Últimas adquisiciones:
2016-07-28
14:31
5 p, 411.9 KB Presentació del lèxic bàsic Grec-Català / Sánchez i Bernet, Andrea (Universitat de València)
Atesa la dificultat de molts estudiants de primer curs de Filologia Clàssica per consultar àgilment diccionaris i adquirir un vocabulari bàsic, presentem el Lèxic bàsic grec-català amb més de 800 paraules de l’oratòria judicial de Lísias i Iseu i d’alguns textos narratius de Xenofont. [...]
2016
Methodos, Núm. 3 (2016) , p. 107-111  
2016-07-28
14:26
13 p, 711.5 KB Diseño y construcción de un corpus de referencia de latín / García Ferrer, Mercedes (IES J. B. Porcar (Castelló, País Valencià))
La incorporación de los avances de la lingüística de corpus a la didáctica del latín es ya una realidad, que ha permitido mejorar las herramientas para trabajar los textos latinos y las posibilidades de explotación para su estudio. [...]
2016
Methodos, Núm. 3 (2016) , p. 93-105  
2016-07-28
14:18
8 p, 553.7 KB Base de textos grecs : una eina per a l’estudi de la sintaxi / Gómez, Pilar (Universitat de Barcelona) ; Mestre, Francesca (Universitat de Barcelona) ; González Galera, Víctor (Universitat de Barcelona)
Presentació d’una base de textos grecs antics, d’accés lliure, creada pel Grup Consolidat d’Innovació-ELECTRA (Universitat de Barcelona) per il·lustrar categories de sintaxi nominal i oracional. [...]
2016
Methodos, Núm. 3 (2016) , p. 85-92  
2016-07-28
14:12
17 p, 535.3 KB Enseñanza de la lengua latina : resultados preliminares sobre las ventajas e inconvenientes en el empleo de diferentes metodologías / de Lerma, Gala L. (Universitat de Barcelona) ; Ambròs, Alba (Universitat de Barcelona)
La metodología para la enseñanza y el aprendizaje de la lengua latina en el bachillerato es motivo de debate por distintos colectivos de expertos. Con el fin de aportar datos para la investigación y reflexión, diseñamos y enviamos un cuestionario a profesores y alumnos de segundo de bachillerato pertenecientes a distintas comunidades autónomas. [...]
2016
Methodos, Núm. 3 (2016) , p. 67-83  
2016-07-28
13:59
12 p, 1021.8 KB De les fonts antigues a l’escena contemporània : Arqueoescena: un pont entre el passat i el present / Panosa Domingo, Maria Isabel (Arqueoescena)
Arqueoescena és una plataforma d’acadèmics, creadors i intèrprets professionals que duen a terme projectes transversals de recerca i creació. Planteja una nova línia d’investigació basada en fonts arqueològiques, filològiques, musicològiques i etnogràfiques sobre les arts escèniques en l’antiguitat. [...]
2016
Methodos, Núm. 3 (2016) , p. 55-65  
2016-07-28
13:54
10 p, 936.3 KB L’univers clàssic dels nostres mots / Capellà i Soler, Margalida (Institut Premià de Mar)
L’article consisteix en diferents intervencions didàctiques a l’aula de clàssiques i/o de llengua catalana a partir d’arrels grecollatines per afavorir la integració dels coneixements de diferents matèries amb abast interdisciplinari i adquirir, tot aprenent a aprendre, la competència lèxica, tan fonamental en el desenvolupament de la competència comunicativa, dins el marc de l’adquisició de la competència digital i audiovisual.
2016
Methodos, Núm. 3 (2016) , p. 45-54  
2016-07-28
13:49
7 p, 634.9 KB Τὸ Ἑλληνικὸν παιδίον, una propuesta didáctica en el aula / Díaz Ávila, Mario (IES Enric Valor (Picanya, País Valencià))
A través de este artículo se exponen algunas de las razones que han llevado a abandonar el método tradicional y a abogar por el método directo, como lleva pasando varios años entre los profesores de latín y cada vez más entre los de griego. [...]
2016
Methodos, Núm. 3 (2016) , p. 37-43  
2016-07-28
13:40
9 p, 640.0 KB Le Kuklos hellenikos : une expérimentation pédagogique en grec ancien / Delattre, Charles (Université de Paris Ouest Nanterre)
Le Kuklos Hellenikos est un groupe créé à Paris il y a plus de dix ans, où l’on parle, à ce que l’on dit, grec ancien. Quelle idée! Mais derrière cette définition simple («parler grec») se cachent des questions méthodologiques redoutables: que signifie «parler» une langue ancienne? Est-ce que l’on peut parler, par exemple, de l’économie et de l’euro, de la météorologie et de la politique, de la télévision et d’Internet? Alors, comment distinguer le grec ancien parlé par les modernes, pas seulement du grec moderne (dimotikí), mais aussi de la langue archaïque (katharévousa) qui était la langue nationale de l’État grec de 1833 à 1976? Et si l’on se rapporte à l’antiquité, de quel grec ancien parle-t-on, de l’attique du V siècle ou de la koiné du II siècle? À quel vocabulaire donne-t-on la priorité, à celui de Xénophon ou celui d’Aristophane? Et peut-on se permettre de parler avec l’accent gaulois ou l’accent ibérique? La pratique orale d’une langue ancienne nous emmène au-delà de la simple question de la prononciation: le problème n’est pas «parler», mais «communiquer», c’est-à-dire, adopter une attitude active pour maîtriser une langue là où l’enseignement traditionnel encourage une attitude passive . [...]
2016
Methodos, Núm. 3 (2016) , p. 27-35  
2016-07-28
13:27
7 p, 477.5 KB Una activitat didàctica amb vocació social : elaboració d’articles de la Viquipèdia sobre literatura llatina / Giralt Soler, Sebastià (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana)
Es presenta aquí una experiència didàctica realitzada en el marc del grau d’Estudis Clàssics de la Universitat Autònoma de Barcelona. L’experiència va consistir en dues activitats en què els estudiants van elaborar articles de la Viquipèdia sobre autors i obres de la literatura llatina. [...]
2016
Methodos, Núm. 3 (2016) , p. 199-205  
2016-07-28
13:15
3 p, 224.6 KB Els treballs de recerca en format blog / Fernández, Isabel (INS Can Planas (Barberà del Vallès, Catalunya))
Aquest article analitza els aspectes positius i negatius d’un treball de recerca a Batxillerat en format digital després de l’experiència reflectida en el blog d’aula: <http://percstoripllux. [...]
2016
Methodos, Núm. 3 (2016) , p. 195-197