Results overview: Found 93 records in 0.03 seconds.
Articles, 62 records found
Contributions to meetings and congresses, 1 records found
Books and collections, 6 records found
Research literature, 18 records found
Learning materials, 3 records found
Graphic and multimedia documents, 3 records found
Articles 62 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
23 p, 558.8 KB Implicacions dels coneixements de matemàtiques en els estudiants de nou accés a graus universitaris d'economia i empresa / Esparza Masana, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Márquez Cebrián, Ma. Dolores (Universitat Autònoma de Barcelona.)
L'article presenta l'estudi de les implicacions de les matemàtiques als estudis universitaris de grau en l'àmbit de l'economia i empresa, i ho fa a través de l'anàlisi empírica de les característiques dels estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona que van accedir als graus de la Facultat d'Economia i Empresa el curs 2018/2019. [...]
The article presents the study of the implications of mathematics for undergraduate university studies in the field of economics and business, and it does so through an empirical analysis of the characteristics of students at the Autonomous University of Barcelona who started the undergraduate programmes of the Faculty of Economics and Business in the 2018/2019 academic year. [...]

2020 - 10.1344/ridu2020.12.10
Revista d'innovació docent universitària, Núm. 12 (2020) , p. 95-117  
2.
45 p, 909.6 KB Conjectures / Gasull, Armengol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
L'objectiu d'aquest treball és donar a conèixer diverses conjectures matemàtiques que tenen en comú el fet d'ocupar-se de qüestions que es poden entendre sense haver de ser un matemàtic professional. [...]
2021 - 10.2436/20.2002.01.98
Butlleti de la Societat Catalana de Matematiques, Vol. 36 Núm. 1 (2021) , p. 69-113
2 documents
3.
18 p, 801.2 KB Enseñar y aprender matemáticas en lengua indígena. La experiencia del proyecto T'arhexperakua en Michoacán, México / Márquez Escamilla, Betzabe (Universidad Autónoma Metropolitana-Iztapalapa (Mèxic))
El presente artículo analiza el proceso de enseñanza y aprendizaje de matemáticas en lengua indígena desde la experiencia del proyecto colaborativo de educación intercultural y bilingüe T'arhexperakua en Michoacán, México. [...]
El present article analitza el procés d'ensenyament i aprenentatge de matemàtiques en llengua indígena des de l'experiència de el projecte col·laboració d'educació intercultural i bilingüe T'arhexperakua a Michoacán, Mèxic. [...]
This article analyzes the process of teaching and learning mathematics in the indigenous language from the experience of the collaborative project of intercultural and bilingual education T'arhexperakua in Michoacán, Mexico. [...]
Cet article analyse le processus d'enseignement et d'apprentissage des mathématiques dans la langue indigène à partir de l'expérience du projet collaboratif d'éducation interculturelle et bilingue T'arhexperakua à Michoacán, au Mexique. [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.912
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 1 (2022) , p. e912 (Articles)  
4.
6 p, 1.1 MB Història, matemàtiques i realitat / Figueiras Ocaña, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Deulofeu Piquet, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La matemàtica es una disciplina viva en la història dels pobles, al servei de les necessitats humanes i en estreta relació amb la cultura. D'on ve, doncs, la seva imatge popular en el sentit que és una ciència distant, que no té la calidesa que transmeten altres ciències humanes? Potser hi ha dues matemàtiques? Per què un llibre de text que a la seva introducció comença parlant d'homes i dones que mesuren un camp al pas dels bous continua immediatament amb abstraccions difícils de comprendre? Per a què serveixen, finalment, les matemàtiques que s'aprenen a l'escola?.
2007 - 10.17345/comeduc200718-23
Comunicació educativa, Núm. 20 (2007) , p. 18-23  
5.
7 p, 1.2 MB Joc i matemàtiques : recerca i implicacions didàctiques / Edo, Mequè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La recerca de la millora de l'ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques escolars condueix a l'estudi de situacions didàctiques concretes que poden ser referents de bones pràctiques. Seguint Van Oers (1994, 2003), considerem que les bones pràctiques escolars són aquelles que cerquen un aprenentatge efectiu, és a dir, aquelles que tenen en consideració tant l'augment de les capacitats cognitives dels alumnes com la millora de les habilitats i capacitats de relació social per participar efectivament en la vida sociocultural de la comunitat. [...]
2008 - 10.17345/comeduc200864-70
Comunicació educativa, Núm. 21 (2008) , p. 64-70  
6.
18 p, 737.3 KB El conocimiento de la modelación matemática desde la reflexión en la formación inicial de profesores de matemática / Huincahue Arcos, Jaime (Universidad Católica del Maule (Talca, Xile)) ; Borromeo-Ferri, Rita (Universität de Kassel) ; Mena-Lorca, Jaime Juan Fernando (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso)
La introducción de la modelación matemática en el currículo de enseñanza media chileno, hace ya una decena de años, ha relevado la necesidad de estudios relativos a las prácticas de su enseñanza en la formación inicial de profesores en el país. [...]
Fa ja una dècada que la introducció de la modelació matemàtica en el currículum d'ensenyament mitjà xilè que ha revelat la necessitat d'estudis relatius a les pràctiques d'ensenyament a la formació inicial de mestres del país. [...]
The introduction of mathematical modelling in the Chilean secondary education curriculum, some ten years ago, has highlighted the need for studies concerning the teaching practices on modelling in the initial training of teachers in the country. [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2277
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 1 (2018) , p. 99-115 (Investigaciones Didácticas)  
7.
18 p, 657.2 KB La geometría analítica en España durante el siglo XIX : estudio de las soluciones negativas de una ecuación / Sánchez Sierra, Isabel M. (IES Vía de la Plata (Salamanca, Castella i Lleó)) ; González, María Teresa (Universidad de Salamanca. Departamento de Didáctica de las Matemáticas y de las Ciencias Experimentales)
Este artículo muestra el estudio e interpretación de las soluciones negativas de un problema geométrico presentes en los libros de texto de Geometría Analítica utilizados en España durante el siglo XIX. [...]
Aquest article mostra l'estudi i interpretació de les solucions negatives d'un problema geomètric presents en els llibres de text de Geometria Analítica utilitzats a Espanya durant el segle XIX. Mitjançant l'anàlisi de contingut d'onze obres hem identificat tres interpretacions de les solucions negatives: indiquen un canvi de posició, assenyalen un error en les hipòtesis del problema o una possible modificació de l'enunciat que dóna lloc a un problema més general, o bé l'existència d'una quantitat inversa.
This article shows the study and interpretation of the negative solutions of a geometric problem found in the textbooks of Analytical Geometry used in Spain during the nineteenth century. Through the content analysis of eleven books, we have identified three interpretations of negative solutions: they indicate a change of position; they point out an error in the hypotheses of the problem or a possible modification of the formulation that implies a more general problem, or the existence of an inverse quantity.

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2348
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 89-106 (Investigaciones Didácticas)  
8.
7 p, 263.5 KB Espai, context i creativitat : aprenentatge de les matemàtiques / Planella, Montserrat (Institut Castell d'Estela (Amer, Catalunya)) ; Vilches, Santi (Institut Marta Estrada (Granollers, Catalunya)) ; Font González, Jordi (Institut Baix a Mar (Vilanova i la Geltrú, Catalunya)) ; Grau, Roger (Institut Baix a Mar (Vilanova i la Geltrú, Catalunya)) ; Gorriz, Maite (Institut Pla Marcell (Cardedeu, Catalunya))
L'ensenyament de les matemàtiques implica l'adquisició d'habilitats de planificació matemàtica i la capacitat d'identificar les matemàtiques en els contexts. En aquest sentit, l'Aprenentatge Basat en Projectes és una oportunitat perquè les matemàtiques recuperinaquest paper de motor. [...]
Mathematics learning implies the development of planning skills and the ability to identify mathematics in Contexts. Project-Based Learning is an opportunity to give to Mathematics this role as a driving force. [...]

2017 - 10.5565/rev/ciencies.13
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 42-48 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM)  
9.
7 p, 409.7 KB La conjectura i la planificació : aprenentatge de les matemàtiques mitjançant projectes / Margelí, Sílvia (Institut de Sils (Girona, Catalunya)) ; Perpinyà, Sílvia (Institut de Sils (Girona, Catalunya)) ; Monsergas, Marisa (Institut Sant Pol de Mar (Barcelona, Catalunya)) ; Sol, Manel (Institut Vilatzara (Vilassar de Mar, Catalunya)) ; Chiva, Salvador (Institut Les Vinyes (Castellbisbal, Catalunya))
L'aprenentatge de les matemàtiques implica un doble viatge: des de la modelització matemàtica de fenòmens fins a l'aplicació dels models i eines matemàtiques a la resolució de problemes. Ambdues aproximacions impliquen la necessitat d'un context problemàtic com a lloc de partida o d'arribada. [...]
Mathematics learning implies a double journey: from mathematic modeling of phenomena to the application of mathematic models and tools to problem solving. Both approaches need to propose a problematic context as a departure or arrival. [...]

2017 - 10.5565/rev/ciencies.12
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 35-41 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM)  
10.
22 p, 899.9 KB Descubrimiento de conocimiento matemático mediante la reformulación de conjeturas falsas en un ambiente de pruebas y refutaciones / Bustos Rubilar, Álvaro Sebastián (Instituto Politécnico Nacional (Mèxic). Departamento de Matemática Educativa Cinvestav) ; Zubieta Badillo, Gonzalo (Instituto Politécnico Nacional (Mèxic). Departamento de Matemática Educativa Cinvestav)
Este trabajo expone los resultados obtenidos en un estudio llevado a cabo con futuros profesores de educación secundaria. Se presenta cómo descubrieron conocimiento matemático a partir de una conjetura falsa, la cual reformularon en un proceso de discusión basado en algunos elementos del método cuasiempírico de pruebas y refutaciones. [...]
Aquest treball exposa els resultats obtinguts en un estudi dut a terme amb futurs professors d'educació secundària. Es presenta com van descobrir coneixement matemàtic a partir d'una conjectura falsa, la qual van reformular en un procés de discussió basat en alguns elements del mètode quasiempíric de proves i refutacions. [...]
This paper exposes the results of a study carried out to future secondary school teachers. We present how the students discovered mathematical knowledge from a false conjecture, which was reformulated in a process of discussion based on some of the elements of the quasi-empirical method of proofs and refutations. [...]

2015 - 10.5565/rev/ensciencias.1630
Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 3 (2015) , p. 117-136 (Investigaciones Didácticas)  

Articles : 62 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 1 records found  
1.
9 p, 363.3 KB L'ús de materials virtuals i la interacció a l'aula / Estapé-Dubreuil, Glòria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)
La comunicació es refereix a l'assignatura de Matemàtiques aplicades a l'empresa, una troncal anual de primer curs de la Diplomatura en Ciències Empresarials. El grup de professors que donem l'assignatura ens varem acollir, quasi des del seu inici, a les possibilitats que ofereix el campus virtual de l'Autònoma Interactiva per tal de publicar material de diversos tipus, i per a permetre als estudiants efectuar un cert seguiment de l'assignatura per aquesta via. [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  

Books and collections 6 records found  
1.
243 p, 6.1 MB Càlcul en variable complexa / Bagán Capella, Emili (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Méndez Vilaseca, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Pujolàs Boix, Oriol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física)
El càlcul en variable complexa és una part de les matemàtiques fascinant, que combina conceptes analítics i geomètrics per arribar, de manera senzilla, a resultats molt importants. Les seves aplicacions s'estenen a moltes àrees de la física i de l'enginyeria. [...]
Bellaterra : Servei de Publicacions de la UAB , 2023 (Materials ; 243)  
2.
185 p, 3.3 MB Propostes STEM per a educació infantil incorporant les famílies a l'aula / Bilican, Kader, ed. (Kırıkkale Üniversitesi) ; Ünlü Çetin, Şenil, ed. (Kırıkkale Üniversitesi) ; Projecte ParentSTEM
Barcelona, 2021  
3.
20 p, 307.0 KB Seguiment de la inserció laboral dels graduats universitaris. Matemàtiques / Universitat Autònoma de Barcelona ; Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya
1999-
8 documents
4.
202 p, 20.9 MB Análisis matemático del cancionero popular vasco / Núñez, Iñaki
Es un estudio sobre el cancionero popular vasco, de Resurrección Mª de Azkue, que comprende más de 1000 canciones. Se basa en la aplicación a la música de conceptos matemáticos y de teoría de la información y fue realizado durante los años 1971 y 1972, utilizando fichas perforadas que se trataron en un ordenador (GE15, 12 K de memoria). [...]
És un estudi sobre el cançoner popular basc, de Resurrección Mª de Azkue, que comprèn més de 1000 cançons. Es basa en l'aplicació a la música de conceptes matemàtics i de teoria de la informació i va ser fet entre els anys 1971 i 1972, utilitzant fixes perforades que es van tractar en un ordinador (GE15, 12 K de memòria). [...]

2015  
5.
34 p, 1.4 MB Un apunt de matemàtica financera : com es valoren les opcions? / Bruna, Joaquim (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Conferència del dia de Sant Albert Magne pronunciada a la sala d'actes de les Fac. de Biociències i Ciències de la UAB dimecres 16 de novembre del 2016.
2016  
6.
12 p, 90.7 KB Reglament del Departament de Matemàtiques / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques
2004  

Research literature 18 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
34 p, 1.5 MB Els pagesos de la fruita : creació d'un joc de taula per a treballar la probabilitat a l'aula de P5 / Voltà Ollé, Berta ; Torregrosa, Alba, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present treball té com a objectiu dissenyar, a partir de jocs existents al mercat, un joc per a treballar la probabilitat a l'aula de P5. Jugar és una de les formes més naturals d'aprenentatge que té l'ésser humà (Edo, 2002), per tant, es considera que és una bona eina per a treballar la probabilitat, una de les àrees de les matemàtiques que més es tendeixen a apartar dins de les aules (Alsina, 2012). [...]
El presente trabajo tiene como objetivo diseñar, a partir de juegos ya existentes en el mercado, un juego para trabajar la probabilidad en el aula de P5. Jugar es una de las formas más naturales de aprendizaje que tiene el ser humano (Edo, 2002), por lo tanto, se considera que es una buena manera de trabajar la probabilidad, una de las áreas de las matemáticas que se tienden a apartar dentro de las aulas (Alsina, 2012). [...]
The aim of this study is to design, from existing games, a game to work on probability in the 5-year-old class. Playing is one of the most natural forms of human learning (Edo, 2002), hence, it is considered a good form to work on probability, a mathematics area tended to be put aside in classroom (Alsina, 2012). [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Educació Infantil [847]  
2.
132 p, 16.6 MB Training strategies for efficient deep image retrieval / Gajić, Bojana ; Baldrich i Caselles, Ramon, dir. ; Gatta, Carlo, dir.
En aquesta tesi ens centrem en la recuperació i re-identificació d'imatges. L'entrenament de xarxes neuronals profundes usant funcions de pèrdua basades en rànquing ha esdevingut un estàndard de facto per a les tasques de recuperació i re-identificació. [...]
En esta tesis nos centramos en la recuperación y re-identificación de imágenes. El entrenamiento de redes neuronales profundas usando funciones de pérdida basadas en ranking se ha convertido en un estándar de facto para las tareas de recuperación y re-identificación. [...]
In this thesis we focus on image retrieval and re-identification. Training a deep architecture using a ranking loss has become standard for the retrieval and re-identification tasks. We analyze and propose answers on three main issues: 1) What are the most relevant strategies of state-of-the-art methods and how can they be combined in order to obtain a better performance? 2) Can hard negative sampling be performed efficiently (O(1)) while providing improved performance over naïve random sampling? 3) Can recognition and retrieval objectives be achieved by using a recognition-based loss? First, in chapter 4 we analyze the importance of some state of the art strategies related to the training of a deep model such as image augmentation, backbone architecture and hard triplet mining. [...]

2021  
3.
34 p, 2.4 MB Conocimiento de futuros profesores de primaria sobre el uso de la lengua para la enseñanza de Matemáticas. Estudio con la relación área-volumen / Caro Villar, Abigail ; Planas Raig, Núria, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta recerca en educació presenta un estudi sobre aspectes didàctics, matemàtics i lingüístics del coneixement d'un d'estudiants per professor d'educació primària. Mitjançant dades de respostes a un qüestionari individual, s'analitzen els aspectes esmentats utilitzant mètodes deductius d'anàlisi qualitativa del contingut. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, setembre 2020  
4.
176 p, 3.1 MB Análisis de conversaciones matemáticas con estudiantes sordos en entornos de clase / Nairouz, Yinzú ; Planas, Núria, (Planas i Raig) dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
El trabajo de tesis doctoral Análisis de conversaciones matemáticas con estudiantes sordos en entornos de clase contribuye a la investigación en Didáctica de la Matemática dentro del ámbito del aprendizaje de las matemáticas de personas en situación de diversidad lingüística. [...]
The doctoral thesis Analysis of Mathematical conversations with deaf students in class environments contributes to research in Didactics of Mathematics within the scope of mathematical learning of people with linguistic diversity. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
5.
93 p, 7.4 MB Importància de l'establiment de connexions matemàtiques a l'aula. Discutint si és possible el creixement de la població de conills del prat Fibonacci / Marín Tabuenca, Ana ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest Treball de Final de Grau té l'objectiu de reflexionar i cercar evidències sobre la importància i la necessitat d'establir connexions a l'aula de primària, entre ciències, matemàtiques i llengua, per tal de comprendre un fenomen científic com és el creixement de les poblacions. [...]
2017
Grau en Educació Primària [896]  
6.
37 p, 339.3 KB Schwarz methods for a preconditioned WOPSIP method for elliptic problems / Antonietti, Paola F. ; Ayuso de Dios, Blanca ; Brenner, Susanne C. ; Sung, Li-Yeng ; Centre de Recerca Matemàtica
We construct and analyze non-overlapping Schwarz methods for a preconditioned weakly over-penalized symmetric interior penalty (WOPSIP) method for elliptic problems.
Centre de Recerca Matemàtica 2011 (Prepublicacions del Centre de Recerca Matemàtica ; 1057)  
7.
9 p, 314.4 KB A block solver for the exponentally fitted IIPG-0 method / Ayuso de Dios, Blanca ; Lombardi, Ariel ; Pietra, Paola ; Zikatanov, Ludmil ; Centre de Recerca Matemàtica
We consider an exponentially fitted discontinuous Galerkin method for advection dominated problems and propose a block solver for the resulting linear systems. In the case of strong advection the solver is robust with respect to the advection direction and the number of unknowns.
Centre de Recerca Matemàtica 2011 (Prepublicacions del Centre de Recerca Matemàtica ; 1055)  
8.
30 p, 367.4 KB L2−estimates for the DG IIPG-0 scheme / Ayuso de Dios, Blanca ; Brezzi, Franco ; Havle, Oto ; Marini, L. Donatella ; Centre de Recerca Matemàtica
We discuss the optimality in L2 of a variant of the Incomplete Discontinuous Galerkin Interior Penalty method (IIPG) for second order linear elliptic problems. We prove optimal estimate, in two and three dimensions, for the lowest order case under suitable regularity assumptions on the data and on the mesh. [...]
Centre de Recerca Matemàtica 2011 (Prepublicacions del Centre de Recerca Matemàtica ; 1052)  
9.
8 p, 352.6 KB Mutigrid preconditioner for nonconforming discretization of elliptic problems with jump coefficients / Ayuso de Dios, Blanca ; Holst, M. ; Zhu, Y. ; Zikatanov, Ludmil ; Centre de Recerca Matemàtica
In this paper, we present a multigrid preconditioner for solving the linear system arising from the piecewise linear nonconforming Crouzeix-Raviart discretization of second order elliptic problems with jump coe fficients. [...]
Centre de Recerca Matemàtica 2011 (Prepublicacions del Centre de Recerca Matemàtica ; 1054)  
10.
351 p, 1.2 MB La matemática de los quanta en España. El andamiaje de la física teórica en el intervalo (1925,1955) [borroso] / Gimeno Valentín-Gamazo, Gonzalo ; Baig i Aleu, Marià, 1955-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis d'Història de les Ciències
En esta tesis estudiamos el papel de las matemáticas en la circulación y asimilación de la mecánica cuántica en España en el período 1925-1955. A finales de 1925 se desarrolló en el centro europeo, de la mano de científicos como Max Born, Werner Heisenberg, Pascual Jordan, Erwin Schrödinger o Paul Dirac, la disciplina física que hoy conocemos como Mecánica Cuántica. [...]
In this dissertation we look into the role of mathematics in the process of circulation and assimilation of quantum mechanics in Spain from 1925 to 1955. By the end of the year 1925, the discipline nowadays known as quantum mechanics was developed at the European centre by scientists such as Max Born, Werner Heisenberg Pascual Jordan, Erwin Schrödinger or Paul Dirac. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

Research literature : 18 records found   1 - 10next  jump to record:
Learning materials 3 records found  
1.
105 p, 16.0 MB Un munt de jocs per un món de càlculs. 2. Material del taller dels jocs matemàtics per als infants / Edo, Mequè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Aranda, Maria ; Edo, Clara ; Serrano, Helena
Aquest document 2 és el resultat d'una proposta educativa, que combina processos d'Aprenentatge i de Servei a la comunitat, que s'articula dins del Pràcticum V del Grau d'Educació Primària de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2020 (Projectes ApS)  
2.
120 p, 15.1 MB Un munt de jocs per un món de càlculs. 1. Dossier del taller de jocs matemàtics per a les mestres / Edo, Mequè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Aranda, Maria ; Edo, Clara ; Serrano, Helena
Aquest document 1 és el resultat d'una proposta educativa, que combina processos d'Aprenentatge i de Servei a la comunitat, que s'articula dins del Pràcticum V del Grau d'Educació Primària de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Un munt de jocs per un món de càlculs 1 és un recull de jocs matemàtics per a infants de cicle inicial i cicle mitjà. Aquest recull té com a objectiu principal oferir als infants un contacte amb els continguts matemàtics de numeració i càlcul d'una manera lúdica, divertida, que fomenti la interacció entre companys/es i desperti l'interès per les matemàtiques. [...]

2020  
3.
49 p, 1.7 MB Cerca i gestió de la informació : les principals fonts d'informació en física geologia, matemàtiques i química / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
Presentació dels diferents recursos d'informació i eines documentals adreçades als alumnes del doctorat de Ciències (física, geologia, matemàtiques i química).
2019 (Fonts d'informació)  

Graphic and multimedia documents 3 records found  
1.
23.4 KB UABfotomat2017 / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Pàgina web del concurs de fotografia matemàtica organitzat anualment pel Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la UAB.
2017  
2.
477.2 KB Exposició "Dia Internacional de les Matemàtiques : matemàtiques per a un món millor" / Monge, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia) ; Calsina i Ballesta, Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Mora Giné, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
Amb la col·laboració dels professors del Departament de Matemàtiques Àngel Calsina i Xavier Mora, l'exposició vol celebrar el Dia Internacional de les Matemàtiques, enguany amb el lema "Matemàtiques per a un món millor" i centrat en el seu paper destacat per fer front a la COVID-19. [...]
2021
23 documents
3.
732x1024, 668.3 KB Exposició "Dia Internacional de les Matemàtiques : les matemàtiques són arreu" / Monge, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia) ; Camps Camprubí, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Herbera i Espinal, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
Per iniciativa de les professores del Departament de Matemàtiques Rosa Camps i Dolors Herbera, l'exposició vol celebrar el primer Dia Internacional de les Matemàtiques: el dissabte 14 de març. Enguany el tema és "les matemàtiques són arreu" i, per aquesta raó, a partir de les pràctiques externes del Grau en Matemàtiques, s'han recollit deu exemples que posen de manifest l'aplicació pràctica de les matemàtiques. [...]
2020
41 documents

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.