La importància de l'alfabetització mediàtica en la interpretació de la informació : Estudi de cas amb els alumnes de batxillerat de l'IES Serra d'Irta
Barceló Cucala, Anna
Niqui Espinosa, Jacint, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: La importancia de la alfabetización mediática en la interpretación de la información : Estudio de caso con los alumnos de bachillerato del Instituto Serra d'Irta
Títol variant: The importance of media literacy in the interpretation of the information : Case study with high school students of the Institute Serra d' Irta
Data: 2015
Descripció: 93 pag.
Resum: Actualment hi ha tanta informació que és fàcil ser víctima de manipulació informativa. Per detectar-la és important desenvolupar el pensament crític i l'alfabetització mediàtica és l'instrument ideal per fer-ho. En aquest projecte s'ha dissenyat i aplicat als cursos de batxillerat de l'IES Serra d'Irta un pla didàctic d'educació en mitjans en contra de la manipulació per desenvolupar el criticisme i poder interpretar informació de manera autònoma.
Resum: A día de hoy hay tanta información que es facil ser víctima de manipulación informativa. Para detectarla es importante desarrollar el pensamiento crítico y la alfabetización mediática es el instrumento ideal para ello. En este proyecto se ha diseñado y aplicado en el IES Serra d'Irta un plan didáctico de educación en medios en contra de la manipulación para desarrollar el criticismo y la interpretación de la información de manera autónoma.
Resum: Actually, there is so much information that it's easy to be a victim of informative manipulation. To detect manipulation, it's important to develop critical thinking and media literacy is the ideal instrument for this. In this project I've designed and implemented in high students of IES Serra d' Irta an educational media plan against manipulation with the objective of developing criticism and a free and autonomous interpretation of information.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Periodisme [2501933]
Pla d'estudis: Grau en Periodisme [971]
Document: Treball de recerca ; Treball final de grau ; Text
Matèria: Alfabetització mediàtica ; Educació ; Manipulació ; Mitjans ; Mentida ; Valoració ; Silenci informatiu ; Infotaiment ; Periodisme



93 p, 4.5 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2015-09-18, darrera modificació el 2023-07-20



   Favorit i Compartir