Scopus: 1 cites, Google Scholar: cites
Comment la ponctuation se développe-t-elle chez les élèves? : Une revue systématique des recherches empiriques en classe de français langue d'enseignement
Arseneau, Rosianne (Université du Québec à Montréal)

Títol variant: How does punctuation develop in students? : A systematic review of empirical research in French as the language of instruction
Títol variant: Com es desenvolupa la puntuació en els textos dels alumnes? : Una revisió sistemàtica d'estudis empírics a classe de francès com a llengua d'ensenyament
Títol variant: ¿Cómo se desarrolla la puntuación en los textos de los alumnos? : Una revisión sistemática de estudios empíricos en clase de francés como lengua de enseñanza
Data: 2020
Resum: How does punctuation in the texts of primary and secondary students develop? For example, in what order do the different signs be mastered in the written productions (in the absence of a particular didactic intervention)? The systematic review of empirical research proposed here lists 15 studies on the development of punctuation among elementary and secondary students (6 to 17 years old) in French as a language of instruction. These studies are reported to establish three major stages of acquisition. In the discussion, we discuss the theoretical models underlying the reported studies and identify other variables, beside age or grade level, that could affect the use of punctuation. Finally, we note the need to conduct more empirical research targeting the effects of didactic classroom interventions that can optimize the learning of punctuation and the appropriate use of signs in texts.
Resum: Com es desenvolupa la puntuació en textos d'alumnes de primària i secundària? Per exemple, en quin ordre apareixen ben emprats els diferents signes en les produccions escrites (en absència d'una intervenció didàctica concreta)? La revisió sistemàtica de la recerca empírica proposada aquí llista 15 estudis sobre el desenvolupament de la puntuació en alumnes de primària i secundària (de 6 a 17 anys) a la classe de francès com a primera llengua. Sobre la base d'aquests estudis, s'han establert tres estadis principals d'adquisició. En la discussió, evoquem els models teòrics subjacents als estudis revisats i identifiquem altres variables, a part de l'edat o el nivell educatiu, que podrien afectar l'ús dels signes de puntuació. Finalment, observem la necessitat de dur a terme una recerca més empírica orientada als efectes de les intervencions didàctiques a l'aula que podrien millorar l'aprenentatge de la puntuació i l'ús adequat dels signes en els textos.
Resum: ¿Cómo se desarrolla la puntuación en los textos de alumnos de primaria y secundaria? Por ejemplo, ¿en qué orden aparecen los diferentes signos usados correctamente en las producciones escritas (en ausencia de una intervención didáctica particular)? La revisión sistemática de la investigación empírica propuesta aquí lista 15 estudios sobre el desarrollo de la puntuación en alumnos de primaria y secundaria (de 6 a 17 años) en la clase de francés como primera lengua. A partir de estos estudios, se han establecido tres etapas principales de adquisición. En la discusión, evocamos los modelos teóricos que sustentan los estudios revisados e identificamos otras variables, además de la edad o el nivel educativo, que podrían afectar el uso de los signos de puntuación. Finalmente, notamos la necesidad de realizar más investigaciones empíricas dirigidas a los efectos de las intervenciones didácticas en el aula que puedan mejorar el aprendizaje de la puntuación y el uso apropiado de signos en los textos.
Resum: Comment la ponctuation dans les textes des élèves du primaire et du secondaire se développe-t-elle? Par exemple, dans quel ordre les différents signes apparaissent-ils maitrisés dans les productions écrites (en l'absence d'une intervention didactique particulière)? La revue systématique des recherches empiriques proposée ici recense 15 études portant sur le développement de la ponctuation chez les élèves du primaire et du secondaire (6 à 17 ans) en classe de français langue d'enseignement. Ces études sont rapportées de manière à établir trois grands stades d'acquisition. Dans la discussion, nous évoquons les modèles théoriques sous-jacents aux études recensées et dégageons d'autres variables, en dehors de l'âge ou du niveau scolaire, qui pourraient agir sur l'emploi des signes de ponctuation. Nous relevons enfin la nécessité de conduire davantage de recherches empiriques ciblant les effets d'interventions didactiques en classe susceptibles d'optimiser l'apprentissage de la ponctuation et l'utilisation adéquate des signes dans les textes.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Francès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Didactique du français ; Ponctuation ; Écriture ; Développement ; Élèves du primaire et du secondaire ; Français langue d'enseignement ; Punctuation ; Writing ; Development ; Elementary and high school students ; French language of instruction ; Puntuació ; Escriptura ; Desenvolupament ; Alumnes de primària i secundària ; Francès com a llengua d'ensenyament ; Puntuación ; Escritura ; Desarrollo ; Alumnos de primaria y secundaria ; Francés como lengua de enseñanza
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 3 (august-september 2020) , e850 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v13-n3-arseneau
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/374595
DOI: 10.5565/rev/jtl3.850


20 p, 846.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2020-10-01, darrera modificació el 2022-02-06



   Favorit i Compartir