Anàlisis de sentiments a Twitter en l'àmbit cinematogràfic
Gimeno Pagès, Roger
Casas Roma, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Sentiment analysis in Twitter in the cinematographic field
Títol variant: Análisis de sentimientos en Twitter en el ámbito cinematográfico
Data: 2016-06-28
Resum: Amb el pas dels anys i l'evolució de les tecnologies, al sector del cinema li han sorgit diferents problemes que fan que en aquest sector no es puguin cometre grans errors. La pirateria i els elevats impostos en el sector de la cultura són uns dels grans problemes que té el cinema actualment. L'evolució de les tecnologies també ha comportat grans avenços en l'anàlisi de dades on es pot obtenir grans quantitats d'informació. Avui en dia, la informació s'ha tornat un recurs molt valuós per a les empreses a l'hora de crear estratègies de futur. En el nostre projecte crearem informació útil per a empreses de l'àmbit cinematogràfic, on agafarem l'opinió que té la gent sobre una pel·lícula que es vagi a estrenar o ja s'hagi estrenat, i l'analitzarem per poder saber quina és l'opinió que tenen els espectadors sobre aquesta pel·lícula. Per a poder analitzar l'opinió de la gent, analitzarem els sentiments del tweets dels espectadors que utilitzin el hashtag de la pel·lícula en qüestió, podent així obtenir l'opinió dels espectadors sobre una pel·lícula.
Resum: Through the years and the evolution of technology, the film industry have been several problems that make this industry can not make big mistakes. Piracy and high taxes in the culture sector is a major problem that has cinema today. The evolution of technology has also led to great advances in the analysis of data where you can get large amounts of information. Today, information has become a valuable resource for companies in creating future strategies. In our project we will create useful information for companies in the film industry where we take the view that people have about a film which is to be released or have already been released and analyze it to know the movie viewers opinion about this film. In order to analyze the opinion of the people, we will analyze the feelings of the viewers tweets that uses the hashtag of the film in question, then we can get the opinion of spectators on a film.
Resum: Con el paso de los años y la evolución de las tecnologías, al sector del cine le han surgido diferentes problemas que hacen que en este sector no se puedan cometer grandes errores. La piratería y los elevados impuestos en el sector de la cultura son unos de los grandes problemas que tiene el cine actualmente. La evolución de las tecnologías también ha supuesto grandes avances en el análisis de datos donde se puede obtener grandes cantidades de información. Hoy en día, la información se ha vuelto un recurso muy valioso para las empresas a la hora de crear estrategias de futuro. En nuestro proyecto crearemos información útil para empresas del ámbito cinematográfico, donde tomaremos la opinión que tiene la gente sobre una película que se vaya a estrenar o ya se haya estrenado, y la analizaremos para poder saber cuál es la opinión que tienen los espectadores sobre esa película. Para poder analizar la opinión de la gente, analizaremos los sentimientos de los tweets de los espectadores que utilicen el hashtag de la película en cuestión, pudiendo así obtener la opinión de los espectadores sobre una película.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Grau en Enginyeria Informàtica [2502441]
Pla d'estudis: Enginyeria Informàtica [958]
Document: Treball final de grau ; Text
Àrea temàtica: Menció Tecnologies de la Informació
Matèria: Anàlisi de sentiments ; Anàlisi d'opinions ; MongoDB ; Twitter ; Tweepy ; Tweet ; NLTK ; Business intelligence ; Reporting ; Cine ; Pel·lícula ; Hashtag ; Sentiment analysis ; Opinion analysis ; Análisis de sentimiento ; Análisis de opiniones ; Película ; Film ; Análisis de sentimientos ; Tuit



12 p, 1.0 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2016-09-30, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir