Dieselgate : estudi i anàlisi comunicacional de la crisi empresarial més important del sector automobilístic
Arranz Díaz, Miquel
Morató, Jordi, (Morató Bullido) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Dieselgate : estudio y análisis comunicacional de la crisis empresarial más importante del sector automobilístico
Títol variant: Dieselgate : study and analysis of the communication in the more important crisis of the automotive sector
Data: 2016
Descripció: 216 pag.
Resum: La present investigació vol mostrar quina importància ha tingut la comunicació en la crisi dels motors dièsel de Volkswagen i esbrinar si aquesta ha estat una crisi de producte o de marca. Per això, aquest treball aborda, principalment, la comunicació empresarial i la comunicació de crisi. Aquests continguts han elaborat les bases per realitzar les entrevistes qualitatives a Joan Francesc Cánovas, Sara Blázquez, Sara Magallón i Alba Roig juntament amb Núria Picas. Per altra banda, també s'ha analitzat en clau qualitativa els comunicats facilitats per la mateixa Volkswagen i les notícies publicades per El País i El Periódico durant el primer mes de la crisi.
Resum: La presente investigación quiere mostrar que importancia ha tenido la comunicación en la crisis de los motores diésel de Volkswagen y averiguar si esta ha sido una crisis de producto o de marca. Por eso, este trabajo aborda, principalmente, la comunicación corporativa y la comunicación de crisis. Estos contenidos han elaborado las bases para realizar las entrevistas cualitativas a Joan Francesc Cánovas, Sara Blázquez, Sara Magallón y Alba Roig juntamente con Núria Picas. Por otra parte, también se han analizado en clave cualitativa los comunicados facilitados por la propia Volkswagen y las noticias publicadas por El País y El Periódico durante el primer mes de crisis.
Resum: This research wants to show how important communication in the Volkswagen diesel engines crisis have been and find out if this crisis have been a product or brand crisis. Therefore, this research deals mainly business and crisis communication. This contents have made the basis for carrying out qualitative interviews to Joan Francesc Cánovas, Sara Blázquez, Sara Magallón and Alba Roig with Núria Picas. On the other hand, we have analysed Volkswagen press releases comparing them with El País and El Periódico newspapers during the first month of the crisis.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Periodisme [2501933]
Pla d'estudis: Grau en Periodisme [971]
Document: Treball de recerca ; bachelorThesis ; Text
Matèria: Comunicació en organitzacions ; Crisis econòmiques ; Combustibles dièsel ; Volkswagenwerk



216 p, 13.0 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2016-12-01, darrera modificació el 2020-11-15



   Favorit i Compartir