Data: |
1993 |
Resum: |
In the present paper we discuss eleven kinds of phenomena which make themselves manifest at the time students are learning new mathematical concepts and operations. These phenomena can be observed both in the classroom and during clinical interviews. When learning mathematics, new rules are constantly being formed, due to the fact that new ways are found to extend conceptual networks previously developed. A central aspect in this point of view is the idea of sense, as opposed to meaning, when speaking about an MSS. In all the cornments, we have tried to distinguish between these two notions: meaning and sense. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Resolució d'equacions ;
Teorema de Thales ;
Sistemes matemàtics de signes (SMS) ;
Abreviació de textos ;
Dotació de sentits intermedis ;
Abstracció i cognició ;
Anàlisi historicocrític de texts matemàtics |
Publicat a: |
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 160-166, ISSN 2174-6486 |