Web of Science: 0 cites, Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
Meaning, Understanding and Action
Teichmann, Roger (University of Oxford)

Títol variant: Significat, comprensió i acció
Títol variant: Significado, comprensión y acción
Data: 2020
Resum: The criteria for a learner's understanding the words of a language include acting appropriately. In the case of Anscombean modals (e. g. , 'You have to φ'), these actions include whatever is specified in the modal statement (e. g. , φ-ing). Teaching language means instilling not just abilities, but inclinations, to do certain things. With non-learners there is a default presumption of linguistic competence, and this explains how an adult can be said to understand 'You have to φ' while being generally disinclined to respond appropriately, i. e. , by φ-ing. (Dishonesty. ) It's possible for it to become normal for the members of some societal group to fail to respond appropriately to modal statements; such a situation may be one of conceptual and practical confusion, with the sort of corresponding bad faith alleged by Anscombe in connection with the 'moral ought'. Since understanding modal statements is manifested in forms of voluntary action, the internalist view that one only has reason to obey a rule if doing so is conducive to the satisfaction of one's desires turns out to be incoherent.
Resum: Els criteris perquè un estudiant entengui les paraules d'un idioma inclouen actuar de manera apropiada. En el cas de la lògica modal d'Anscombe (p. ex. Haver de φ), aquestes accions inclouen el que s'especifica en la declaració modal (p. ex. gerundi-gerundi). Ensenyar un idioma significa inculcar no només habilitats sinó també inclinacions per fer certes coses. En el cas dels no estudiants, existeix una presumpció predeterminada de competència lingüística, i això explica que es pugui dir que un adult comprèn "Ha de" mentre que generalment no està disposat a respondre adequadament, és a dir, fent φ-gerundi. (Deshonestedat. ) És possible que es consideri normal que els membres d'algun grup social no responguin adequadament a les declaracions modals. Aquesta situació pot ser resultat d'una confusió conceptual i pràctica, amb el tipus de mala fe corresponent al·legada per Anscombe en relació amb el "deure moral". Atès que la comprensió de les declaracions modals es manifesta en formes d'acció voluntària, resulta incoherent la visió internalista que un només té raons per obeir una regla si fer-ho és propici per satisfer els desitjos.
Resum: Los criterios para que un estudiante entienda las palabras de un idioma incluyen actuar de manera apropiada. En el caso de la lógica modal de Anscombe (p. ej. Tener que φ), estas acciones incluyen lo que se especifica en la declaración modal (p. ej. gerundio-gerundio). Enseñar un idioma significa inculcar no solo habilidades sino también inclinaciones para hacer ciertas cosas. En el caso de los no estudiantes, existe una presunción predeterminada de competencia lingüística, y esto explica que se pueda decir que un adulto comprende "Tiene que" mientras que generalmente no está dispuesto a responder adecuadamente, es decir, haciendo φ-gerundio. (Deshonestidad. ) Es posible que se considere normal que los miembros de algún grupo social no respondan adecuadamente a las declaraciones modales. Tal situación puede ser resultado de una confusión conceptual y práctica, con el tipo de mala fe correspondiente alegada por Anscombe en relación con el "deber moral". Dado que la comprensión de las declaraciones modales se manifiesta en formas de acción voluntaria, resulta incoherente la visión internalista de que uno solo tiene razones para obedecer una regla si hacerlo es propicio para satisfacer los deseos.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Anscombe ; Wittgenstein ; Stopping modals ; Language ; Rules ; Internalism ; Modals d'interrupció ; Llenguatge ; Regles ; Internalisme ; Modales de interrupción ; Lenguaje ; Reglas ; Internalismo
Publicat a: Enrahonar, Vol. 64 (2020) , p. 21-37, ISSN 2014-881X

Adreça original: https://revistes.uab.cat/enrahonar/article/view/v64-teichmann
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Enrahonar/article/view/370869
DOI: 10.5565/rev/enrahonar.1271


17 p, 134.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enrahonar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2020-04-01, darrera modificació el 2024-04-03



   Favorit i Compartir