Results overview: Found 10 records in 0.02 seconds.
Articles, 6 records found
Research literature, 4 records found
Learning materials, 1 records found
Articles 6 records found  
1.
26 p, 1.6 MB e·Chinese Tools : el Pan Gu de los recursos digitales para el aprendizaje y la enseñanza del chino como lengua extranjera / Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Casas-Tost, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Paoliello, Antonio (Università degli Studi di Milano-Bicocca. Dipartimento di Scienze Umane per la Formazione "R. Massa")
El uso de las tecnologías está cada vez más presente en todos los ámbitos de la vida y, por lo tanto, también lo está en el estudio de la lengua china. El empleo de herramientas digitales no solo facilita la enseñanza y el aprendizaje de esta lengua, sino que incluso en ciertos contextos está sustituyendo los modelos tradicionales de enseñanza-aprendizaje. [...]
Nowadays the use of technologies is deeply embedded in the teaching and learning of foreign languages. Therefore, students and teachers are compelled to continuously update their digital skills. Moreover, the need for online teaching has been spurred by the COVID pandemics, which has posed new challenges in this regard. [...]

2022
Sinología hispánica, Vol. 14 Núm. 1 (2022) , p. 53-78  
2.
10 p, 1.9 MB The Teaching and Learning of Physical Education in Primary and Secondary Education : Get you fit through a CLIL circuit! / López Cancho, Judith (Universitat Autònoma de Barcelona)
When foreign language learning became a social goal, the Department of Education of Catalonia began to organize language teaching programs with a specific goal: to create a multilingual school project that would offer students the opportunity to start learning and using languages in contexts such as Physical Education. [...]
Quan l'aprenentatge de llengües estrangeres va convertir-se en objectiu social, el Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya va començar a organizar programes d'ensenyament de llengües amb un objectiu concret: crear un projecte d'escola multilíngue que oferís als estudiants la possibilitat de començar a aprendre i utilitzar les llengües en contextos com l'Educació Física. [...]
Cuando el aprendizaje de lenguas extranjeras se convirtió en objetivo social, el Departamento de Enseñanza de la Generalidad de Cataluña comenzó a organizar programas de enseñanza de lenguas con un objetivo concreto: crear un proyecto de escuela multilingüe que ofreciera a los estudiantes la posibilidad de empezar a aprender y utilizar las lenguas en contextos como la Educación Física. [...]

2021 - 10.5565/rev/clil.26
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 4 Núm. 1 (2021) , p. 57-66 (L'A-B-C de l'aprenentatge de continguts en contextos AICLE)  
3.
9 p, 145.5 KB "Geovivència", el vídeo participatiu per estudiar geografia a l'ensenyament secundari / Royo Climent, Jordi (Institut Barri Besòs de Barcelona)
La nostra percepció de la situació actual de l'ensenyament de la geografia a secundària i a batxillerat no és positiva, ja que hi predominen uns enfocaments que no interessen a l'alumnat i que projecten una imatge poc útil de la disciplina. [...]
Nuestra percepción de la situación actual de la enseñanza de la geografía en la educación secundaria y en el bachillerato no es positiva, porque predominan unos enfoques que no interesan al alumnado y que proyectan una imagen poco útil de la disciplina. [...]
Le diagnostic de la situation actuelle de l'enseignement de la géographie dans l'enseignement secondaire n'est pas positif. Les approches dominantes n'intéressent pas les étudiants et projettent l'image d'une discipline inutile. [...]
Our diagnosis of the current situation of teaching geography in Catalan secondary schools is not positive: students seem to show no interest in the subject because the approaches that teachers use do not convey the significance and utility of geography content. [...]

2017 - 10.5565/rev/dag.497
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 63 Núm. 3 (setembre-desembre 2017) , p. 649-657 (Estats de la qüestió)  
4.
8 p, 318.7 KB Ensenyar i aprendre en un món digital / Domènech, Mariona (Institut Menéndez y Pelayo) ; Catalunya. Generalitat. CESIRE-CDEC
Els ordinadors han irromput a les aules de molts centres educatius i ho han fet per quedar-s'hi. Per aquesta raó em sembla oportú parlar de la nostra experiència com a docents en aules TIC i compartir reflexions sobre les seves potencialitats i propostes d'aula. [...]
2012 - 10.5565/rev/ciencies.384
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 23 (desembre 2012) , p. 21-28  
5.
5 p, 141.2 KB Com influencia la temperatura en el creixement de les hortalisses en un hivernacle / Chivite Pérez, Jesús (Escola Sant Josep - El Pi (L'Hospitalet de Llobregat, Catalunya)) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Es presenten unes activitats experimentals sobre la influència de la temperatura en el creixement de les plantes i la germinació de les llavors dins i fora d'un hivernacle i com ho mesurem amb la consola de sensors Ecodad, realitzades per alumnes de quart de Primària. [...]
2010 - 10.5565/rev/ciencies.370
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 17 ( 2010) , p. 2-6  
6.
3 p, 31.6 KB L'aula de ciències de secundària : de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a les tecnologies de l'aprenentatge i el coneixement (TAC), dels continguts a les competències / Domènech, Mariona
La utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació és en l'actualitat un element essencial en l'adquisició de competències per part dels estudiants. Es tracta, en essència, de competències per convertir la informació en coneixement eficaç per guiar les accions, la qual cosa significa passar de les TIC (informació) a les TAC (coneixement).
2008 - 10.5565/rev/ciencies.220
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 11 (2008) p. 20-22  

Research literature 4 records found  
1.
8 p, 1.1 MB Tic tac toe amb intel·ligència artificial / Morales Soto, Rubén ; Pedret Ferré, Carles, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El tres en ratlla és el joc seleccionat per poder aplicar els coneixements i tecnologies apreses al llarg del grau. Aquest projecte parteix d'un anterior en el qual es va desenvolupar un robot capaç de moure les peces del joc amb moviments provocats de forma manual. [...]
El tres en raya es el juego seleccionado para poder aplicar los conocimientos y tecnologías aprendidas a lo largo del grado. Este proyecto parte de uno anterior en el cual se había desarrollado un robot capaz de mover las piezas del juego con movimientos provocados de forma manual. [...]
Tic tac toe is the selected game to apply the knowledge and tecnologies learned trhough the degree. This project comes from a previous one in which was developed a robot able to move game pieces with manual movements. [...]

2023
Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]  
2.
238.1 KB e·Chinese Tools / Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Casas-Tost, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Paoliello, Antonio
En els darrers anys l'interès per aprendre xinès ha crescut exponencialment arreu. Paral·lelament, a Internet s'han anat acumulant una gran quantitat de recursos per a l'ensenyament i l'aprenentatge de llengües en general i del xinès en concret. [...]
En los últimos años el interés por aprender chino ha crecido exponencialmente en todo el mundo. Paralelamente, en Internet se ha ido acumulando una gran cantidad de recursos para la enseñanza y el aprendizaje de lenguas, en general, y del chino, en particular. [...]
In recent years, the interest in learning Chinese has surged globally. Concurrently, the Internet has been accumulating an abundance of resources for the teaching and learning of foreign languages, including Chinese. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2021 - 10.5565/ddd.uab.cat/259978
3 documents
3.
94 p, 1.8 MB Variabilidad de diferentes tecnicas quirúrgicas al establecer la rotación de los componentes en la artroplastia total de rodilla y su correlación clínica / Yáñez Siller, Federico A. ; Hernández Hermoso, José Antonio, dir. ; Nescolarde Selva, Lexa Digna, dir. ; Pérez Andrés, Ricard, dir. ; Monllau García, Juan Carlos, dir.
L'adequada alineació rotacional dels components és una de les claus per a un bon resultat clínic i una adequada supervivència a llarg termini de la ATG (Berger, 1998; Bedard, 2011). S'han descrit diferents tècniques per analitzar l'alineació rotacional, gairebé totes elles utilitzant els talls axials en la tomografia axial computeritzada (TAC), tot i que no hi ha consens a prop de quina és la millor o més reproduïble (Van Houten, 2018). [...]
La adecuada alineación rotacional de los componentes es una de las claves para un buen resultado clínico y una adecuada supervivencia a largo plazo de la ATR (Berger, 1998; Bedard, 2011). Se han descrito distintas técnicas para analizar la alineación rotacional, casi todas ellas utilizando los cortes axiales en la tomografía axial computarizada (TAC), aunque no hay consenso a cerca de cual es la mejor o mas reproducible (Van Houten, 2018). [...]
Adequate rotational alignment of the components is one of the keys to a good clinical outcome and adequate long-term survival of TKA (Berger, 1998; Bedard, 2011). Different techniques have been described to analyze rotational alignment, almost all of them using axial slices in computerized axial tomography (CT), although there is no consensus about which is the best or most reproducible (Van Houten, 2018). [...]

2021  
4.
200.2 KB Tipología de recursos de las TIC para el aula de chino : clasificación y características / Li, Yingxiang ; Rovira-Esteva, Sara
Esta base de datos consiste en un repertorio de recursos TIC para la enseñanza aprendizaje del chino como lengua extranjera clasificados según diferentes parámetros, incluyendo una breve descripción de los mismos, la competencia trabajada, el formato, la tipología, el nivel (tanto de MCER, como HSK y YCT), perfil de alumno, idioma vehicular, función comunicativa, tema, tipología de aprendizaje (tutorizado o autónomo), opciones de uso, tipología de ejercio y tipo de acceso entre otros.
Universitat Autònoma de Barcelona, 2020 - 10.5565/ddd.uab.cat/225736  

Learning materials 1 records found  
1.
238.1 KB e·Chinese Tools / Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Casas-Tost, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Paoliello, Antonio
En els darrers anys l'interès per aprendre xinès ha crescut exponencialment arreu. Paral·lelament, a Internet s'han anat acumulant una gran quantitat de recursos per a l'ensenyament i l'aprenentatge de llengües en general i del xinès en concret. [...]
En los últimos años el interés por aprender chino ha crecido exponencialmente en todo el mundo. Paralelamente, en Internet se ha ido acumulando una gran cantidad de recursos para la enseñanza y el aprendizaje de lenguas, en general, y del chino, en particular. [...]
In recent years, the interest in learning Chinese has surged globally. Concurrently, the Internet has been accumulating an abundance of resources for the teaching and learning of foreign languages, including Chinese. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2021 - 10.5565/ddd.uab.cat/259978
3 documents

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.