Web of Science: 0 cites, Google Scholar: cites
Beneficis d'un programa de Mindfulness en estudiants universitaris : un estudi pilot
Trujillo Portillo, Adrià (Universitat Autònoma de Barcelona)
Heredia Maye, Irina (Universitat Autònoma de Barcelona)
Moix Queraltó, Jenny (Universitat Autònoma de Barcelona)

Títol variant: Beneficios de un programa de Mindfulness en estudiantes universitarios : un estudio piloto
Títol variant: Benefits of a Mindfulness program in university students : a pilot study
Data: 2019
Resum: Objectiu: Comprovar l'efectivitat d'un breu programa de Mindfulness dirigit a estudiants de primer curs de psicologia per reduir l'ansietat, augmentar la felicitat i la consciència plena. Mètode: Disseny experimental de comparació grup control (n= 9) i experimental (n= 10), amb mesures pretest-posttest. A ambdós grups es va aplicar el State-Trate Anxiety Inven-tory, el Pemberton Happines Index i el Five Facet Mindfulness Questionnaire, i entrevistes semiestructurades al grup experimental. La intervenció va constar de tres sessions grupals de 120 minuts cadascuna. Resultats: Els resultats indiquen magnituds de canvi importants en l'ansietat (d=0. 8), la fe-licitat (d=0. 7) i molt importants en la consciència plena (d=1. 32). La informació qualitativa extreta de les entrevistes al grup experimental corrobora aquests canvis. Conclusió: L'aplicació d'un breu programa de Mindfulness aporta beneficis reduint l'ansietat, augmentant el nivell de felicitat i la capacitat de consciència plena.
Resum: Objectives: To determine the effects of a brief Mindfulness program aimed at students of the first year of psychology in reducing anxiety, increasing happiness and full awareness. Method: Randomized controlled trial with pre and post intervention measurements of 19 students (10 in the intervention and 9 in the control group). The State-Trate Anxiety In-ventory, the Pemberton Happiness Index and the Five Facet Mindfulness Questionnaire were applied to both groups, and semi-structured interviews in the experimental group. The intervention consisted of three group sessions of 120 minutes each. Results: The results indicate significant magnitudes of change in anxiety (d=0. 8), happi-ness (d=0. 7) and very importants in Mindfulness (d=1. 32). The qualitative information ex-tracted from interviews in the experimental group corroborates these changes. Conclusion: The application of a brief Mindfulness program brings benefits by reducing anxiety, increasing the level of happiness and mindfulness capacity.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Ansietat ; Educació ; Programa mindfulness ; Psicologia ; Mindfulness ; Education ; Mindfulness program ; Psychology
Publicat a: Quaderns de psicologia, Vol. 21 Núm. 2 (2019) , e. 1485 (Investigación junior) , ISSN 2014-4520

Adreça original: https://www.quadernsdepsicologia.cat/article/view/v21-n2-trujillo-heredia-moix-etal
DOI: 10.5565/rev/qpsicologia.1485


11 p, 274.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Quaderns de psicologia
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2019-09-03, darrera modificació el 2021-08-07



   Favorit i Compartir