Ciències de l'Educació, Treballs de fi de màster
Darreres entrades:
2025-09-30
16:22
84 p, 1.2 MB Las actuaciones del Departamento de Administración de Educación Municipal : Análisis de facilitadores y barreras en el caso de la comuna de Cunco (Chile) / Lermanda Vidal, Pablo ; Muñoz Moreno, José Luís 1980-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Este trabajo analiza las actuaciones del Departamento de Administración de Educación Municipal (DAEM) de la comuna de Cunco, Región de La Araucanía (Chile), con el fin de comprender su contribución a los procesos de mejora educativa en un territorio rural e intercultural. [...]
Aquest treball analitza les actuacions del Departament d'Administració d'Educació Municipal (DAEM) del municipi de Cunco, a la Regió de l'Araucanía (Xile), amb l'objectiu de comprendre la seva contribució als processos de millora educativa en un territori rural i intercultural. [...]
This study analyzes the performance of the Municipal Department of Education Administration (DAEM) in the municipality of Cunco, located in the Araucanía Region of Chile, with the aim of understanding its contribution to educational improvement processes in a rural and intercultural context. [...]

2025
Màster Universitari en Recerca en Educació [1548]  
2024-11-15
18:01
105 p, 1.8 MB Discursos educatius i les seves influències a l'aula : valoració del discurs dels docents d'una escola del barri d'Hostafrancs de Barcelona / Lamora Soto, David ; Asensio, José María, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La relació entre els docents i els estudiants es veu reflectida en el tracte i la comunicació que estableixen a l'aula, sent aquesta una expressió del pensament i les representacions dels docents, tal com es planteja en la pragmàtica de la comunicació (Watzlawick et al. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015
Màster Universitari en Recerca en Educació [1548]  
2024-10-14
19:44
49 p, 1.5 MB La biblioteca el corazón de la escuela : una mirada hacia la biblioteca de una escuela pública del Eixample - Barcelona / Miranda Tovar, Karina Patricia ; Portell Rifà, Joan, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Este estudio tiene el objetivo de conocer el uso y función que cumple la biblioteca escolar en un centro de Barcelona y tiene la intención de reflexionar sobre la existencia de la biblioteca como un recurso de equidad social. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024
Màster Universitari en Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura [1583]  
2024-09-26
20:35
41 p, 1.1 MB The Influence of Topic Familiarity on Students' Use of Critical Thinking Skills in Written Productions / Ribó Pradas, Alèxia ; Kruszynska, Klaudia Anna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
There are several skills involved in the process of learning a language as it is Critical Thinking. The present thesis aims to analyse the role that Critical Thinking plays in 4 th of ESO EFL students' written productions. [...]
En el procés d'aprenentatge d'una llengua, hi ha moltes habilitats i capacitats involucrades, tal i com en seria el pensament crític. La present tesi té com a objectiu l'anàlisi del paper que juga el pensament crític en les produccions escrites d'alumnes de 4t d'ESO de la matèria d'anglès. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1528]  
2024-09-10
18:51
84 p, 1.5 MB Anàlisi de les necessitats biològiques,socials i escolars dels i les adolescents : Estudi de cas / García Pérez, Cristina ; Martínez Mínguez, Maria Lourdes, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present estudi se centra en la dessincronització dels horaris de classe dels i les adolescents amb les seves necessitats biològiques i socials, pel fet que no hi ha una coherència amb els horaris de les activitats extraescolars i els seus bioritmes. [...]
El presente estudio se centra en la desincronización de los horarios de clase de los y las adolescentes con sus necesidades biológicas y sociales, por el hecho de que no hay una coherencia con los horarios de las actividades extraescolares y sus biorritmos. [...]
This study focuses on the de-synchronization of the class schedules of teenagers with their biological and social needs, because there is no consistency with the schedules of after school activities and their bioritms. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Màster Universitari en Recerca en Educació [1548]  
2024-07-29
15:37
41 p, 1.3 MB Sharpening Minds : A qualitative analysis of Critical Thinking in writing and speaking activities of 2nd year Baccalaureate EFL students / El Ouatik, Lamyaa Yassine ; Kruszynska, Klaudia Anna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Critical thinking (CT) has emerged as a crucial competency for success in both academic and professional domains within contemporary education. This research attempts to explore the degree to which second-year baccalaureate students demonstrate CT abilities through their written opinion essays and verbal interactions (podcasts) on the theme of Parental Portrayals in Media. [...]
El pensamiento crítico (PC) ha emergido como una competencia crucial para el éxito tanto en los ámbitos académicos como profesionales en la educación contemporánea. Esta investigación intenta explorar el grado en que los estudiantes de segundo año de bachillerato demuestran habilidades de PC a través de sus ensayos de opinión escritos y sus interacciones verbales (podcasts) sobre el tema de las Representaciones Parentales en los Medios. [...]

Universitat Autònoma de Barcelona, 2024
Màster Universitari en Estudis Globals d'Àsia Oriental [1452]  
2024-07-29
14:04
121 p, 1.4 MB El Joc dels Gens: un micromón per ensenyar i aprendre genètica mendeliana / Llort Planchadell, Josep Maria ; García Rovira, M. Pilar, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Es descriu el micromón "El Joc dels Gens", un programa educatiu d'ordinador dissenyat per tal d'ajudar en l'ensenyament-aprenentatge de la genètica mendeliana. El treball conté una extensa revisió bibliogràfica sobre la utilització educativa dels ordinadors, l'ensenyament-aprenentatge de la genètica i els problemes de genètica.
2000
Doctorat en Didàctica de les Ciències Experimentals [0000]  
2024-07-25
18:53
46 p, 4.9 MB The role of hypothetical situations in enhancing problem- solving skills in TEFL / Valdivia Sánchez, Anna ; Kruszynksa, Klaudia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
This dissertation explores the efficacy of scenario-based learning (SBL) in cultivating critical thinking skills among 1st-year ESO students in Teaching English as a Foreign Language (TEFL) settings. [...]
Aquest Treball de Fi de Màster explora l'eficàcia de l'aprenentatge basat en escenaris hipotètics en el cultiu de les habilitats de pensament crític entre els estudiants de 1r d'ESO en la classe d'anglès com a lengua estrangera. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024
Màster Universitari en Estudis Globals d'Àsia Oriental [1452]  
2023-08-24
11:55
67 p, 5.9 MB Poetry, Spoken Word and Community Building : a Case Study in an EFL High School Classroom / Hinojosa Soriano, Patricia ; Kruszynska, Klaudia Anna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Nowadays, EFL classroom in Catalan public schools dedicates scarcely any time to poetry; it lacks in providing students with the opportunity to reflect on oral tradition and the power behind spoken word. [...]
Avui dia, l'aula de l'EFL a les escoles públiques catalanes dedica poc temps a la poesia; manca de l'oportunitat de donar a l'alumnat un espai on reflexionar sobre la tradició oral i el poder que hi ha darrere de la paraula parlada. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1528]
Màster Universitari en Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1459]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939]  
2023-07-25
19:12
42 p, 984.1 KB ¿Cómo el profesorado proporciona el andamiaje a los niños para que se desarrolle el aprendizaje telecolaborativo? / Xie, Minyu ; Dooly Owenby, Melinda, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Este trabajo pretende indagar cómo el profesorado proporciona el andamiaje a los niños para que se desarrolle el aprendizaje telecolaborativo. Los datos son proporcionados por la Dra. Melinda Dooly, miembro e investigadora principal del grupo de investigación GREIP, y recogidos durante un proyecto de telecolaboración entre dos escuelas, una en España y otra en Austria. [...]
2023
Màster Universitari en Recerca en Educació [1548]