB Psicopatologia de la Infància i l'Adolescència [102538] / Jané i Ballabriga, Maria del Claustre ; Trepat de Ancos, Maria Esther ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Objectius Generals 1. Tenint en compte que l'alumnat ja ha cursat simptomatologia general a l'assignatura troncal, es vol aprofundir en les principals categories diagnostiques de la psicopatologia de la infància i l'adolescència. [...]
Objetivos Generales 1. Teniendo en cuenta que el alumnado ya ha cursado sintomatología general en la asignatura troncal, se quiere profundizar en las principales categorías diagnósticas de la psicopatología de la infancia y la adolescencia. [...]

2020-21
Màster Universitari en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [1379]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
8.
2 p, 1.1 MB Psicopatologia de la infància i l'adolescència [26931] / Domèch-Llaberia, Edelmira ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
2000-01
Llicenciat en Psicologia [444]  
9.
3 p, 2.0 MB Introducció a la psicopatologia de nens i adults [26924] / Ezpeleta, Lourdes ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre ; Obiols Llandrich, Jordi ; Subirà, Susanna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
2000-01
Llicenciat en Psicologia [444]  
10.
2 p, 1.2 MB Psicopatologia de la Infancia i l'Adolescencia II [21170] / Jané i Ballabriga, Maria del Claustre ; Torres, Hortensia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1999-00
Llicenciat en Psicologia [444]  

Course materials : 43 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.