Dipòsit Digital de Documents de la UAB 19 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
SMEs, environmental sustainability and waste management. A comparative empirical study of Spain and Chile / Villegas Pinuer, Francisco ; López Belbeze, Ma. Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Llonch i Andreu, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona)
Environmental sustainability (ES) has become an increasingly critical issue due to the unprecedented levels of overexploitation of natural resources in the interest of economic growth. In lieu, this study analyzes ES from the supply chain perspectives in small and medium enterprises (SMEs). [...]
Edward Elgar Publishing, 2021 (Business 2021) - 10.4337/9781789908350.00025
Handbook of Sustainability-Driven Business Strategies in Practice, p. 191-225 (2021)  
2.
188 p, 2.4 MB Sustainable business strategies in SMEs : Their antecedents and organizational consequences / Villegas Pinuer, Francisco ; Llonch i Andreu, Joan, dir. ; López Belbeze, Ma. Pilar, dir.
Aquesta recerca doctoral aborda la Sostenibilitat Mediambiental (SM) en les petites i mitjanes empreses (PIMES), les principals entitats de negocis que generen la major part de l'ocupació en l'economia d'una nació. [...]
Esta investigación doctoral aborda la Sostenibilidad Medioambiental (SM) en las Pequeñas y Medianas Empresas (PYMES), las principales entidades de negocios que generan la mayor parte del empleo en la economía de una nación. [...]
This doctoral investigation addresses Environmental Sustainability (ES) in the Small and Medium Enterprises (SMEs), the principal business entities that generate most of the employment in a nation's economy. [...]

2021  
3.
170 p, 4.0 MB Impacto del e-Tourism en España y México : estudio comparativo de la aplicación de las TIC en las empresas del sector turístico / Martínez Almuina, Laura Lizbeth ; Llonch i Andreu, Joan, dir.
El turisme és una activitat socioeconòmica rica i variada que impregna la nostra societat global. El turisme digital és el suport digital de l'experiència turística. Aquest suport porta els viatgers a gaudir de diferents tipus d'experiències al llarg del recorregut turístic, podent identificar-se des que neix la inspiració de viatjar, durant l'estada i en tornar al seu origen, generant així una relació de fidelitat després del viatge . [...]
El turismo es una actividad socioeconómica rica y variada que impregna nuestra sociedad global. El turismo digital es el soporte digital de la experiencia turística. Dicho soporte lleva a los viajeros a disfrutar de diferentes tipos de experiencias a lo largo de su recorrido turístico, pudiendo identificarse desde que nace la inspiración de viajar, durante la estancia y al regresar a su origen, generando así una relación de fidelidad después del viaje. [...]
Tourism is a rich and varied socio-economic activity that permeates our global society. Digital tourism is the digital support of the tourism experience. This support leads travelers to enjoy different types of experiences throughout their tourist journey, being able to identify themselves from the moment the inspiration to travel is born, during the stay and upon returning to their origin, thus generating a relationship of loyalty after the trip. [...]

2022  
4.
162 p, 3.3 MB Consumer-based brand categorization through perceived brand globalness and localness in signalling theory : a mixed-method approach in an emerging market for FMCGs / Vaziri, Maryam ; Llonch i Andreu, Joan, dir. ; López Belbeze, Ma. Pilar, dir.
Aquesta tesi doctoral presenta un enfocament metodològic mixt que té com a objectiu contribuir quantitativament i qualitativament a la literatura actual sobre la percepció de marca global (PBG) i marca local (PBL) i sobre la teoria de la senyalització. [...]
Esta Tesis Doctoral presenta un enfoque metodológico mixto que tiene como objetivo contribuir cuantitativa y cualitativamente a la literatura actual sobre la percepción de marca global (PBG) y marca local (PBL) y sobre la teoría de la señalización. [...]
This Doctoral Dissertation by using a mixed-method approach quantitatively and qualitatively intends to contribute to the current literature of perceived brand globalness (PBG) and localness (PBL) and signaling theory. [...]

2021  
5.
22 p, 257.8 KB Brand clarity of local and global brands in fast-moving consumer goods : an empirical study in a Middle East country / López Belbeze, Ma. Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Vaziri, Maryam (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Llonch i Andreu, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Grup de Recerca sobre Avaluació de les Organitzacions ; Grup de Recerca d'Eficiència i Competitivitat Empresarial
Purpose - This paper aims to analyze different brand clarity levels (BCLs) of local, global and glocal types of brands in fast-moving consumer goods from the consumer's perspective. The study also intends to identify whether the consumer's previous experience with such brands may impact BCL. [...]
2021 - 10.1108/JIMA-01-2020-0018
Journal of Islamic Marketing, 9 August 2021  
6.
20 p, 1.6 MB Waste Management : the Disconnection between Normative and SMEs Reality / Villegas Pinuer, Francisco (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Llonch i Andreu, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; López Belbeze, Ma. Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Valenzuela-Fernández, Leslier (Universidad de Chile. Departamento de Administración)
Waste generation is a critical factor in global environmental degradation, where SMEs have been historically relevant yet underestimated. This study covers the issue of the disconnection between the normative and SMEs reality. [...]
2021 - 10.3390/su13041787
Sustainability, Vol. 13 Núm. 4 (2021) , p. 1787  
7.
18 p, 662.1 KB Entrepreneurial Orientation (EO), Integrated Marketing Communications (IMC), and Performance in Small and Medium-Sized Enterprises (SMEs) : Gender Gap and Inter-Country Context / Butkouskaya, Vera (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Llonch i Andreu, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Alarcón del Amo, María del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
Expanding and maintaining the number of Small and Medium-sized Enterprises (SMEs) is directly related to sustainable economic, social, and individual development. However, SMEs are vulnerable to competition. [...]
2020 - 10.3390/su12177159
Sustainability, Vol. 12 Núm. 17 (2020) , p. 7159  
8.
118 p, 9.3 MB Plan de Negocio para Determinar la Viabilidad de la Creación de un Nuevo Negocio de Bubble Tea en Barcelona / Zhang, Xinyi ; Feiyu, Ye ; Zhichao, Yang ; Llonch i Andreu, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
El Bubble Tea ha arribat a conquerir mercats al voltant del món convertint-se en un producte de moda i amb gran participació en el mercat global. A Barcelona aquesta beguda també es posa popular en els últims cinc anys, però, el preu sobre aquest producte és bastant alt, la ubicació dels locals està molt centrats a centre de Barcelona, fa que molts aspectes siguin particularment inconvenients i fan que són incapaços de complir amb les necessitats dels clients. [...]
El Bubble Tea ha llegado a conquistar mercados alrededor del mundo convirtiéndose en un producto de moda y con gran participación en el mercado global. En Barcelona esta bebida también se pone popular en los últimos cinco años, sin embargo, el precio sobre este producto es bastante alto, la ubicación de los locales está muy centrados al centro del Barcelona, hace que muchos aspectos sean particularmente inconvenientes y hacen que son incapaces de cumplir con las necesidades de los clientes. [...]
The Bubble Tea has come to conquer markets around the world becoming a fashion product and with great participation in the global market. In Barcelona this drink has also become popular in the last five years, however, the price of this product is quite high, the location of those Bubble Tea stores is very centered in the center of Barcelona, which makes them unable to meet part of customers' needs. [...]

2020
Màster Universitari en Màrqueting [1093]  
9.
23 p, 522.1 KB Local, global and glocal consumer brand relationships / Lopez-Lomelí, Miguel Ángel (Tecnológico de Monterrey (Mexico)) ; Llonch i Andreu, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Rialp Criado, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
Purpose: This paper fills a gap in the literature on branding, as local and glocal brands have not received as much attention as global brands from academics and practitioners and the scarce amount of relevant research done on glocal branding strategies is mainly theoretical or conceptual. [...]
2019 - 10.1108/SJME-10-2018-0046
Spanish Journal of Marketing - ESIC, Vol. 23 Núm. 3 (february 2019) , p. 775-798  
10.
154 p, 2.3 MB Antecedents and consequences of value co-creation from employee and customer perspectives / Erdogan, Gözde ; Llonch i Andreu, Joan, dir. ; Alarcón del Amo, María del Carmen, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa
Esta tesis doctoral se centra en el área de Marketing, y en el campo específico de la co-creación de valor. Aborda tres partes interrelacionadas con sus objetivos. En primer lugar, el Capítulo 1 pretende describir y explicar la relación entre la co-creación de valor y la motivación a nivel de los empleados y descubrir las posibles condiciones previas para aumentar las posibilidades de creación de valor en las empresas de servicios profesionales, considerando la Teoría del Doble Factor de Frederick Herzberg y la Teoría Social y de Intercambio. [...]
This doctoral dissertation is in the area of Marketing, and the specific field of value co-creation. It addresses three interrelated parts with their objectives. First, Chapter 1 intends to describe and explain the relationship between value co-creation and motivation at employee level and to find out possible preconditions to increase the possibility of successful value creation in professional service firms by considering Frederick Herzberg's Dual Factor Theory and Social & Exchange Theory. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 19 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.