NLP a les Aules
Prats Gili, Gerard
Lladós, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Additional title: NLP en las Aulas
Additional title: NLP in the Classroom
Date: 2023
Abstract: Aquest projecte busca analitzar l'estat d'art de les eines de processament de llenguatge natural en l'actualitat, i analitzar el paper que han tingut les Tecnologies de la Informació i la Comunicació en el sector educatiu des d'un punt de vista tècnic i filosòfic. Després d'aquesta anàlisi, es procedeix al disseny i al desenvolupament d'una Prova de Concepte que busqui implementar les tecnologies que s'han descobert amb la recerca en un cas d'ús concret de l'àmbit educatiu. Aquesta eina busca ajudar als alumnes amb dificultats d'aprenentatge, promovent la interactivitat i l'accessibilitat, i també busca aportar al professorat amb eines per poder entendre les necessitats individuals de cada alumna mitjançant les TIC. També es presenten propostes de millores i de funcions que es poden afegir un cop finalitzat el treball, per continuar desenvolupant l'eina en un futur.
Abstract: Este proyecto busca analizar el Estado del Arte de las herramientas de Procesamiento de Lenguaje Natural (NLP), y examinar el papel que las Tecnologías de la Información y la Comunicación han tenido en el sector educativo desde una perspectiva técnica y filosófica. Después de este análisis, procederemos a diseñar y desarrollar una Prueba de Concepto para una aplicación que implementa las tecnologías descubiertas a lo largo de la investigación para resolver un problema específico. Esta herramienta busca asistir a los estudiantes con dificultades de aprendizaje, promoviendo la interactividad y la accesibilidad, y también tiene como objetivo proporcionar a los profesores herramientas para comprender las necesidades individuales de cada estudiante a través de la información recopilada de las tecnologías empleadas. También se presentan propuestas para mejoras y funciones que se pueden agregar una vez que el proyecto se haya completado, de modo que la herramienta pueda seguir siendo desarrollada en el futuro.
Abstract: This project seeks to analyze the State of the Art of Natural Language Processing (NLP) tools, and to examine the role that Information and Communication Technologies have had in the educational sector from a technical and philosophical perspective. After this analysis, we will proceed to design and develop a Proof of Concept for an application that implements the technologies discovered throughout the research to solve a specific problem. This tool seeks to assist students with learning difficulties, promoting interactivity and accessibility, and also aims to provide teachers with tools to understand the individual needs of each student through information gathered from the technologies employed. Proposals for improvements and functions that can be added once the project is completed are also presented, so that the tool can continue to be developed in the future.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català
Studies: Grau en Enginyeria Informàtica [2502441]
Study plan: Enginyeria Informàtica [958]
Document: Treball final de grau ; Text
Subject area: Menció Computació
Subject: Tecnologies de la informació ; TIC ; GPT ; Processament de llenguatge natural ; Docència ; Interacció ; Chatbots ; Aprenentatge ; Tecnologías de la información ; Procesamiento de lenguaje natural ; Docencia ; Interacción ; Aprendizaje ; Information technologies ; ICTs ; Natural language processing ; Teaching ; Students ; Interaction ; Learning



13 p, 987.6 KB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > School of Engineering. TFG

 Record created 2023-07-18, last modified 2023-08-22



   Favorit i Compartir