Las diferencias culturales en la negociación : El caso de Japón
Mir Candelario, Laura
Cubeiro Rodríguez, Dídac, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació

Títol variant: Les diferències culturals en la negociació : El cas de Japó
Títol variant: Cultural differences in negotiation : The case of Japan
Data: 2024
Resum: El presente trabajo analiza cómo la cultura influye en las negociaciones interculturales mediante el estudio de los comportamientos de los japoneses, a partir del análisis de su estructura social y valores culturales. Este trabajo es un análisis cultural aplicado a la negociación. Las fuentes principales para la elaboración de este estudio han sido libros de negociación y artículos académicos para la teoría general. Para el análisis cultural, he utilizado el libro de Japanese Society de Nakane Chie. El análisis revela que el conocimiento sobre la cultura en una negociación es importante para el éxito de esta. Sin embargo, hay que tener cuidado al aplicar los estereotipos de una forma rígida, ya que puede contribuir al fracaso. Para ello, existen las dimensiones culturales, que nos permiten identificar patrones culturales que influyen en el proceso negociador. Las dimensiones de Hofstede y de Hall han permitido explicar comportamientos culturales que se observan en contextos interculturales. En este sentido, saber interpretar el comportamiento de un japonés en una negociación nos ayudará a adaptar estrategias, evitar malentendidos y alcanzar acuerdos más estables y satisfactorios para ambas partes. Esto permite comprender con mayor profundidad el comportamiento japonés en una negociación, ya que nos muestra el origen de esta conducta. Además, establece un vínculo entre la sociología y la negociación, esto ayudará a que el análisis se vuelva más integral; al incorporar factores sociales, culturales y relacionales. Finalmente, este enfoque puede resultar útil para negociadores, especialmente aquellos que no tienen gran experiencia en negociación intercultural en contextos asiáticos.
Resum: El següent treball analitza com la cultura influeix en les negociacions interculturals mitjançant l'estudi dels comportaments dels japonesos, a partir de l'anàlisi de la seva estructura social i valors culturals. Aquest treball és una anàlisi cultural aplicada a la negociació. Les fonts principals per la seva elaboració han sigut llibres de negociació i articles acadèmics per la teoria general. Per l'anàlisi cultural he fet servir el llibre de Japanese Society de Nakane Chie. L'anàlisi revela que el coneixement sobre la cultura en una negociació és important per l'èxit d'aquesta. No obstant això, hem de ser previnguts d'aplicar els estereotips d'una forma rígida que pot contribuir al seu fracàs. Per això, existeixen les dimensions culturals, que ens permeten identificar patrons culturals que influeixen en el procés negociador. Les dimensions de Hofstede i de Hall han permès explicar els comportaments cultures que s'observen en contextos interculturals. En aquest sentit, saber interpretar el comportament d'un japonès en una negociació ens ajudarà adaptar estratègies, evitar malentesos i aconseguir acords més estables i satisfactoris per totes les parts. Això permet comprendre amb major profunditat el comportament japonès en una negociació, ja que ens mostra l'origen d'aquesta conducta. A més, estableix un vincle entre la sociologia i la negociació. Això ajudarà a què l'anàlisi es torni més integral, a l'incorporar factors socials, culturals i relacionals. Finalment, aquest enfocament pot resultar útil per a negociadors, especialment aquells que no tenen gran experiència en negociació intercultural en contextos asiàtics.
Resum: The present paper analyses how culture influences intercultural negotiations by studying the behaviour of Japanese people, based on the analysis of their social structure and cultural values. This study employs a cultural analysis to explore the dynamics of negotiation. The primary sources consulted for this study comprised negotiation books and academic articles that provided a foundation for general theory. For cultural analysis, the book Japanese Society by Nakane Chie has been utilised. The analysis indicates that a comprehensive understanding of the negotiation's cultural context is a critical factor in determining its success. Nevertheless, it is imperative to exercise caution when employing stereotypes in a rigid manner, as this may ultimately result in failure. In addressing this issue, it is crucial to recognise the role of cultural dimensions, which facilitate the identification of cultural patterns that influence the negotiation process. The theoretical framework provided by Hofstede's and Hall's dimensions has facilitated the elucidation of cultural behaviours observed in intercultural contexts. Consequently, the ability to interpret the behaviour of a Japanese person in a negotiation context is instrumental in adapting strategies, avoiding misunderstandings, and achieving more stable and satisfactory agreements for both parties. This provides a more profound comprehension of Japanese negotiation behaviour, as it assists in elucidating the cultural underpinnings of such behaviour. It also establishes a correlation between sociology and negotiation, thereby facilitating a more comprehensive analysis by incorporating social, cultural and relational factors. It is submitted that this approach may be of use to negotiators, particularly those with less experience of cross-cultural negotiations with Asian partners.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Estudis d'Àsia Oriental [2500244]
Pla d'estudis: Grau en Estudis d'Àsia Oriental [823]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Comportamiento negociador ; Japón ; Contexto japonés ; Comunicación intercultural ; Negociación intercultural ; Dimensiones culturales ; Comportament negociador ; Japó ; Context japonès ; Cultura ; Comunicació intercultural ; Negociació intercultural ; Dimensions culturals ; Negotiating behaviour ; Japan ; Japanese context ; Culture ; Intercultural communication ; Intercultural negotiation ; Cultural dimensions



31 p, 581.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Traducció i d'Interpretació. TFG

 Registre creat el 2025-09-07, darrera modificació el 2025-10-03



   Favorit i Compartir