STEMtools : una proposta per a planificar el desplegament STEM a l'escola
Albalat Martínez, Ana (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
Mateo, Eva (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Títol variant: |
STEMtools : A proposal for STEM practices at school |
Títol variant: |
STEMtools : Una propuesta para planificar el despliegue STEM en la escuela |
Data: |
2022 |
Resum: |
El desplegament de STEM als centres educatius s'orienta a l'assoliment d'uns objectius STEM (vocacions, inclusió i gènere, ciutadania) que han de ser formulats en clau educativa. Es proposen diverses vies per a desplegar aquesta formulació, anomenades STEMtools, estructurades en tres eixos (Perspectives, Metodologies i Tecnologies). La proposta ha estat desenvolupada i aplicada en el marc del Pla interdepartamental STEMcat, en el marc del programa d'innovació pedagógica STEAMcat, i s'en valora la seva utilitat i aplicacions. |
Resum: |
The development of STEM in schools aims to several STEM goals (vocations, inclusion and gender, citizenship) that canbe formulated in as educational strategies. We propose as STEMtools several strategies, that can be structured in three axes (Perspectives, Methodologies and Technologies). The proposal has been developed and applied within the framework of the STEMCat Interdepartmental Plan, within the framework of the STEAMCat pedagogical innovation program, and its usefulness and applications are assessed. |
Resum: |
El despliegue de STEM en los centros educativos se orienta al logro de unos objetivos STEM (vocaciones, inclusión y género, ciudadanía) que deben ser formulados en clave educativa. Se proponen varias vías para desplegar esta formulación, llamadas STEMtools, estructuradas en tres ejes (Perspectivas, Metodologías y Tecnologías). La propuesta ha sido desarrollada y aplicada en el marco del Plan interdepartamental STEMcat, en el marco del programa de innovación pedagógica STEAMcat, y se en valora su utilidad y aplicaciones. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: |
Català |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
STEM ;
STEAM ;
Stemtools ;
Metodologies ;
Perspectives ;
Tecnologies ;
Metodologías ;
Perspectivas ;
Tecnologías ;
Methodologies ;
Technologies |
Publicat a: |
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 44 (2022) , p. 72-87 (El Racó STEAM) , ISSN 1699-6712 |
Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n43-albalat-mateo-couso-etal
DOI: 10.5565/rev/ciencies.451
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles publicats >
CiènciesArticles >
Articles de recerca
Registre creat el 2022-07-16, darrera modificació el 2023-10-01