L'educació mediàtica, una assignatura pendent a Catalunya
Jiménez Durán, Sandra
Carrillo Pérez, Nereida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Additional title: La educación mediática, una asignatura pendiente en Cataluña
Additional title: Media education, a pending subject in Catalonia
Date: 2022
Description: 169 pag.
Abstract: Aquest treball pretén fer una anàlisi panoràmica de la situació de l'educació mediàtica a Catalunya i la seva inclusió als centres d'educació secundària. L'estudi consta d'un marc teòric i d'un estudi de cas de l'educació mediàtica a Catalunya. Aquest s'ha fet amb un inventari de les entitats que treballen en educació mediàtica, un grup de discussió i entrevistes en profunditat amb experts en la temàtica. Com a resultat, es proposa un decàleg on s'exposen els reptes de futur que hi ha a Catalunya relacionats amb l'educació mediàtica i quin camí cal seguir perquè s'inclogui al currículum educatiu de manera sistemàtica.
Abstract: Este trabajo pretende analizar panorámicamente la situación de la educación mediática en Cataluña y su inclusión en los institutos. El estudio consta de un marco teórico y de un estudio de caso de la educación mediática. Se ha hecho con un inventario de las entidades que trabajan en educación mediática, un grupo de discusión y entrevistas en profundidad con expertos en el tema. Como resultado se propone un decálogo que expone los retos de futuro que hay en Cataluña relacionados con la educación mediática y qué camino hay que seguir para que se incluya en el currículo académico sistemáticamente.
Abstract: This study intends to analyze in a panoramic view the situation of media literacy in Catalonia and its inclusion in secondary schools. The present work is made up of a theoretical framework and a case study of media education in Catalonia. This has been made with an institutions inventory, a focus group and many interviews with experts in this field. As a result, it is suggested a Decalogue that shows the challenges for the future that there are in Catalonia in relation to media literacy and which direction has to be followed until it gets included in the school curriculums in a systematics way.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català
Studies: Periodisme [2501933]
Study plan: Grau en Periodisme [1432]
Document: Treball final de grau
Subject: Educació mediàtica ; Formació ; Educació secundària ; Educació infantil i primària ; Catalunya ; Esperit crític



169 p, 1.2 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Communication Studies. TFG

 Record created 2022-10-13, last modified 2022-10-21



   Favorit i Compartir