Inquiry into the influence of motivation in dyad task engagement : a case study in an EFL high school classroom
Palomeque Ortiz, Víctor
Simon Auerbach, Jill, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials

Date: Juny 2020
Description: 95 pag.
Abstract: The following paper is a small-scale case study of four Catalan students of 4th of ESO (the last course of Spanish compulsory education) who were organized in dyads for task completion. The aim of the study is to examine the influence of motivation in task engagement while working in pairs. Motivation is a key concept of all aspects of human endeavor. L2 learning is by no means excluded of its influence. However, although this influence is widely recognized and literature on the subject is profuse, its complexity is always in need of new contributions that help cope with this multifaceted topic in its many variants and manifestations. Whereas intrinsic motivation is generally considered the most effective form of motivation, it is largely unapproachable for all members of a group-class at the same time or about the same activity. However, there are certain forms of extrinsic motivation that are highly efficient and conducive to learning. It is these forms of motivation that we will focus on in the course of this paper. Their influence in dyads task engagement is critical. In the next few pages we will try to determine the extent of such influence. We will also attempt to signal possible paths for future implementation and professional development.
Abstract: El siguiente ensayo es un estudio de caso a pequeña escala de cuatro estudiantes catalanes de 4o de ESO, que fueron distribuidos en parejas para la realización de una tarea durante la clase de inglés. El objetivo del estudio es analizar la influencia de la motivación sobre el compromiso con dicha tarea durante el trabajo en parejas. La motivación es un concepto clave en todas las facetas del empeño humano. El aprendizaje de una segunda lengua no es ajeno a su influencia. Sin embargo, aunque esta es ampliamente reconocida y la literatura sobre el tema es abundante, su complejidad siempre requiere nuevas aportaciones que ayuden a abordar este asunto poliédrico en sus muchas variantes y manifestaciones. Mientras que la motivación intrínseca está generalmente considerada como el tipo de motivación más efectivo, esta es ampliamente inasequible para todos los miembros de un grupo-clase al mismo tiempo o en relación con la misma actividad. Sin embargo, existen ciertos tipos de motivación extrínseca que resultan altamente eficientes y que favorecen el aprendizaje. Son estos los tipos de motivación sobre los que nos detendremos a lo largo del presente estudio. Su influencia sobre el compromiso de las parejas con la tarea es decisiva. En las próximas páginas intentaremos determinar el alcance de dicha influencia. También trataremos de señalar posibles caminos para la futura implementación y el desarrollo profesional.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Anglès
Series: Facultat de Ciències de l'Educació. Màster universitari en formació de professorat d'educació secundària obligatòria
Document: Treball de fi de postgrau
Subject: Educació secundària obligatòria ; Anglès ; Motivació en l'educació ; Llengua segona ; Adquisició ; Treball en equip en educació ; Ensenyament ; Innovacions ; Motivation ; Self-regulation ; Task engagement ; Dyads ; Dyadic dynamics ; Cooperative work ; Task design



95 p, 6.6 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Dissertations > Education Sciences. MT

 Record created 2020-07-27, last modified 2023-11-10



   Favorit i Compartir