Google Scholar: cites
Opinion text : an integrated pathway of writing and the perceptions of students
Sebastião, Isabel (Universidade de Porto. Centre of Linguistics)

Data: 2019
Resum: This article presents an exploratory study that focuses on the writing process through the creation of a didactic project which aims to understand how students deal with the specific learning of an opinion text. The aim is to i) present a pathway of writing involving practices for teaching and learning about opinion texts, ii) analyse the students' perceptions about writing activities, and iii) present the students' views on the learning carried out. Regarding the methodological aspects, the writing method presented herein was implemented in a regular 9th year class (31 students), focusing on the linguistic, textual and discursive characteristics of the opinion text. Following the didactic activity, we interviewed the students as we needed to understand their views on the didactic method as expressed in their comments. The results of the interview analysis gives us an indication that the views of students on the didactic activity are positive and that they became aware of their own difficulties and improvements as a result of the skills developed in argumentative writing.
Resum: En aquest article, presentem un estudi exploratori centrat en el procés d'escriptura a través de la creació d'un projecte didàctic que busca de comprendre com els estudiants es relacionen amb un curs d'aprenentatge específic de text d'opinió. Els seus objectius són: i) presentar un curs d'escriptura amb pràctiques per ensenyar i aprendre el text d'opinió, ii) analitzar les percepcions dels estudiants sobre les activitats escrites del curs i iii) presentar les reflexions dels estudiants sobre l'aprenentatge. Pel que fa als aspectes metodològics, el curs escrit que es presenta aquí es va implementar en una aula regular de novè grau (31 estudiants), centrant-se en les característiques lingüístiques, textuals i discursives del text d'opinió. Després de la intervenció didàctica, els estudiants van ser entrevistats per poder, a través de la seva veu com a participants, comprendre les percepcions que tenen sobre el curs didàctic. Els resultats de l'anàlisi de les entrevistes revelen que tenen percepcions positives pel que fa a la intervenció didàctica i han desenvolupat una consciència de les seves pròpies dificultats i millores resultants del desenvolupament de la competència d'escriptura argumentativa.
Resum: En este artículo, presentamos un estudio exploratorio que se centra en el proceso de escritura a través de la creación de un proyecto didáctico cuyo objetivo es comprender cómo los estudiantes se relacionan con un curso de aprendizaje específico de texto de opinión. Sus objetivos son: i) presentar un curso de escritura con prácticas para enseñar y aprender el texto de opinión, ii) analizar las percepciones de los estudiantes sobre las actividades escritas del curso y iii) presentar las reflexiones de los estudiantes sobre el aprendizaje. Con respecto a los aspectos metodológicos, el curso escrito que se presenta aquí se implementó en una clase regular de noveno grado (31 estudiantes), centrándose en las características lingüísticas, textuales y discursivas del texto de opinión. Después de la intervención didáctica, los estudiantes fueron entrevistados para, a través de la voz de los participantes, comprender las percepciones que tienen sobre el curso didáctico. Los resultados del análisis de las entrevistas revelan que los estudiantes tienen percepciones positivas con respecto a la intervención didáctica, han desarrollado una conciencia de sus propias dificultades y mejoras resultantes del desarrollo de la competencia de escritura argumentativa.
Resum: Dans cet article, nous présentons une étude exploratoire qui se concentre sur le processus d'écriture à travers la création d'un projet d'implémentation didactique visant à comprendre le rapport entre les étudiants et un cours d'apprentissage spécifique. Il est destiné à: i) présenter un cours d'écriture avec des pratiques pour enseigner et apprendre le texte d'opinion, ii) analyser les perceptions des étudiants concernant les activités d'écriture faisant partie du cours, et iii) présenter leurs réflexions sur les leçons apprises. En ce qui concerne les aspects méthodologiques, le cours d'écriture présenté ici a été mis en œuvre dans une classe ordinaire de 31ème (31 élèves), en se concentrant sur les caractéristiques linguistiques, textuelles et discursives du texte d'opinion. Après l'intervention didactique, les étudiants ont été interviewés, car il est important que les participants comprennent la perception qu'ils ont de la formation didactique. Les résultats de l'analyse des entretiens montrent que les étudiants ont une perception positive de l'intervention didactique, qu'ils ont pris conscience de leurs propres difficultés et des améliorations résultant du développement des compétences en écriture argumentative.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Didactics of writing ; Perceptions/representations ; Argumentative genres ; Opinion text ; Didàctica de l'escriptura ; Percepcions / representacions ; Gèneres argumentatius ; Text d'opinió ; Didáctica de la escritura ; Percepciones/representaciones ; Géneros argumentativos ; Texto de opinión ; Didactique de l'écriture ; Perceptions/représentations ; Genres argumentatifs ; Texte d'opinion
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 12 Núm. 2 (june-july 2019) , p. 78-101 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v12-n2-sebastiao-2
DOI: 10.5565/rev/jtl3.812


24 p, 382.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2019-10-01, darrera modificació el 2019-10-09



   Favorit i Compartir