Pixar y la recepción de sus valores morales en el público infantil : aproximación a la investigación de la audiencia a partir del caso "Del revés"
Gutiérrez Cardona, Sònia
Longhi, Ludovico, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Pixar i la recepció dels seus valors morals en el públic infantil : aproximació a la investigació de l'audiència a partir del cas "Del revés"
Títol variant: Pixar and the recepcion of its moral values in the young audience : an approximation to the research based on the case "Del revés"
Data: 2016
Descripció: 105 pag.
Resum: Aquest treball té l'objectiu d'analitzar la validesa educativa del plantejament de la filmografia de Pixar. El projecte també pretén esbrinar si aquest rigor educatiu s'adapta als espectadors infantils de Pixar. L'objecte d'estudi de la investigació és la recepció de valors en les pel·lícules de la productora cinematogràfica a partir del cas "Del revés". L'anàlisi de valors s'ha realitzat a una mostra de públic infantil de 45 subjectes, aplicant un Test de presència de valors, ideat i creat per la pròpia investigadora. A més, l'estudi estadístic, s'acompanya amb la realització d'un cinefòrum amb els mateixos participants del test. Aquest treball ha permès obrir línies d'investigació futures, tant en el camp de la comunicació com en el de l'educació.
Resum: Este trabajo tiene el objetivo de analizar la validez educativa del planteamiento de la filmografía de Pixar. El proyecto también pretende descubrir si este rigor educativo se adapta a los espectadores infantiles de Pixar. El objeto de estudio de la investigación es la recepción de valores en las películas de la productora cinematográfica a partir del caso "Del revés". El análisis de valores se ha realizado a una muestra de público infantil de 45 sujetos, aplicando un Test de presencia de valores, ideado y creado por la propia investigadora. Además, el estudio estadístico, se acompaña con la realización de un cine fórum con los mismos participantes del test. Este trabajo ha permitido abrir líneas de investigación futuras, tanto en el campo de la comunicación como en el de la educación.
Resum: This project has the main objective of analysing the educational effectiveness of the way Pixar filmography is set out. The project also pretends to find out if this educative efficacy adjusts to Pixar's younger audience. The aim in this research is the reception of the values in the full-length films of this cinematography producer based on the case of ''Del revés''. The analysis of this values has been tested with a child-like audience of 45 subjects, applying a test created and invented by the own author of this project in which they were asked about values. Furthermore, the statistical analysis is accompanied by the realization of an activity called 'cinefòrum', tested in the same subjects we previously commented. This research allowed the possibility to open new paths in future researches, both in the communication field and education.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Titulació: Periodisme [2501933]
Pla d'estudis: Graduat o Graduada en Periodisme [971]
Document: Treball de recerca ; bachelorThesis ; Text
Matèria: Educació ; Cinema ; Infants ; Pel·lícules infantils ; Animació ; Estats Units d'Amèrica ; Dibuixos animats ; Pixar (Firma)



105 p, 3.5 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2017-01-26, darrera modificació el 2019-07-21



   Favorit i Compartir