Estudies o competeixes? Combina-ho amb la carrera dual
García Solà, Maria
Torregrossa, Miquel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Date: 2017
Description: 31 pag.
Abstract: Cada vegada són més els esportistes que opten per combinar la seva carrera esportiva amb els estudis postobligatoris i/o formació professional. La finalitat d’aquest treball és examinar aquelles competències necessàries per assolir una carrera dual amb èxit. S’ha comptat amb la col·laboració de 260 esportistes catalans, estudiants des de l’ESO fins a postgrau o màster. Mitjançant un qüestionari via Internet, s’ha obtingut la importància i possessió de 38 competències, així com l’experiència i l’ús d’aquestes en la gestió de diferents escenaris que han d’afrontar per compaginar estudis i esport. L’anàlisi ha estat fonamentalment quantitatiu, basant-nos en proves de comparació de mitjanes i d’anàlisi de la variància. Els resultats mostren diferències en la possessió i importància de les competències (sent sempre superior la mitjana d’importància). Així mateix, s’han trobat diferències significatives en la possessió d’aquestes en funció del gènere. Referent als escenaris, les competències més importants en cada un d’ells, són diferents segons la situació o context, tot i que n’hi ha alguna de coincident. Es conclou, que a partir de conèixer la diferència entre possessió i importància, podem determinar quines competències convé treballar de manera prioritària amb els esportistes que segueixen una carrera dual.
Abstract: Increasingly number of athletes have decided to combine their sport career with compulsory studies or some other kind of professional education. The purpose of this study is to examine those competences that are necessary to achieve a successful dual career. The study involved the collaboration of 260 athletes that are studying ESO, a postgraduate program or a Master degree. By using an Internet questionnaire, the importance and the possession of 38 competences, their experiences and use in the management of different scenarios that they must deal with to combine studies and sport, have been obtained. The analysis has been essentially quantitative, based on t-test and ANOVA. The results of the study show differences in the possession and importance of the competences, always revealing a higher average level falling on importance. Significant differences on the possession of the competences have also been observed depending on gender. The most important competences in each scenario vary according to its situation or context with sporadic coincidences. In conclusion, knowing the differences between possession and importance, it is possible to determine which competences have to be trained by the athletes who take a dual career with utmost priority.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català.
Studies: Psicologia [2502443]
Study plan: Graduat o Graduada en Psicologia [954]
Document: bachelorThesis ; Text
Subject: Carrera dual ; Maneig carrera dual ; Competències ; Transició ; Carrera esportiva ; Esportistes-estudiant ; Dual career ; Dual career management ; Competences ; Transition ; Athletic career ; Sport ; Studies ; Student-athlete



31 p, 3.8 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Psychology Faculty. Bachelor's degree final project

 Record created 2018-06-19, last modified 2018-10-20



   Favorit i Compartir