Religió, cultura i valors [102017]
Gonzalez Monfort, Maria de las Neus
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Religion, Culture and Values
Títol variant: Religión, cultura y valores
Data: 2023-24
Resum: La finalitat d'aquesta assignatura és la de permetre accedir a ser docent de religió a escoles públiques, concertades i privades. Actualment la demanda és molt gran i constantment hi ha vacants a cobrir en tots els Serveis Territorials. Solen ser places de difícil cobertura. Forma part d'un cos de 4 matèries, de les quals n'impartim una a la UAB des que es va fundar la nostra Facultat. De l'alumnat que l'ha cursada, molts actualment treballen com a indefinits en l'escola pública o la concertada. Ser docent de religió també és compatible amb ser docent de tot el que la pròpia titulació et faculta. 1 L'assignatura "Religió, cultura i valors" està en connexió amb un bloc d'altres tres que es poden cursar telemàticament per assolir tot el mòdul. I amb dues d'elles aprovades, actualment pots esdevenir docent amb destinació provisional fins que acabis tot el mòdul. OBJECTIUS 1. Presentar el fet religiós des de la visio més àmplia en relació a la cultura i els valors . 2. Capacitar i preparar futurs docents d'ensenyament religiós escolar, en l'àmbit de l'EI I EP, que garanteixin una formació religiosa i moral catòlica de qualitat, ofertada a l'alumnat des del respecte a la pròpia llibertat. 3. Contextualizar el fet religiós en el món educatiu actual, tenint en compte la diversitat i pluralitat de l'alumnat. 4. Facilitar l'accés a la lectura dels grans textos religiosos i de la Bíblia i la comprensió del seu món simbòlic: símbols, gèneres literaris, contextos i intencionalitat religiosa. 5. Presentar una teologia bíblica bàsica a partir dels grans temes de la història de la Salvació i ajudar a la comprensió de la revelació progressiva de Déu que culmina en Jesucrist, Paraula Encarnada. 6. Oferir una síntesi actualitzada dels continguts essencials de la fe cristiana i la necessària síntesi entre la fe i la cultura, la fe i la ciència, especialment en els temes on més pot haver risc d'incomprensió. 7. Proporcionar l'adequada articulació de la fe amb el conjunt dels sabers. 8. Aprofundir en la dimensió moral de la persona a la llum del missatge cristià.
Resum: The purpose of this subject is to allow access to become a teacher of religion in public, chartered and private schools. Demand is currently very high and there are constantly vacancies to be filled in all Territorial Services. They are usually difficult to cover places. It is part of a body of 4 subjects, of which we teach one at the UAB since our Faculty was founded. Of the students who have taken it, many currently work as permanent workers in public or charter schools. Being a teacher of religion is also compatible with being a teacher of everything that the qualification itself entitles you to. 1 The subject "Religion, culture and values" is connected to a block of three others that can be taken online to complete the entire module. And with two of them approved, you can currently become a teacher with a provisional assignment until you finish the entire module. OBJECTIVES 1. To present the religious fact from the broader vision in relation to culture and values. 2. To train and prepare future teachers of school religious education, in the field of EI and EP, who guarantee a quality Catholic religious and moral training, offered to students with respect for their own freedom. 3. To contextualize the religious fact in today's educational world, taking into account the diversity and plurality of students. 4. To facilitate access to the reading of the great religious texts and the Bible and the understanding of their symbolic world: symbols, literary genres, contexts and religious intention. 5. To present a basic biblical theology based on the great themes of the history of Salvation and help the understanding of the progressive revelation of God that culminates in Jesus Christ, the Incarnate Word. 6. To offer an updated synthesis of the essential contents of the Christian faith and the necessary synthesis between faith and culture, faith and science,especially in the subjects where there may be more risk of misunderstanding. 7. To provide the appropriate articulation of faith with all knowledge. 8. To deepen the moral dimension of the person in the light of the Christian message.
Resum: La finalidad de esta asignatura es la de permitir acceder a ser docente de religión en escuelas públicas, concertadas y privadas. Actualmente la demanda es muy grande y constantemente existen vacantes a cubrir en todos los Servicios Territoriales. Suelen ser plazas de difícil cobertura. Forma parte de un cuerpo de 4 materias, de las cuales impartimos una en la UAB desde que se fundó nuestra Facultad. Del alumnado que la ha cursado, muchos actualmente trabajan como indefinidos en la escuela pública o concertada. Ser docente de religión también es compatible con ser docente de todo lo que te faculta la propia titulación. 1 La asignatura "Religión, cultura y valores" está en conexión con un blog de otros tres que se pueden cursar telemáticamente para alcanzar todo el módulo. Y con dos de ellas aprobadas, actualmente puedes convertirte en docente con destino provisional hasta que acabes todo el módulo. OBJETIVOS 1. Presentar el hecho religioso desde la visión más amplia en relación a la cultura y los valores. 2. Capacitar y preparar a futuros docentes de enseñanza religiosa escolar, en el ámbito del EI y EP, que garanticen una formación religiosa y moral católica de calidad, ofertada al alumnado desde el respeto a la propia libertad. 3. Contextualizar el hecho religioso en el mundo educativo actual, teniendo en cuenta la diversidad y pluralidad del alumnado. 4. Facilitar el acceso a la lectura de los grandes textos religiosos y de la Biblia y la comprensión de su mundo simbólico: símbolos, géneros literarios, contextos e intencionalidad religiosa. 5. Presentar una teología bíblica básica a partir de los grandes temas de la historia de la Salvación y ayudar a la comprensión de la revelación progresiva de Dios queculmina en Jesucristo, Palabra Encarnada. 6. Ofrecer una síntesis actualizada de los contenidos esenciales de la fe cristiana y la necesaria síntesis entre la fe y la cultura, la fe y la ciencia, especialmente en los temas en los que más puede haber riesgo de incomprensión. 7. Proporcionar la adecuada articulación de la fe con el conjunto de los saberes. 8. Profundizar en la dimensión moral de la persona a la luz del mensaje cristiano.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Educació Infantil [2500797] ; Educació Primària [2500798]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [1140] ; Grau en Educació Infantil [847] ; Grau en Educació Primària [896]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 113.7 KB

Anglès
6 p, 112.9 KB

Castellà
7 p, 113.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2023-07-07, darrera modificació el 2023-09-16



   Favorit i Compartir