Results overview: Found 6 records in 0.02 seconds.
Articles, 1 records found
Research literature, 5 records found
Articles 1 records found  
1.
20 p, 296.8 KB La construcción de la soledad a través del gameplay en Silent Hill : Homecoming / Irigoyen Regueiro, Laksmy (Universidade de Santiago de Compostela)
Este trabajo contempla el desarrollo del tópico de la soledad a través del gameplay de Silent Hill: Homecoming. Para ello, se parte de los elementos endógenos del juego y se analiza su puesta en diégesis a través de su aplicación al mundo ficcional. [...]
This essay considers the development of the topic of loneliness through the gameplay of Silent Hill: Homecoming. We examine the endogenous elements of the game and analyze how they are diegetically implemented to produce the fictional world. [...]

2015 - 10.5565/rev/brumal.141
Brumal, Vol. 3 Núm. 1 (2015) , p. 35-53 (Monograph)  

Research literature 5 records found  
1.
12 p, 1.6 MB "Re : Write Dungeon, un joc Rogue-Like amb generacio procedural-aleatòria / Alejo García, Miquel ; Martí Godia, Enric, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest article explica el disseny, implementació i test d'un prototipus de videojoc 2D pixel art amb vista zenital del gènere Rogue-Like fet amb Unity. Aquest joc, al igual que el seu gènere, es caracteritza principalment per la generació procedural-aleatòria dels elements. [...]
This article explains the dessign, implementation and test of a 2D pixel art Rogue-Like video game prototype with a zenithal view made with Unity. This game, like its genre, will be characterized primarily by procedural-random generation elements. [...]
Este artículo explica el diseño, implementación y test de un prototipo de videojuego 2D pixel art con vista zenital del género Rogue-Like hecho con Unity. Este juego, al igual que su género, se caracteriza principalmente por la generación procedural-aleatoria de los elementos. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
12 p, 1.0 MB Brave//Soulless : Juego de Lucha / Maidanik, Elías ; Martí Godia, Enric, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Este proyecto consiste en el diseño, implementación y testing de una parte de un videojuego en 3D que hemos llamado Brave//Soulless, desarrollado sobre un motor estándar en la industria de los videojuegos: Unity3D. [...]
This proyect consists on designing, implementing and testing a part of Brave//Soulless, a 3D videogame developed with Unity3D, an engine that's become standard in the videogame industry. The project's objective is to create a videogame prototype in which to test the gameplay mechanics such as fighting against AI-controlled entities, movement in a 3D environment and interacting with switches that open new paths for the player to take.
Aquest projecte consisteix en el disseny, implementació i testing d'una part d'un videojoc en 3D que hem anomenat Brave // Soulless, desenvolupat sobre un motor estàndard en la indústria dels videojocs: Unity3D. [...]

2016-06-29
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
155 p, 9.1 MB Universo Gamer en España : ¿qué se necesita para triunfar? / Gómez Frias, Elsa ; Niqui, Cinto, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Al 2005 va néixer la plataforma de vídeo digital YouTube i des de llavors, aquest fenomen ha crescut de tal manera que l'usuari ara té la llibertat de crear el contingut audiovisual que vulgui. Dins d'aquest esquema, han aparegut els gamers, usuaris que han aconseguit atraure a milions de subscriptors simplement gravant-se mentre juguen a videojocs. [...]
En 2005 nació la plataforma de vídeo digital YouTube y desde entonces, este fenómeno ha crecido de tal manera que el usuario ahora tiene la libertad de crear el contenido audiovisual que le plazca. [...]
In 2005 the digital video platform known as YouTube was born and since then, this phenomenon has grown in a way that has given users enough freedom to create any audio-visual content they want. In this scheme gamers have emerged. [...]

2016
Grau en Comunicació Audiovisual [968]  
4.
10 p, 2.1 MB The Ancient Maze : Joc en primera persona / Ledesma Sánchez, Sergi ; Martí Godia, Enric, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
The Ancient Maze és un projecte que tracta de la creació d'un videojoc per ordinador, en primera persona, per un sol jugador. L'aventura ofereix a l'usuari un entorn laberíntic capaç de captivar-lo. [...]
The Ancient Maze is a project about a first person single player PC videogame development. The adventure brings the user into a captivating labyrinth enviroment where only his orienteering skills and his astuteness will allow him to discover and accomplish the game objectives. [...]
The Ancient Maze es un proyecto que trata de la creación de un videojuego por ordenador, en primera persona, para un solo jugador. La aventura ofrece al usuario un entorno laberíntico capaz de cautivarle. [...]

2016-02-10
Enginyeria Informàtica [958]  
5.
10 p, 1.1 MB Knockout Racing : Joc de curses amb Intel·ligència artificial / Aparicio Romero, Lucía ; Martí Godia, Enric, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La intel·ligència artificial (IA) és una de les parts més importants que caracteritzen el gènere de curses en videojocs. Aquesta IA ha de calcular la posició dels cotxes contrincants en el circuit d'una forma realista. [...]
Artificial intelligence (AI) is one of the most important features that characterize the genre of racing games. This IA has to calculate the position of the car rivals on the circuit. The genre consists in a set of vehicles that aim to reach the finish line first after giving a certain number of laps. [...]
La inteligencia artificial (IA) es una de las partes más importantes que caracterizan el género de carreras en videojuegos. Esta IA debe calcular la posición de los coches contrincantes en el circuito de una forma realista. [...]

2016-02-11
Enginyeria Informàtica [958]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.