La traducció pedagògica i l'ús de ChatGPT-3 a classes d'anglès com a segona llengua per a nens i nenes
Salguero Romero, Paula
Sánchez-Gijón, Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació

Additional title: La traducción pedagógica y el uso de ChatGPT-3 en clases de inglés como segunda lengua para niños y niñas
Additional title: Pedagogical Translation and the use of ChatGPT-3 in english as a second language classes for children
Imprint: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Description: 69 pag.
Abstract: Aquest treball tracta sobre la traducció pedagògica, és a dir, ensenyar un idioma estranger amb l'ajuda de la traducció. També tracta sobre les tecnologies, concretament sobre la intel·ligència artificial. D'aquesta manera, aquest treball pretén combinar aquests dos àmbits tan interessants. Aquest està enfocat en l'estudi i anàlisi sobre l'ús de l'eina ChatGPT a classes de segones llengües. En el marc teòric, s'explica què és la traducció pedagògica, els diferents mètodes i la importància d'aquest a classes de llengües. Seguidament, es dona pas a les tecnologies i la IA, concretament, ChatGPT. El marc pràctic consta d'un seguit d'activitats en les quals un grup reduït d'alumnes d'una classe d'extraescolar d'anglès aprenen anglès amb ChatGPT de suport, per estudiar si aquesta eina és compatible a classes de llengües estrangeres. Seguidament, es presenta una enquesta que s'ha fet al professorat de segones llengües per analitzar la seva opinió sobre aquesta eina a les seves classes i el coneixement d'aquesta.
Abstract: Este trabajo trata sobre la traducción pedagógica, es decir, enseñar un idioma extranjero mediante la traducción. También trata sobre las tecnologías, concretamente sobre la inteligencia artificial. Asimismo, este trabajo pretende combinar estos dos ámbitos tan interesantes. Este está enfocado en el estudio y análisis sobre el uso de la herramienta ChatGPT en clases de segundas lenguas. En el marco teórico, se explica qué es la traducción pedagógica, sus distintos métodos y la importancia de estos en clases de lenguas. A continuación, se presentan las tecnologías y la inteligencia artificial, concretamente ChatGPT. El marco práctico se basa en una serie de actividades realizadas a un grupo reducido de alumnos en una clase de lengua extranjera de inglés mediante la ayuda de ChatGPT para estudiar si esta herramienta es compatible con este tipo de clases. Después, se presenta una encuesta realizada al profesorado de segundas lenguas para estudiar su opinión y el conocimiento que tienen de la herramienta.
Abstract: This dissertation is about pedagogical translation, i. e. , teaching a foreign language with translation. It is also about technologies, specifically about artificial intelligence. Moreover, this dissertation aims to bring together these two very interesting topics. It is focused on the investigation and analysis about the use of the tool ChatGPT in second language classes. In the theoretical framework, it is explained what pedagogical translation is, its different methods and their importance in language classes. Furthermore, in this section, technologies and artificial intelligence, specifically ChatGPT are introduced. The practical framework is based on a series of activities carried out with a reduced group of students in English classes as a foreign language using ChatGPT to study whether this tool is compatible with this type of classes. Then, a survey to second Language teachers is presented in order to study their opinion and knowledge of the tool.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Language: Català
Studies: Traducció i Interpretació [2500249]
Study plan: Grau en Traducció i Interpretació [1204]
Document: Treball final de grau
Subject: Traducció pedagògica ; Ensenyament de llengües estrangeres ; Llengua estrangera ; ChatGPT ; Tecnologia ; Intel·ligència artificial ; Chatbot ; Traducción pedagógica ; Enseñanza de lenguas extranjeras ; Lengua extranjera ; Tecnología ; Inteligencia artificial ; Pedagogical translation ; Foreign language teaching ; Foreign language ; Technology ; Artificial intelligence



70 p, 2.5 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Translation and Interpreting
Learning materials > DocèncIA

 Record created 2023-07-12, last modified 2024-02-12



   Favorit i Compartir