Results overview: Found 5 records in 0.06 seconds.
Articles, 4 records found
Research literature, 1 records found
Articles 4 records found  
1.
20 p, 6.8 MB IKKα Kinase Regulates the DNA Damage Response and Drives Chemo-resistance in Cancer / Colomer, Carlota (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ; Margalef, Pol (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ; Villanueva, Alberto (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Vert, Anna (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ; Pecharroman, Irene (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ; Solé Font, Laura (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ; Gonzàlez-Farré, Mònica (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ; Alonso, Josune (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ; Montagut, Clara (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ; Martinez-Iniesta, Maria (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Bertran, Joan (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Borràs, Eva (Centre de Regulació Genòmica) ; Iglesias, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències Morfològiques) ; Sabidó, Eduard (Centre de Regulació Genòmica) ; Bigas Salvans, Anna (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ; Boulton, Simon J. (The Francis Crick Institute) ; Espinosa, Lluís (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques)
Phosphorylated IKKα(p45) is a nuclear active form of the IKKα kinase that is induced by the MAP kinases BRAF and TAK1 and promotes tumor growth independent of canonical NF-κB signaling. Insights into the sources of IKKα(p45) activation and its downstream substrates in the nucleus remain to be defined. [...]
2019 - 10.1016/j.molcel.2019.05.036
Molecular Cell, Vol. 75 (august 2019) , p. 669-682.e5  
2.
20 p, 1.4 MB Estrategias y errores de conversión entre representaciones de intervalos de la recta real / Pecharromán Gómez, Cristina (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; Arce Sánchez, Matías (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; Conejo Garrote, Laura (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales)
En este artículo se presentan los resultados de un estudio empírico llevado a cabo a través de diferentes ciclos de investigación con alumnos de 4. º de la ESO y 1. º de Bachillerato, centrado en el concepto de intervalo de la recta real. [...]
In this article, we present the results of an empirical study based on the concept of interval of the real line in which students of Grades 10 and 11 took part. Its objectives are to identify the strategies used by students to accomplish conversions among different representations of unbounded intervals, and to interpret possible mistakes and difficulties as derived from these strategies. [...]

2019 - 10.5565/rev/ensciencias.2602
Enseñanza de las ciencias, Vol. 37 Núm. 3 (2019) , p. 169-187 (Investigaciones Didácticas)  
3.
14 p, 182.6 KB Naturaleza de los objetos matemáticos : representación y significado / Pecharromán Gómez, Cristina (Universidad de Valladolid. Departamento de Matemática Aplicada)
Este artículo describe la naturaleza de los objetos matemáticos y su razón de existencia desde un planteamiento cognitivo. Se considera que la razón de existencia de los objetos matemáticos es la de ser o representar una funcionalidad en un contexto, y se asocia la naturaleza de los objetos matemáticos con su origen. [...]
This article describes the nature of mathematical objects and its reason for existence from a cognitive approach. It is considered that the reason of existence of mathematical objects is to be or represent a functionality in one context. [...]

2013 - 10.5565/rev/ec/v31n3.931
Enseñanza de las ciencias, Vol. 31, Núm. 3 (2013) , p. 121-134  
4.
12 p, 491.4 KB Diseño de enseñanza de las propiedades globales de las funciones a través de sus gráficas / Ortega del Rincón, Tomás (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; Pecharromán, Cristina (IES Valverde de Lucerna (Puebla de Sanabria, Zamora))
En este artículo se presenta el diseño de enseñanza de las propiedades globales de las funciones a través de sus gráficas como respuesta a un problema de aprendizaje detectado en el aula. Se construye un diseño de enseñanza basado en la caracterización del proceso de aprendizaje que ofrece el marco teórico conocido como Enfoque Lógico Semiótico (ELOS), que pretende facilitar el aprendizaje de tales propiedades mediante la coordinación de los sistemas de representación.
In this paper we represent the teaching design of the global properties of functions through their graphics as a response to a problem of learning detected in the classroom. We have built a teaching design based on the characterization of the process of learning which offers the theoretical frame known as Logic Semiotic Focus (ELOS), which aims to facilitate the learning of such properties by means of the coordination of representation systems.

2010 - 10.5565/rev/ec/v28n2.337
Enseñanza de las ciencias, Vol. 28, Núm. 2 (Junio 2010) , p. 215-226  

Research literature 1 records found  
1.
37 p, 1.2 MB Col·leccions de cromos / Pecharroman Ravella, Emili ; Bardina i Simorra, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
En aquest treball estudiarem alguns dels diferents aspectes dins de les col·leccions de qualsevol tipus. Val a dir, que d'aquí en endavant suposarem que estem treballant amb col·leccions de cromos, com a fi de poder explicar els procediments i resultats de manera més senzilla i clara. [...]
En este trabajo estudiaremos algunos de los diferentes aspectos dentro de las colecciones de cualquier tipo. Cabe decir, que, de aquí en adelante supondremos que estamos trabajando con colecciones de cromos, con el fin de poder explicar los procedimientos y resultados de manera más sencilla y clara. [...]
In this dissertation we will study some of the different aspects within the collections of any type. It should be said that, from now on, we will assume that we are working with collections of cards, in order to be able to explain the procedures and results in a simpler and clearer way. [...]

2017
Grau en Estadística Aplicada [973]  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.