Google Scholar: cites
El director de arte : revisión de la definición en la literatura científica y propuestas de los expertos
Miguélez Juan, Blanca (Universidad del País Vasco)

Títol variant: El director d'art : revisió de la definició en la literatura científica i propostes dels experts
Títol variant: The art director : revision of the definition in the scientific literature and proposals of the experts.
Data: 2019
Resum: Por diversos motivos, los autores no se ponen de acuerdo a la hora de establecer una definición consensuada y contundente que precise con exactitud quién es el director de arte. En ocasiones incluso es confundido con el diseñador gráfico. Se trata de una figura ciertamente compleja a la que le afectan, sin duda, los cambios que acontecen en la propia industria publicitaria y en la sociedad. A punto de que este creativo cumpla su primer centenario, se realiza una revisión de las definiciones que se pueden encontrar en la literatura científica y se presentan las aproximaciones a la definición del director de arte que realizan veinte profesionales vinculados a la profesión y a la Academia. Asimismo, se exponen las ocho facetas que se le pueden atribuir al director de arte y se revelan las características que lo diferencian del diseñador gráfico. Todo ello permitirá establecer diversas conclusiones acerca de la dificultad de definir esta figura. En definitiva, lo que se mantiene inalterable en el tiempo es la coincidencia en señalarle como el creativo responsable del aspecto visual de los trabajos que realiza una agencia de comunicación publicitaria.
Resum: Per diversos motius, els autors no es posen d'acord a l'hora d'establir una definició consensuada i contundent que precise amb exactitud qui és el director d'art. En ocasions fins i tot és confós amb el dissenyador gràfic. Es tracta d'una figura certament complexa a la qual li afecten, sens dubte, els canvis que esdevenen en la pròpia indústria publicitària i en la societat. A punt que aquest creatiu complisca el seu primer centenari, es realitza una revisió de les definicions que es poden trobar en la literatura científica i es presenten les aproximacions a la definició del director d'art que realitzen vint professionals vinculats a la professió i a l'Acadèmia. Així mateix, s'exposen les vuit facetes que se li poden atribuir al director d'art i es revelen les característiques que ho diferencien del dissenyador gràfic. Tot açò permetrà establir diverses conclusions sobre la dificultat de definir aquesta figura. En definitiva, la qual cosa es manté inalterable en el temps és la coincidència a assenyalar-li com el creatiu responsable de l'aspecte visual dels treballs que realitza una agència de comunicació publicitària.
Resum: For various reasons, the authors do not agree when it comes to establishing a consensus and conclusive definition that accurately specifies who the art director is. Sometimes it is even confused with the graphic designer. It is a certainly complex figure affected, without a doubt, by the changes that occur in the advertising industry itself and the society. About to reach its first centenary, a review of the definitions found in the scientific literature and the approaches to the definition of the art director made by twenty professionals linked to the profession and the Academy are presented. In addition, eight facets that can be attributed to the art director are showcased and the characteristics that differentiate it from the graphic designer are revealed. All this will allow to draw various conclusions about the difficulty of defining this figure. In short, what remains unchanged over time is the coincidence in pointing out the art director as the creative responsible for the visual aspect of the works carried out by an advertising agency.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Dirección de arte ; Departamento creativo ; Agencia de publicidad ; Comunicación ; Adreça d'art ; Departament creatiu ; Agència de publicitat ; Comunicació ; Art direction ; Creative department ; Advertising agency ; Communication
Publicat a: Grafica, Vol. 7 Núm. 13 (2019) , p. 33-44 (Investigación) , ISSN 2014-9298

Adreça original: https://revistes.uab.cat/grafica/article/view/v7-n13-miguelez
DOI: 10.5565/rev/grafica.138


12 p, 168.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > grafica
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2018-10-22, darrera modificació el 2019-01-29



   Favorit i Compartir