Academic Video Conference for students
Genescà Bordón, Marc
Grau Sala, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Videoconferències Acadèmiques per a estudiants
Títol variant: Videoconferencias Académicas para estudiantes
Data: 2022
Resum: Arran de la pandèmia viscuda els dos últims anys i els confinaments domiciliaris que se'n van derivar, les universitats van haver d'adaptar la seva docència presencial per una alternativa telemàtica. Això va comportar haver de canviar tot un sistema d'ensenyament molt ben estructurat, a un sistema alternatiu poc o gens conegut, com varen ser les classes online. Els equips docents, de tots els àmbits educatius, varen haver d'utilitzar aplicacions de software que potser mai havien utilitzat, per a poder fer les classes virtuals el més semblant a la docència presencial. Aquest treball profunditzarà al coneixement de les eines existents de més renom, analitza l'eina més usada per la UAB durant aquesta època, com els professors i alumnes han respost a aquesta situación i totes les seves capacitats i possibilitat tècniques. Tanmateix, s'analitza l'ecosistema actual pel que fa a aquestes aplicacions, les alternatives de més potencial, com les administracions varen reaccionar i què varen fer per ajudar l'àmbit educatiu. Finalment, es fa una mirada al futur explorant el què podrà ser o serà l'educació.
Resum: Following the pandemic of the last two years and the resulting home confinements, universities have had to adapt their face-to-face teaching to an online alternative. This meant switching from a very well-structured education system to a little-known alternative system, such as online classes. Teaching teams in all areas of education had to use software applications that they may have never used before, in order to make virtual classes more like face-to-face teaching. This work will deepen the knowledge of the most renowned existing tools, analyzes the tool most used by the UAB during this period, how teachers and students have responded to this situation, all its capabilities and technical possibilities, However, it is analyzed the current ecosystem in terms of these applications, the most potential alternatives, how administrations reacted and what they did to help the educational environment. Finally, we look at the future by exploring what education can be or will be.
Resum: A raíz de la pandemia vivida en los dos últimos años y los confinamientos domiciliarios que se derivaron, las universidades tuvieron que adaptar su docencia presencial por una alternativa telemática. Esto supuso tener que cambiar todo un sistema de enseñanza muy bien estructurado, a un sistema alternativo poco o nada conocido, como fueron las clases online. Los equipos docentes, de todos los ámbitos educativos, tuvieron que utilizar aplicaciones de software que quizás nunca habían utilizado, para poder dar las clases virtuales lo más parecido a la docencia presencial. Este trabajo profundizará en el conocimiento de las herramientas existentes de más renombre, analiza la herramienta más usada por la UAB durante esta época, como los profesores y alumnos han respondido a esta situación y todas sus capacidades y posibilidad técnicas. Sin embargo, se analiza el ecosistema actual en cuanto a estas aplicaciones, las alternativas de mayor potencial, cómo las administraciones reaccionaron y qué hicieron para ayudar al ámbito educativo. Por último, se da una mirada al futuro explorando lo que podrá ser o será la educación.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució i la comunicació pública de l'obra, sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Grau en Enginyeria Informàtica [2502441]
Pla d'estudis: Enginyeria Informàtica [958]
Document: Treball final de grau ; Text
Àrea temàtica: Menció Enginyeria del Software
Matèria: Analisis ; Aplicacions (Apps) ; Microsoft Teams ; Microsoft Graph ; Graph Explorer ; API ; REST ; Zoom ; Google Meet ; KAMI ; Metavers ; Education Technology ; UAB ; Presencialitat ; Online ; Análisis ; Aplicaciones (Apps) ; Presencialidad ; Analysis ; Applications (Apps) ; Face to face



16 p, 3.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2022-07-21, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir