Llenguatges Audiovisuals i Expressió Artística [102031]
Empain, Joanna
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Audiovisual Languages and Artistic Expression
Títol variant: Lenguajes Audiovisuales y Expresión Artística
Data: 2021-22
Resum: Contextualització En el món-imatge en el que vivim, és necessari conèixer tots aquells llenguatges i eines que construeixen gran part de la cultura visual que ens envolta, amb l'objectiu de despertar l'esperit crític davant aquest allau d'imatges, per aprendre estratègies per poder utilitzar els diferents llenguatges que les formen. En aquesta assignatura estudiarem les possibilitats expressives dels diferents llenguatges audiovisuals (fotografia, vídeo, infografia i animació, etc. ), creant propostes artístiques personals o en grup, que oferiran als i les estudiants a utilitzar-ne les seves possibilitats dins l'aula d'educació infantil i primària. També s'oferiran recursos per l'ensenyament i coneixement de les arts visuals i plàstiques a educació infantil i primària en l'àmbit dels llenguatges audiovisuals. Aprofundiment en els coneixements i fonaments de l'art, de l'expressió plàstica i dels llenguatges audiovisuals. Ús del llenguatge plàstic i dels llenguatges audiovisuals per l'expressió personal i col·lectiva i la comprensió de les cultures (percepció, interpretació, creació, expressió i producció). Coneixement i desenvolupament del currículum d'expressió visual i plàstica per l'educació infantil i 1 Coneixement i desenvolupament del currículum d'expressió visual i plàstica per l'educació infantil i primària a través de projectes (cicles 0-6 i 6-12). Interconnexió del llenguatge plàstic i dels llenguatges audiovisuals amb altres llenguatges i capacitats dels nens en l'etapa 0-12 anys. Adquisició de criteris per l'avaluació i la comprensió de les arts i dels llenguatges audiovisuals en la seva aplicació didàctica en l'etapa d'educació infantil i primària. Consciència del paper de l'educació en la no transmissió d'estereotips de gènere i en la transformació social.
Resum: Contextualization In the image-world in which we live, it is necessary to be aware of all those languages and tools that build the visual culture that surrounds us. To awaken a critical gaze over this avalanche of images, and learn strategies to create alternative visual narratives, in this course students will learn/experiment the expressive possibilities of the different audiovisual languages (photography, video, new media, animation, etc. ). Resources will also be offered in the teaching of the visual arts in early childhood education, deepening in the knowledge and foundations of art, artistic expression and audiovisual languages. Objectives: To deepen in the knowledge and foundations of art, plastic expression and audiovisual languages. To use artistic and audiovisual languages for personal and collective expression and understanding of cultures (perception, interpretation, creation, expression and production). To understand and develop the curriculum of visual arts education for early childhood through educational projects (cycles 0-6 and 6-12). To study the interconnection of artistic languages with other languages and capacities of children in the 0-12 years stage. To acquire criteria for the assessment and understanding of the arts and their application in teaching in early childhood education. To be aware of the role of education in the non-transmission of gender stereotypes, and social 1 To be aware of the role of education in the non-transmission of gender stereotypes, and social transformation.
Resum: Contextualización En el mundo-imagen en el que vivimos, es necesario conocer todos aquellos lenguajes y herramientas que construyen gran parte de la cultura visual que nos rodea, con el objetivo de despertar el espíritu crítico ante esta avalancha de imágenes, y con el fin de aprender estrategias para poder utilizar los diferentes lenguajes que las forman. En esta asignatura estudiaremos las posibilidades expresivas de los diferentes lenguajes audiovisuales (fotografía, vídeo, infografía, animación, etc. ), creando propuestas artísticas personales o en grupo, que ofrecerán a las estudiantes a utilizar sus posibilidades dentro del aula de educación infantil y primaria. También se ofrecerán recursos para la enseñanza y conocimiento de las artes visuales y plásticas en educación infantil y primaria en el ámbito de los lenguajes audiovisuales. Objetivos Profundización en los conocimientos y fundamentos del arte, de la expresión plástica y de los lenguajes audiovisuales. Uso del lenguaje plástico y los lenguajes audiovisuales para la expresión personal y colectiva y la comprensión de las culturas (percepción, interpretación, creación, expresión y producción). Conocimiento y desarrollo del currículo de expresión visual y plástica para la educación infantil y primaria a través de proyectos (ciclos 0-6 y 6-12). Interconexión del lenguaje plástico y los lenguajes audiovisuales con otros lenguajes y capacidades de 1 Interconexión del lenguaje plástico y los lenguajes audiovisuales con otros lenguajes y capacidades de los niños en la etapa0-12 años. Adquisición de criterios para la evaluación y la comprensión de las artes y de los lenguajes audiovisuales en su aplicación didáctica en la etapa de educación infantil y primaria. Conciencia del papel de la educación en la no transmisión de estereotipos de género y en la transformación social.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Educació Infantil [2500797] ; Educació Primària [2500798]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [1140] ; Grau en Educació Infantil [847] ; Grau en Educació Primària [896]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 111.3 KB

Anglès
6 p, 110.7 KB

Castellà
6 p, 110.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2021-07-09, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir