UAB Digital Repository of Documents 16 records found  1 - 10next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
1.
26 p, 464.5 KB Las tareas conductuales en la investigación sobre el procesamiento del lenguaje / Igoa, José Manuel (Universidad Autónoma de Madrid)
En este artículo se exponen las principales tareas conductuales empleadas en la investigación sobre el procesamiento del lenguaje en las áreas de comprensión y producción. El artículo tiene dos objetivos principales. [...]
This article presents the major behavioral tasks used in research on language processing in both comprehension and production. The article has two main goals. First, to justify the claim that psycholinguistic research can provide significant contributions to theoretical linguistics, despite a number of difficulties that complicate this endeavor. [...]

2022
Estudios de lingüística del español, Vol. 45 (2022) , p. 133-158 (Artículos. Bloque II: Metodologías lingüísticas de la contemporaneidad)  
2.
310.1 KB Teoria i pràctica de la traducció / Bacardí, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació) ; Domènech-Bagaria, Ona (Universitat Oberta de Catalunya) ; Gelpí, Cristina (Universitat Pompeu Fabra. Facultat de Traducció i Interpretació) ; Presas, Marisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació)
Continguts de l'assignatura "Teoria i Pràctica de la Traducció" impartida a la UOC el curs 2012-2013. Inclou 6 mòduls didàctics. PID_00165388.
Barcelona : FUOC, 2012 (Material Docent de la UOC)  
3.
24.6 KB Percepció, Llenguatge i Temps / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Percepció, Llenguatge i Temps
Captura de la pàgina web del Grup de Recerca en Percepció, Llenguatge i Temps de la UAB.
2016  
4.
11 p, 289.0 KB On Morpho-Syntax / Siddiqi, Daniel (Carleton University)
This short paper offers a moment of reflection on the state of the Generative Grammar enterprise especially in light of the fact the Minimalist Syntax has so completely returned to a mission that includes (rather than explicitly excludes) a model of word-formation. [...]
Aquest article breu ofereix un moment de reflexió sobre l'estat de l'empresa gramatical generativa, sobretot a la vista que la sintaxi minimalista ha tornat de manera tan completa a una missió que inclou (més que no pas exclou explícitament) un model de formació de paraules. [...]

2019 - 10.5565/rev/catjl.222
Catalan journal of linguistics, Special Issue (2019) , p. 153-163 (Articles)  
5.
19 p, 694.0 KB Las tareas de conciencia fonológica como recurso didáctico de comprensión auditiva en Español Lengua Extranjera (ELE) / Pérez Cano, Isabel (Universität Hamburg)
Siguiendo la tradición del carácter multidisciplinar de la didáctica de lenguas extranjeras y dentro de los esfuerzos de innovación de pedagógica y didáctica de la enseñanza de la comprensión auditiva del español, el artículo explora la relevancia del concepto de conciencia fonológica y su posible aplicación a la enseñanza de lenguas extranjeras. [...]
The didactic of foreign languages, a field with a long multidisciplinary tradition allows and caters for the needs of pedagogical innovation. This article explores the relevance of the construct phonological awareness and its possible didactic application to the field of teaching foreign languages. [...]

2019 - 10.5565/rev/doblele.58
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 5 (2019) , p. 66-84 (Dossier)  
6.
81 p, 1.4 MB La competencia instrumental del traductor / Iiriti, Giovanni ; Olalla-Soler, Christian (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
En este trabajo de fin de máster se describen las características de la competencia instrumental del traductor. Mediante un primer análisis de la bibliografía se han observado las principales propuestas teóricas sobre el tema para luego proponer una definición actualizada de competencia instrumental, así como una clasificación de instrumentos tecnológicos utilizados por los traductores. [...]
En aquest treball de fi de màster es descriuen les característiques de la competència instrumental del traductor. Amb una anàlisi inicial de la bibliografia s'han observat les principals propostes teòriques sobre aquest tema per després proposar una definició actualitzada de competència instrumental i una classificació d'instruments tecnològics emprats pels traductors. [...]

2018-2019  
7.
42 p, 1.1 MB Group Work in the English Classroom : Cooperative and Collaborative Learning / Ruiz Rubio, Angel ; Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
The aim of this paper is to examine how students manage their roles when they work in groups on a task designed for cooperative (roles assigned) or collaborative (no roles assigned) learning. Apart from these two manners of learning, group work, per se, is also studied in order to observe what it has to offer. [...]
L'objectiu d'aquest estudi és observar com els estudiants gestionen els seus rols quan treballen en grups de manera cooperativa (rols assignats) o col·laborativa (sense rols assignats). A més d'aquestes dues maneres d'aprendre, també s'estudia el treball en grup per observar què pot aportar. [...]

2019  
8.
155 p, 3.7 MB The role of student-teachers' imagined identities in their investments in English in an "Integrating Content and Language in Higher Education" (ICLHE) Catalan pre-service teacher education context / Torras Vila, Berta ; Evnitskaya, Natalia, dir. ; Escobar Urmeneta, Cristina, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
El present estudi forma part dels projectes GUIDEWAY i PATHWAY i explora el rol de les identitats imaginades en l'interès envers l'anglès d'un grup d'estudiants d'educació superior. Es contextualitza dins del Grau d'Educació Primària en anglès (GEPa) ofert a la Universitat Autònoma de Barcelona, que incorpora la "internacionalització" mitjançant l'Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua a l'Educació Superior (AICLES). [...]
The present interpretive study is part of the GUIDEWAY and PATHWAY projects and aspires to provide insights into the role of imagined identities in the interest towards English among a group of tertiary learners. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016
4 documents
9.
501 p, 7.1 MB Bilingualism and access to a third language : access to the Spanish language by Russian-Romanian bilinguals / Antonchuk, Daniela ; Murillo Puyal, Julio, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica
El presente trabajo aborda un tema tan fundamental e importante hoy en día como el bilingüismo, que es un proceso complicado que involucra una amplia variedad de aspectos, entre los que se comprende un sistema particular de la lengua, así como la capacidad de utilizarlo en la comunicación. [...]
The present work deals with such a fundamental and significant subject nowadays as bilingualism, which is a complicated process involving a variety of aspects, among which we can distinguish comprising a particular system of a language as well as the capacity to use it in communication. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016
5 documents
10.
4 p, 55.6 KB El lenguaje infantil en la escuela / Solé Planas, Maria Rosa
Tras una referencia a la dimensión social e interpersonal de la conducta lingüística y a la intencionalidad del hablante implicado en la comunicación, se analiza el lenguaje infantil en la escuela. [...]
1985
Cuadernos de pedagogía, Núm. 132 (Diciembre 1985) , p. 51-53  

UAB Digital Repository of Documents : 16 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.