Geografies de la infància i temps de lleure en entorns rurals : experiències i percepcions de nens i nenes de cicle superior de primària
Geli Soler, Elisabet
Baylina Ferré, Mireia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Additional title: Geografías de la infancia y tiempo libre en entornos rurales : experiencias y percepciones de niños y niñas de ciclo superior de primaria
Additional title: Children's geographies and leisure time in rural settings : experiences and perceptions from boys and girls between eleven and twelve years old
Date: 2021-2022
Abstract: La present investigació s'emmarca dins de les geografies de la infància, concretament d'aquelles infàncies escolaritzades en entorns rurals. Explora els significats que els nens i les nenes donen als espais que utilitzen i viuen durant el seu temps de lleure i les formes amb les quals s'hi relacionen. Per tal efecte, s'ha donat veu, s'ha escoltat i s'ha treballat amb alumnes de cicle superior de primària d'una escola rural del Pla de l'Estany. Sota un model d'investigació qualitativa, s'han utilitzat un ventall ampli de metodologies per tal de poder arribar a totes les experiències viscudes per tot l'alumnat al complet. L'estudi també reflexiona sobre la diversitat d'espais viscuts, els diferents significats que els hi atorguen, el grau d'idealització del món rural i les pràctiques socials i espacials dels nens i nenes en funció de la seva identitat, gènere o context.
Abstract: La presente investigación se enmarca en las geografías de la infancia, concretamente aquellas infancias escolarizadas en entornos rurales. Explora los significados que niños y niñas dan a les espacios que utilizan y viven durante su tiempo libre y las formas con las que se relacionan con él. Por tal efecto, se ha dado voz, se ha escuchado y se ha trabajado con alumnos de ciclo superior de primaria de una escuela rural del Pla de l'Estany. Bajo un modelo de investigación cualitativa, se han utilizado metodologías diversas para poder llegar a todas las experiencias vividas por todo el alumnado. El estudio también reflexiona sobre la diversidad de les espacios vividos, los diferentes significados que los alumnos les otorgan, el grado de idealización del mundo rural y las prácticas sociales i espaciales de los niños y niñas en función de su identidad, género o contexto.
Abstract: The current research is framed within children's geographies, in particular those children educated in rural areas. It explores the meanings that boys and girls give to the spaces they use and live in during their leisure time and the ways they interact with. For that purpose, we have given voice, listened to and we have worked with students between eleven and twelve years old from a rural school located in Pla de l'Estany. Applying a qualitative research model, a wide range of methodologies have been used in order to cover all the experiences lived for all the students. The paper also reflects on the diversity of lived spaces, different meanings that are given to these spaces, the degree of idealization of the rural world, and the children's social and spatial practices based on their identity, gender or context.
Note: Premi UAB de l'Observatori per a la Igualtat als millors Treballs de Fi de Grau amb perspectiva de gènere. 7a Edició, curs 2021-2022
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català
Studies: Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial [2503710]
Study plan: Grau en Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial [1390]
Document: Treball final de grau ; Text
Subject: Geografies de la infància ; Ruralitat ; Temps de lleure ; Gènere ; Geografías de la infancia ; Ruralidad ; Tiempo libre ; Género ; Children's geography ; Rurality ; Leisure time ; Gender



61 p, 2.7 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Bachelor's degree final projects award-winning
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Philosophy and Letters. TFG

 Record created 2022-07-21, last modified 2023-09-09



   Favorit i Compartir