Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/131242
El cine de ciencia ficción en la enseñanza de las ciencias en secundaria
Petit Pérez, Mª Francisca (Colegio San Antonio de Padua (València))

Títol variant: El cinema de ciència ficció en l'ensenyament de les ciències en secundària
Títol variant: The cinema of science fiction in science education in secondary
Data: 2015
Resum: Este trabajo se fundamenta en la necesidad de encontrar herramientas que faciliten la tarea del profesorado en la enseñanza de las ciencias en secundaria y que posibiliten una mejora tanto en el aprendizaje como en la motivación del alumnado en las aulas. Se plantea como base para las actuaciones en el aula el uso del cine de ciencia ficción. El trabajo se divide en dos partes. El primer problema de trabajo es la ciencia ficción que conocen los alumnos y los profesores y qué imagen y concepciones alternativas transmite y adquieren los alumnos. El segundo problema es el diseño y realización de actividades en el aula que fomenten la mejora conceptual, de imagen y la actitud hacia las ciencias del alumnado.
Resum: Aquest treball es fonamenta en la necessitat de trobar eines que facilitin la tasca del professorat en l'ensenyament de les ciències en secundària i que possibilitin una millora tant en l'aprenentatge com en la motivació de l'alumnat a les aules. Es planteja com a base per a les actuacions a l'aula l'ús del cinema de ciència ficció. El treball es divideix en dues parts. El primer problema de treball és la ciència ficció que coneixen els alumnes i els professors i quina imatge i concepcions alternatives transmet i adquireixen els alumnes. El segon problema és el disseny i realització d'activitats a l'aula que fomentin la millora conceptual, d'imatge i l'actitud cap a les ciències de l'alumnat.
Resum: This work is based on the need for tools that facilitate the task of teachers in the teaching of science in secondary and to enable an improvement both in learning and student motivation in the classroom. It is proposed as a basis for action in the classroom use of science fiction cinema. The work is divided into two parts. The first problem is the science fiction work who know the students and teachers and what image and alternative conceptions transmitted and acquired by students. The second problem is the design and implementation of classroom activities that promote conceptual enhancement, image and attitude towards science students.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Didàctica ; Ciència ficció ; Ensenyament secundari ; Ciències ; Didactic ; Science fiction ; Secondary education ; Science ; Didáctica ; Ciencia ficción ; Enseñanza secundaria ; Ciencias
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 1 (2015) , p. 267-268 (Tesis Didácticas) , ISSN 2174-6486

DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1536


2 p, 130.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2015-03-27, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir