La publicidad televisiva con protagonistas homosexuales : Un acercamiento exploratorio a su creación y recepción
Font Garcia, Laia
Palencia Villa, Rosa María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Additional title: La publicitat televisiva amb protagonistes homosexuals : Un apropament exploratori a la seva creació i recepció
Additional title: Television advertising with homosexual protagonists : an exploratory close up to their creation and reception
Date: 2016
Description: 125 pag.
Abstract: L'objecte d'estudi del present treball de recerca és la publicitat televisiva amb protagonistes homosexuals. A partir de dos anuncis amb protagonistes homosexuals; un amb protagonistes homosexuals masculins (Asevi Mio) i un altre amb protagonistes homosexuals femenines (Desigual), es realitzen entrevistes als seus directors creatius i enquestes als receptors (homes i dones: homosexuals i heterosexuals) de la publicitat per tal d'analitzar els punts de vista de la creació i la recepció de la publicitat amb protagonistes homosexuals. L'estudi demostra que la decisió presa per part dels creatius d'incloure protagonistes homosexuals en els seus anuncis influeix en el comportament i en les actituds dels receptors, sent molt més favorable en el cas del col·lectiu homosexual davant del heterosexual.
Abstract: El objeto de estudio del presente trabajo de investigación es la publicidad televisiva con protagonistas homosexuales. A partir de dos anuncios con protagonistas homosexuales; uno con protagonistas homosexuales masculinos (Asevi Mio) y otro con protagonistas homosexuales femeninas (Desigual), se realizan entrevistas a sus directores creativos y encuestas a los receptores (hombres y mujeres: homosexuales y heterosexuales) de la publicidad con tal de analizar los puntos de vista de la creación y la recepción de la publicidad con protagonistas homosexuales. El estudio demuestra que la decisión tomada por parte de los creativos de incluir protagonistas homosexuales en sus anuncios influye en el comportamiento y en las actitudes de los receptores, siendo mucho más favorable en el caso del colectivo homosexual frente al heterosexual.
Abstract: The object of study of this investigation project is television advertising with homosexual protagonists. From two commercials with homosexuals as main characters; one with male homosexual protagonists (Asevi Mio) and another with female homosexual main characters (Desigual), interviews where made to their creative directors and enquiries where given too the receptors (men and women: homosexual and heterosexual) of the advertisement to analyze the points of view of the creation and the reception of the advertisement with homosexual protagonists. The study shows that the decision made by the creatives to include homosexual main characters in their advertisements influences the behaviour and attitudes of the receptors, being more prosperous in the homosexual collective than the heterosexual one.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Studies: Publicitat i Relacions Públiques [2501935]
Study plan: Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]
Document: Treball de recerca ; Treball final de grau ; Text
Subject: Publicitat ; Homosexualitat ; Televisió ; Creativitat ; Consumidors



125 p, 2.8 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Communication Studies. TFG

 Record created 2016-09-20, last modified 2022-05-01



   Favorit i Compartir