Web of Science: 1 cites, Scopus: 11 cites, Google Scholar: cites
Identificación y caracterización de las concepciones de medio de un grupo de profesionales de la educación ambiental
Calafell Subirà, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)

Títol variant: Identificació i caracterització de les concepcions de medi ambient d'un grup de professionals de la educació ambiental
Títol variant: Identification and characterization of the environment conceptions of a group of environmental education professionals
Data: 2014
Resum: La investigación presenta la identificación y caracterización de las concepciones de medio ambiente de un grupo de profesionales de la educación ambiental. El referente teórico del artículo son las corrientes de educación ambiental propuestas por L. Sauvé (2004, 2010). La concepción de medio ambiente de cada individuo constituye un indicador del modo como orienta su acción educativa. El acercamiento metodológico es cualitativo, constituyendo un estudio de carácter descriptivo e interpretativo. Los resultados de la investigación permiten identificar patrones de los profesionales según sus concepciones de medio ambiente y caracterizarlas tomando como referencia el grado de complejidad que reflejan.
Resum: La investigació presenta la identificació i caracterització de les concepcions de mig ambient d'un grup de professionals de l'educació ambiental. El referent teòric de l'article són els corrents d'educació ambiental propostes per L. Sauvé (2004, 2010). La concepció de medi ambient de cada individu constitueix un indicador de la manera com orienta la seva acció educativa. L'acostament metodològic és qualitatiu, constituint un estudi de caràcter descriptiu i interpretatiu. Els resultats de la investigació permeten identificar patrons dels professionals segons les seves concepcions de medi ambient i caracteritzar-les prenent com a referència el grau de complexitat que reflecteixen.
Resum: The research presents the identification and characterization of the environment conceptions of a group of environmental education professionals. The theoretical frame of reference of the article is the currents of environmental education proposed by L. Sauvé (2004, 2010). The conception of environment of each individual is an indicator of the way each person guides his educative action. The methodological approach is qualitative, providing a descriptive and interpretative study. The results of allow to identify patterns of environmental education professionals according to their conceptions about the environment, and also allow to characterize these conceptions depending on the grade of complexity they reflect.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Concepció de medi ambient ; Grau de complexitat ; Educació ambiental ; Constructivisme ; Professorat ; Environment conception ; Grade of complexity ; Environmental education ; Constructivism ; Teachers ; Concepción de medio ambiente ; Grado de complejidad ; Educación ambiental ; Constructivismo ; Profesorado
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 205-225, ISSN 2174-6486

Adreça original: https://ensciencias.uab.es/article/view/v32-n3-bonill-calafell
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/287566
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/v32-n3-bonill-calafell
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1048


22 p, 821.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2014-11-04, darrera modificació el 2022-12-12



   Favorit i Compartir