dir.
| Additional title: |
Música para Recordar : Aplicaciones y beneficios de la musicoterapia en pacientes con Alzheimer |
| Additional title: |
Music to Remember : Applications and Benefits of Music Therapy in Patients with Alzheimer's Disease |
| Date: |
2024 |
| Abstract: |
Aquest treball analitza el projecte Música per Recordar, una iniciativa de musicoteràpia aplicada a persones amb Alzheimer que incorpora també la participació activa d'alumnes de secundària. A través d'una metodologia mixta, amb dades qualitatives i quantitatives, s'estudia l'impacte emocional, relacional i cognitiu de nou sessions realitzades en un centre sociosanitari. Els resultats mostren una millora en l'estat d'ànim dels pacients, una connexió amb la memòria autobiogràfica i una reducció dels trastorns de conducta. Paral·lelament, s'observa un fort impacte formatiu i empàtic en l'alumnat. El treball conclou que la música pot ser una eina terapèutica i educativa potent, i defensa la viabilitat de models col·laboratius entre escoles i centres de salut. |
| Abstract: |
Este trabajo analiza el proyecto Música para Recordar, una iniciativa de musicoterapia aplicada a personas con Alzheimer que incorpora también la participación activa de alumnos de secundaria. A través de una metodología mixta, con datos cualitativos y cuantitativos, se estudia el impacto emocional, relacional y cognitivo de nueve sesiones realizadas en un centro sociosanitario. Los resultados muestran una mejora en el estado de ánimo de los pacientes, una conexión con la memoria autobiográfica y una reducción de los trastornos de conducta. Paralelamente, se observa un fuerte impacto formativo y empático en el alumnado. El trabajo concluye que la música puede ser una herramienta terapéutica y educativa poderosa, y defiende la viabilidad de modelos colaborativos entre escuelas y centros de salud. |
| Abstract: |
This thesis explores Música per Recordar, a music therapy project for Alzheimer's patients that also involves secondary school students. Using a mixed-methods approach, it analyses the emotional, cognitive and relational effects of nine music therapy sessions held in a healthcare centre. The findings reveal improvements in mood, autobiographical memory recall and behavioural regulation among patients, alongside a strong educational and emotional impact on the students. The project demonstrates music's therapeutic and pedagogical potential and advocates for sustainable, collaborative models between schools and care institutions. |
| Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Language: |
Català |
| Studies: |
Musicologia [2500240] |
| Study plan: |
Grau en Musicologia [809] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Subject: |
Musicoteràpia ;
Alzheimer ;
Memòria autobiogràfica ;
Emocions ;
Educació intergeneracional ;
Benestar ;
Música i salut ;
Musicologia aplicada ;
Transformació social ;
Projectes escolars ;
Musicoterapia ;
Memoria autobiográfica ;
Emociones ;
Educación intergeneracional ;
Bienestar ;
Música y salud ;
Musicología aplicada ;
Transformación social ;
Proyectos escolares ;
Music therapy ;
Alzheimer's disease ;
Autobiographical memory ;
Emotions ;
Intergenerational education ;
Well-being ;
Music and health ;
Applied musicology ;
Social transformation ;
School-based projects |