Depósito Digital de Documentos de la UAB Encontrados 74 registros  anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.01 segundos. 
11.
22 p, 265.3 KB De la educación a la educabilidad : una aproximación sociológica a la experiencia educativa del alumnado en situación de pobreza / Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este texto explora las relaciones entre las diversas formas de experimentar la pobreza y las posibilidades de aprovechamiento educativo de niños y niñas que viven en condiciones de pobreza. El trabajo recurre al concepto de condiciones de educabilidad para reflejar cómo las diversas dimensiones de la experiencia de la pobreza facilitan o impiden el éxito de las prácticas educativas y el aprendizaje de los alumnos pobres. [...]
This article explores the effects of different forms of experiencing poverty on the possibilities for poor individuals to make the most of their education. The study uses the concept of conditions of educability to refl ect how the different dimensions of the experience of poverty facilitate or hinder the success of educational practices and the learning of poor students. [...]

2013
Praxis Sociológica, Núm. 17 (2013) , p. 67-88  
12.
5 p, 82.9 KB Políticas contra el abandono escolar : ¿qué se esconde bajo las apariencias? / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona)
En los últimos años, la lucha contra el abandono escolar ha ocupado un lugar central en los discursos, recomendaciones y prioridades políticas de numerosos gobiernos y organismos internacionales. Más allá de contextos territoriales, marcos competenciales y orientaciones político-ideológicas específicas, combatir el abandono escolar se presenta como un reto común al que toda la comunidad educativa debe hacer frente de forma coordinada. [...]
2015
Cuadernos de pedagogía, Núm. 454 (2015) , p.42-43  
13.
7 p, 203.2 KB De nuevo con el abandono escolar? Un análisis de políticas, prácticas y subjetividades / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rambla, Francesc Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo del monográfico es profundizar en el debate académico sobre el abandono escolar prematuro (AEP) a partir de una triple perspectiva: En primer lugar, pretende introducir una mirada crítica sobre los conceptos y sobre las políticas y programas aplicadas en el ámbito del AEP. [...]
2015
Profesorado : revista de currículum y formación del profesorado, Vol. 19 Núm. 3 (2015) , p. 1-7  
14.
361 p, 2.6 MB La Veu de les famílies en el sistema educatiu : aposta pel bé comú o estratègia de clausura? / Comas Sàbat, Marta, autor. ; Tarabini-Castellani, Aina, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia.
Aquesta tesi doctoral explora la participació de les famílies a l'escola des d'una perspectiva inèdita ja que conceptualitza els moviments de famílies en educació com a subjectes polítics amb capacitat de veu i d'incidència en el sistema educatiu. [...]
This doctoral thesis explores the participation of families in the school from an unprecedented perspective, since it conceptualizes the families' movements within education as political subjects with a voice and impact on the educational system. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
15.
1 p, 8.3 MB Voler és poder? : impacte de la Formació Professional Bàsica sobre l'autopercepció de capacitat acadèmica i expectatives de futur de l'alumnat / Gil Morales, Sara ; Tarabini-Castellani, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'expansió de l'escola gratuïta i obligatòria va suposar i suposa una de les majors conquestes d'un país per les possibilitats que obre de desenvolupament intel·lectual i cultural de la seva població, cohesió social i creixement econòmic, entre molt altres beneficis. [...]
2018
Graduat o Graduada en Sociologia [819]
2 documentos
16.
11 p, 103.2 KB Formació Psicopedagògica i Social [42089] / Roca Casas, Enric ; García Gracia, Maribel ; Merino Pareja, Rafael ; Monereo Font, Carlos ; Troiano Gomà, Helena ; Henao Agudelo, Claudia Lizet ; Ramirez Serrano, Juan Ramon ; Burriel Manzanares, Francesca ; Tarabini-Castellani Clemente, Aina ; Donada Colomer, Susana ; González Parera, Montse ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Emmarcar l'actual sistema educatiu en general i especialment de secundària en relació a la seva evolució històrica i social. Comprendre i valorar les polítiques educatives i l'impacte de les diverses reformes en relació a les desigualtats socioeducatives. [...]
General objectives: To understand the current educational system and its social and historical evolution, especially regarding to secondary schooling To analyse different educational policies and the impact of educational reforms on educational and social inequalities. [...]
Enmarcar el actual sistema educativo en general y especialmente de secundaria en relación a su evolución histórica y social. Comprender y valorar las políticas educativas y el impacto de les diversas reformas en relación a las desigualdades socioeducativas. [...]

2018-19
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documentos
17.
7 p, 93.0 KB Sociologia de l'educació [101158] / Tarabini-Castellani Clemente, Aina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
El programa de Sociologia de l'Educació té com a objectiu la introducció dels principals corrents teòrics sobre la relació entre educació i societat. El programa s'estructura en quatre blocs temàtics que s'ordenen a partir del desenvolupament cronològic i del context social, econòmic i polític de la disciplina. [...]
2018-19
Grau en Sociologia [1361]  
18.
6 p, 88.0 KB Context social i gestió escolar [102007] / García Gracia, Maribel ; Pallarés Mercader, Rosa Maria ; Tarabini-Castellani Clemente, Aina ; Sanjuán González, Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura Context Social i Gestió Escolar està orientada a comprendre les relacions entre educació i societat, i més particularment, la influència de les desigualtats socials i de l'entorn sobre l'alumnat i les escoles. [...]
The Social Context and School Management course is aimed at understanding the relationship between education and society, and more particularly, the influence of social inequality and the environment on students and schools. [...]
La asignatura Contexto Social y Gestión Escolar está orientada a comprender las relaciones entre educación y sociedad, y más particularmente, la influencia de las desigualdades sociales y del entorno sobre el alumnado y las escuelas. [...]

2018-19
Grau en Educació infantil [847]
3 documentos
19.
6 p, 86.5 KB Pràcticum I [102022] / García Gracia, Maribel ; Pallarés Mercader, Rosa Maria ; Tarabini-Castellani Clemente, Aina ; Sanjuán González, Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1 Les pràctiques de primer tenen per objectiu fonamental que els estudiants, en grup, prenguin un primer contacte com a futurs professionals amb un centre escolar i facin una observació de caràcter global de tres aspectes fonamentals: l'entorn social de l'escola, una aproximació rigorosa i sistemàtica a l'observació i anàlisi de la realitat educativa i organitzativa d'un centre escolar i al territori en què aquests s'ubica. [...]
The main objective of this practicum is that the students, in group, establish a first contact as future school professionals. Students will be assigned to different schools in groups of 5 and will carry out a general observation of three fundamental aspects: the social context of the school, the school's organization and classroom life. [...]
Las prácticas de primer tienen por objetivo fundamental que los y las estudiantes, en grupo, tomen un primer contacto, como futuros / as profesionales, con un centro escolar y hagan una observación de carácter global de tres aspectos fundamentales: el entorno social de la escuela, una aproximación rigurosa y sistemática a la observación y análisis a la realidad educativa y organizativa un centro escolar y al territorio en que estos se ubica. [...]

2018-19
Grau en Educació infantil [847]
3 documentos
20.
5 p, 74.8 KB Treball de final de grau [104094] / Griera Llonch, Maria del Mar ; Casademunt Monfort, Alexandre ; Tarabini-Castellani Clemente, Aina ; Izquierdo Brichs, Ferran ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
El Treball de Fi de Grau és una assignatura obligatòria de 12 crèdits ECTS que consisteix en realitzar i presentar públicament un treball teòric, de recerca o aplicat. L'objectiu pedagògic de la realització del Treball de Fi de Grau és desenvolupar el conjunt de les competències de la titulació, que han de donar eines tant per a continuar altres estudis com per exercir la professió. [...]
El Trabajo de Fin de Grado es una asignatura obligatoria de 12 créditos ECTS que consiste en realizar y presentar públicamente un trabajo teórico, de investigación o aplicado. El objetivo pedagógico de la realización del Trabajo de Fin de Grado es desarrollar el conjunto de las competencias de la titulación, que deben dar herramientas tanto para continuar otros estudios como para ejercer la profesión. [...]

2018-19
Grau en Sociologia [1361]
2 documentos

Depósito Digital de Documentos de la UAB : Encontrados 74 registros   anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.