Regulación y control de la publicidad de productos dirigidos al público infantil. Leyes y códigos de Publicidad televisiva de juguetes y alimentos dirigidos al target infantil en Cataluña y España
Alsina Torra, Aida
Roca, David, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Regulació i control de la publicitat de productes dirigits al públic infantil. Lleis i còdis de publicitat de juguines i aliments dirigits al target infantil a Catalunya i Espanya
Títol variant: Advertising's regulation and control of productos targeted to a child audience. Laws and codes for television advertising of games and food targeted to a child audience in Catalonia and Spain
Data: 2017
Descripció: 39 pag.
Resum: L'infància és un sector molt vulnerable davant els estímuls publicitaris. És per aquest motiu que la publicitat dirigida a aquest públic està especialment regulada y que existeixen diferents òrgans que controlen el compliment de les lleis reguladores. Però hi ha certes parts de la llei que només es defineixen de forma superficial i que són interpretades de forma ambigua per part dels anunciants. L'objectiu d'aquest treball és identificar aquestes parts ambigües que suposen un buit legal en anuncis de diferents cadenes de televisió espanyoles i catalanes i proposar canvis al legislador.
Resum: La infancia es un sector de la población muy vulnerable ante los estímulos publicitarios. Es por esta razón que la publicidad dirigida a este público está especialmente regulada y que existen distintos organismos que controlan el cumplimiento de las leyes reguladoras. Pero hay ciertas partes de la ley que solamente se definen de forma superficial y que son interpretadas de forma ambigua por parte de los anunciantes. El objetivo de este trabajo es identificar estas partes ambiguas de la ley que suponen un vacio legal en anuncios de distintas cadenas de televisión españolas y catalanas y proponer canvis al legislador.
Resum: Childhood is a very vulnerable sector in front of advertising stimuli. That's the reason why childhood advertising is specially regulated and there are organizations that control the fulfilment of those regulation laws. Even so there are certain parts of those laws that are only described superficially and that are interpreted ambiguously by the advertisers. The aim of this study is to identify these ambiguous parts that imply a legal gap on advertisements of different Spanish and catalan television channels and propose chances to the legislator.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Publicitat i Relacions Públiques [2501935]
Pla d'estudis: Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]
Document: Treball de recerca ; bachelorThesis ; Text
Matèria: Infants en la publicitat ; Legislació ; Espanya ; Catalunya



39 p, 1.9 MB

114 p, 3.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2017-09-14, darrera modificació el 2020-11-15



   Favorit i Compartir