1.
|
|
2.
|
26 p, 4.9 MB |
Jaciments, ritmes i dinàmiques d'implantació i explotació del territori al neolític antic (5.500-4.500 cal BC) : el Pirineu i les serralades prepirinenques
/
Palomo Pérez, Antoni (Museu d'Arqueologia de Catalunya) ;
Gassiot Ballbè, Ermengol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ;
Bosch, Àngel (Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles) ;
Mazzucco, Niccolò (University of Pisa. Department of Civilizations and Forms of Knowledge) ;
Tarrús Galter, Josep (Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles) ;
Díaz Bonilla, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ;
Andreaki, Vasiliki ;
Obea Gómez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ;
Barceló, Juan A (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ;
Salvador Baiges, Guillem (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ;
Rosillo Turrà, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ;
Rodríguez Antón, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ;
Piqué Huerta, Raquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ;
Terradas Batlle, Xavier (Institució Milà i Fontanals) ;
Clemente Conte, Ignacio (Institució Milà i Fontanals) ;
Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Espanya)
La recerca sobre el neolític ha considerat fins fa relativament poc els Pirineus com un actor secundari en el procés d'introducció de les formes de vida agrícoles i ramaderes en contraposició a les serralades pre i litorals i de la depressió central. [...] Research on the Neolithic has until recently considered the Pyrenees as a secondary player in the process of introducing agricultural and livestock life forms as opposed to the pre- and coastal mountain ranges and the central depression. [...]
2022
Cypsela, Vol. 22 (2022) , p. 55-80 i 259-284
2 documents
|
|
3.
|
10 p, 512.7 KB |
Anàlisi de textos argumentatius sobre el cicle de l'aigua : ús del coneixement científic en el posicionament d'una controvèrsia sòcio-científica
/
Pardo-Camacho, Cristina (Institut Sant Quirze del Vallès) ;
Gayán Rico, Maria Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Per a posicionar-se i argumentar en un dilema de dimensions científiques i socials és necessària l'alfabetització científica, per tal d'assegurar que la decisió és presa de forma lliure i informada. [...] Arguing and taking a position in a scientific and social dilemma lies in science literacy, to ensure the decision is made in a free and informed manner. In classroom practice, knowledge transferability is complex, thus using real-life plausible contexts which requires an active role from the main public may have many benefits from an educational perspective. [...] Para posicionarse y argumentar en un dilema de dimensiones científicas y sociales se necesita la alfabetización científica, con el fin de asegurar que la decisión se toma de forma libre e informada. [...]
2022 - 10.5565/rev/ciencies.460
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 44 (2022) , p. 40-49 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)
|
|
4.
|
29 p, 663.4 KB |
Propuesta didáctica para trabajar la sintaxis en una Gramática Orientada a las Competencias en segundo y tercero de la ESO
/
Poza Álvarez, Manuela (IES PUÇOL) ;
Salinas Sánchez, Alicia (IES Clot del Moro)
La enseñanza de la sintaxis y de la gramática orientada a las competencias no es algo sencillo ni que se lleve a cabo a nivel general en las aulas. Precisamente porque es necesaria una preparación y reflexión previas por parte del profesorado, proponemos una secuencia didáctica que introduzca la sintaxis siguiendo esta metodología. [...] L'ensenyament de la sintaxi i de la gramàtica orientada a les competències no és una cosa senzilla ni que es dugui a terme a nivell general a les aules. Precisament perquè cal una preparació i reflexió prèvies per part del professorat, proposem una seqüència didàctica que introdueixi la sintaxi seguint aquesta metodologia. [...] The teaching of syntax and grammar oriented to competences is not something simple nor is it carried out at a general level in the classroom. Precisely because prior preparation and reflection by teachers is necessary, we propose a didactic sequence that introduces syntax following this methodology. [...]
2021 - 10.5565/rev/regroc.73
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 4 Núm. 1 (2021) , p. 110-138 (Gramática en el aula)
|
|
5.
|
9 p, 222.4 KB |
L'ús de les tècniques de reproducció assistida : una nova mirada sobre la reproducció i l'embaràs humà basada en el debat i l'argumentació
/
Vila Gatius, Jaume (INS Salas i Xandri (Sant Quirze del Vallès, Catalunya)) ;
Montalban Quesada, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
L'alfabetització científica promou apropar la ciència a tothom formant ciutadans amb capacitat de comprendre, decidir i actuar en temes científics. Per aconseguir-ho, una de les estratègies en l'àmbit pedagògic és vincular els coneixements científics a la vida quotidiana. [...] Scientific literacy promotes putting science closer to people and educating citizens with ability to understand, decide and act in scientific issues. One strategy for that in pedagogy is to bind scientific knowledge and everyday life together. [...] La alfabetización científica promueve acercar la ciencia a todos formando ciudadanos con capacidad de comprender, decidir y actuar en temas científicos. Para conseguirlo, una de las estrategias en el ámbito pedagógico es vincular los conocimientos científicos a la vida cotidiana. [...]
2021 - 10.5565/rev/ciencies.440
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 42 (2021) , p. 23-31 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)
|
|
6.
|
171 p, 2.5 MB |
Aplicació de les noves tecnologies de seqüenciació massiva en la millora de la caracterització de la sang de cordó umbilical: gens HLA i polimorfisme CCR5-Δ32
/
Enrich, E. ;
Rudilla Salvador, Francesc, dir. ;
Querol, Sergi, dir. ;
Álvarez Pérez, Iñaki, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia
La sang de cordó umbilical és una font de cèl·lules mare pel trasplantament hematopoètic. Tot i el menor grau de compatibilitat HLA que s'ha acceptat, històricament, per aquest tipus de trasplantament, s'ha demostrat que tenir en compte els gens HLA-A, -B, -C i -DRB1 en alta resolució s'associa amb millors resultats de trasplantament. [...] Umbilical cord blood is a rich source of stem cells useful for hematopoietic transplantation. Although this kind of transplantation is historically considered to need a lower level of HLA compatibility, high-resolution matching at HLA-A, -B, -C and -DRB1 genes has been associated to better transplantation outcomes. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020.
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
|