Web of Science: 0 cites, Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
Diseño e implementación de una experiencia para trabajar la interculturalidad en Educación Infantil a través de realidad aumentada y códigos QR
Rodríguez-García, Antonio-Manuel (Universidad de Granada)
Hinojo-Lucena, Francisco Javier (Universidad de Granada)
Ágreda-Montoro, Miriam (Universidad de Jaén)

Títol variant: Disseny i implementació d’una experiència per treballar la interculturalitat en Educació Infantil a través de la realitat augmentada i codis QR
Títol variant: Design and implementation of an educational project on interculturality in early childhood education using augmented reality and QR codes
Data: 2019
Resum: Los últimos años se han caracterizado por el incremento y llegada a las aulas escolares de alumnado procedente de países distintos, unidos al aumento de una sociedad ampliamente multicultural. Las necesidades que esta situación demanda han de trabajarse desde edades tempranas en el sistema educativo, para acercar a los alumnos al entendimiento mutuo de la sociedad multicultural. Siendo este el punto de partida para nuestro diseño e implementación de un proyecto donde se trabaja la educación intercultural a través de herramientas TIC emergentes como son la realidad aumentada y los códigos QR, la experiencia fue llevada a cabo en el período de prácticas de los futuros docentes del Grado de Educación Infantil, como trabajo de la asignatura de Recursos Didáctico-Tecnológicos Aplicados a la Educación Infantil durante el curso 2016-2017. Los resultados muestran la gran aceptación de estas tecnologías, tanto de los maestros en activo como de los futuros docentes, y su empleo para trabajar de manera innovadora los contenidos didácticos, resaltando una mejora de la motivación, interés e implicación de sus alumnos.
Resum: Els últims anys s’han caracteritzat per l’increment i l’arribada a les aules escolars d’alumnes procedents de països diferents, units a l’augment d’una societat àmpliament multicultural. Les necessitats que aquesta situació demanda han de treballar-se des d’edats primerenques en el sistema educatiu, per acostar els alumnes a l’entesa mútua de la societat multicultural. Sent aquest és el punt de partida per al nostre disseny i implementació d’un projecte en què es treballa l’educació intercultural a través d’eines TIC emergents com són la realitat augmentada i els codis QR, l’experiència va ser duta a terme durant el període de pràctiques dels futurs docents del Grau d’Educació Infantil, com a treball de l’assignatura de Recursos Didàctico-Tecnològics Aplicats a l’Educació Infantil durant el curs 2016-2017. Els resultats mostren la gran acceptació d’aquestes tecnologies, tant dels mestres en actiu com dels futurs docents, i la seva ocupació per treballar de manera innovadora els continguts didàctics, ressaltant una millora de la motivació, l’interès i la implicació dels seus alumnes.
Resum: In recent years, schools have witnessed an increase in the arrival of students from different countries in their classrooms, in addition to a growing multicultural society. This situation has given rise to specific needs that must be addressed from an early age in the educational system in order to promote students’ mutual understanding of multicultural society. This study presents the design and implementation of a project on intercultural education using emerging ICT tools such as augmented reality and QR codes. The experience was carried out during the internship period of future teachers in the BA in Early Childhood Education through an assignment in the subject of Didactic-Technological Resources Applied to Early Childhood Education during the 2016–2017 academic year. The results show that both active and future teachers widely accept these technologies and use them to innovate didactic contents, as well as an improvement in the motivation, interest and involvement of their students.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Realidad aumentada ; Códigos QR ; Educación intercultural ; Educación infantil ; Experiencia didáctica ; Realitat augmentada ; Codis QR ; Educació intercultural ; Educació infantil ; Experiència didàctica ; Augmented reality ; Qr codes ; Intercultural education ; Child education ; Didactic experience
Publicat a: Educar, Vol. 55 Núm. 1 (2019) , p. 59-77 (Monográfico) , ISSN 2014-8801

Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v55-n1-rodriguez-hinojo-agreda
Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/348881/440084
Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/348881
DOI: 10.5565/rev/educar.966


19 p, 325.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2019-01-22, darrera modificació el 2019-04-02



   Favorit i Compartir