Usos lingüístics de les elits : un estudi de cas d'una escola internacional de Sant Cugat
Hornas Duch, Raquel
Bonal, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Additional title: Usos lingüísticos de las élites : un estudio de caso de una escuela internacional de Sant Cugat
Additional title: Elite's linguistic uses : a case study of an international school in Sant Cugat
Date: 2022
Abstract: Davant la preocupació pel futur del català, aquest treball pretén fer una anàlisi sociolingüística a una de les escoles internacionals de Sant Cugat del Vallès, una escola privada que concentra gran part de l'elit local. S'investiga el funcionament de l'escola, els usos lingüístics de les famílies que escolaritzen els seus fills a aquesta escola i també la seva ideologia lingüística. S'estudia el català des del prisma de la classe social amb més poder, la que Bourdieu anomena dominant: una classe actualment molt poc estudiada però alhora molt rellevant per descobrir quines són les idees, els valors i les creences legítimes sobre el català.
Abstract: Ante la preocupación por el futuro del catalán, este trabajo pretende realizar un análisis sociolingüístico en una de las escuelas internacionales de Sant Cugat del Vallès, una escuela privada que concentra a gran parte de la élite local. Se investiga el funcionamiento de la escuela, los usos lingüísticos de las familias que envían a sus hijos a esta escuela y también su ideología lingüística. Se estudia el catalán desde el prisma de la clase social con más poder, la que Bourdieu denomina dominante: una clase actualmente muy poco estudiada pero a la vez muy relevante para descubrir cuáles son las ideas, valores y creencias legítimas sobre el catalán.
Abstract: In view of the concern for the future of the Catalan, this paper attempts to carry out a sociolinguistic analysis in one of the international schools of Sant Cugat del Vallès, a private school that concentrates a large part of the local elite. It investigates the functioning of the school, the familie's linguistic uses who send their children to this school and also their linguistic ideology. Catalan is studied through the prism of the social class with the most power, the one Bourdieu calls dominant: a class that is currently very little studied but at the same time very relevant for discovering what are the legitimate ideas, values and beliefs about Catalan.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català
Studies: Sociologia [2500262]
Study plan: Grau en Sociologia [819]
Document: Treball final de grau ; Text
Subject: Ideologia lingüística ; Usos lingüístics ; Elit ; Catalunya ; Escola internacional ; Català ; Ideología lingüística ; Usos lingüísticos ; Élite ; Cataluña ; Escuela internacional ; Catalán ; Linguistic ideology ; Linguistic uses ; Elite ; Catalonia ; International School ; Catalan



TFG
35 p, 660.9 KB

Pòster
1 p, 267.9 KB

Resum executiu
188.9 KB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Political Science and Sociology

 Record created 2023-03-07, last modified 2023-07-27



   Favorit i Compartir