L'espai català de comunicació en l'era digital
Gifreu, Josep (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
Publicació: |
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2000 |
Resum: |
Les tecnologies de la informació en l'era digital configuren un nou entorn vital, el ciberespai, que implica una nova xarxa de relació entre la màquina i l'home, però també el manteniment d'una segona xarxa antropològica, més tradicional, de relació entre l'home i el món. Aquest nou marc obliga els mitjans de comunicació a replantejar-se el seu paper; però també a fer una reflexió més profunda del caràcter públic del ciberespai i de la seva influència en els professos socials i en la formació d'opinió i de coneixement. Finalment, exigeix la reflexió i el disseny d'un espai català que haurà de construir-se a partir de la presència de la llengua catalana i de la implantació de les noves tecnologies al territori amb el suport indubtable de les administracions. |
Ajuts: |
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 1997/SGR-00423 Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 1999/SGR-00109
|
Nota: |
En el marc del Grup d'Estudis Internacionals de Televisió (InCom-UAB), reconegut com a Grup Consolidat de Recerca de la Generalitat de Catalunya per al període 1997-1999 (Referència de concessió 1997 SGR 00423) i per al període 1999-2001 (Referència de concessió 1999 SGR 00109). |
Nota: |
Capítol d'una obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB). L'edició de l'any 2000 va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya, el patrocini d'al-pi telecomunicacions, Gas Natural SDG i el Periódico de Catalunya, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, la Fundació Jaume Bofill i Infoadex. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Llengua: |
Català |
Document: |
Capítol de llibre |
Matèria: |
Comunicació ;
Catalunya ;
Espai català de comunicació |
Publicat a: |
Informe de la comunicació a Catalunya, 2000, p. 339-345, ISSN 2014-2773 |
Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/208152
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Documents dels grups de recerca de la UAB >
Centres i grups de recerca (producció científica) >
Ciències socials i jurídiques >
Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)Llibres i col·leccions >
Capítols de llibres
Registre creat el 2019-07-11, darrera modificació el 2023-10-30