Xarxes socials per impulsar la recollida selectiva de residus
Lucín Landín, Steffy
Font i Segura, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental)
Gabarrell Durany, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental)
Barrena Gómez, Raquel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Date: 2021
Description: 11 pag.
Abstract: El present informe exposa els diferents tipus de recollida selectiva, i contextualitza la situació a Europa, Espanya i Catalunya, aportant xifres i mostrant aquelles ciutats o comarques on aquestes són més positives. A més, s'explica si existeix alguna relació entre l'edat i el comportament davant la recollida selectiva de residus, per saber en quins grups d'edat s'ha de tenir més incidència. Seguidament, es fa un estudi sobre les xarxes socials, i s'analitzen les de l'Agència de Residus de Catalunya. A través d'una enquesta de creació pròpia i difosa a persones del meu entorn, s'obtenen dades d'edat, gènere, nivell d'estudis, renda, relació amb les xarxes socials, i coneixements i actitud davant els residus. Un cop analitzats els resultats de l'enquesta i tenint en compte l'estudi previ, s'exposa la proposta de millora a través de les xarxes socials per impulsar la recollida selectiva de residus, havent mostrat també propostes ja existents. La proposta es basa en enfocar part del contingut de les xarxes socials de l'Agència de Residus de Catalunya als joves, a través de recursos actuals i moderns. A més, es presenten el valor diferencial i les línies de futur de la proposta. L'informe finalitza amb les conclusions, referències i annexos.
Abstract: This report sets out the different types of selective collection, and contextualises the situation in Europe, Spain and Catalonia, providing figures and showing those cities or counties where these are most positive. It also explains whether there is any relationship between age and separate waste collection behaviour, in order to find out in which age groups it is necessary to have a greater impact. Next, a study is made of social networks, and those of the Agencia de Residus de Catalunya are analysed. Through a survey of my own creation and disseminated to people around me, we obtained data on age, gender, level of education, income, relationship with social networks, and knowledge and attitude towards waste. Once the results of the survey have been analysed and taking into account the previous study, the proposal for improvement through social networks to promote selective waste collection is presented, having also shown existing proposals. The proposal is based on focusing part of the content of the Agència de Residus de Catalunya's social networks on young people, through current and modern resources. In addition, the differential value and future lines of the proposal are presented. The report ends with conclusions, references and annexes.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català
Studies: Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [2503743]
Study plan: Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]
Document: Treball final de grau
Subject: Residus ; Recollida selectiva ; Xarxes socials ; Població ; Comportament ; Proposta digital ; Agència de Residus de Catalunya ; Joves ; Enquesta ; Recursos actuals ; Tendències ; Influencers ; Waste ; Selective collection ; Social media ; Population ; Behaviour ; Digital proposal ; Young people ; Survey ; Current resources ; Trends



11 p, 729.7 KB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > School of Engineering. TFG

 Record created 2021-10-08, last modified 2023-02-27



   Favorit i Compartir