| Títol variant: |
Anàlisi de l'agència de l'aprenent en interaccions plurilingües entre iguals : gestió de la participació en tasques virtuals i presencials |
| Títol variant: |
Análisis de la agentividad del aprendiz en interacciones plurilingües entre pares : gestión de la participación en tareas virtuales y presenciales |
| Títol variant: |
Étude de l'agency de l'apprenant dans les interactions plurilingues entre pairs : modalités de participation en contexte virtuel et présentiel |
| Data: |
2025 |
| Resum: |
From socioconstructivist perspectives, learning is a social process that occurs through collaborative interaction. In task-based L2 learning, this involves a dynamic adaptation to the evolving circumstances of the task, integrating learning within the discursive actions learners perform when participating in the resolution of the task. This study explores how secondary students organise their participation and enact learner agency during plurilingual, task-based peer interactions in a transnational classroom proposal. Focusing on two scenarios - virtual telecollaboration and face-to-face group tasks - the study examines how learners navigate between progressivity (task advancement) and intersubjectivity (mutual understanding). Using Conversation Analysis, we analyze their discursive actions identifying behavioral, cognitive, and relational dimensions of agency. By focusing on learners' procedures to overcome challenges, co-construct meaning, and balance academic and social interactional goals, the study highlights the significance of peer interactions in fostering agency, proactive participation, as well as effective communication and successful task completion across linguistic boundaries. |
| Resum: |
Des d'una perspectiva socioconstructivista, l'aprenentatge és un procés social que es construeix a través de la interacció. En un enfocament d'ensenyament de L2 basat en tasques, això suposa una adaptació dinàmica a les exigències discursives. Aquest estudi analitza com estudiants de secundària organitzen la seva participació i exerceixen la seva agentivitat en una proposta d'aula transnacional, en dos contextos: la telecol·laboració virtual i les tasques presencials en grup. L'objectiu és explorar com els aprenents troben l'equilibri entre la progressivitat (per fer avançar la tasca) i la intersubjectivitat (per assegurar la comprensió mútua). A través de l'Anàlisi de la Conversa, s'identifiquen dimensions conductuals, cognitives i relacionals de l'agentivitat en les seves accions discursives. L'estudi posa en relleu les estratègies emprades pels aprenents per superar dificultats, coconstruir significat i equilibrar objectius acadèmics i socials. En centrar-se en les interaccions plurilingües entre iguals, es mostra com aquestes afavoreixen l'agentivitat, una participació activa i una comunicació eficaç, contribuint així a l'èxit en la realització de les tasques més enllà de les fronteres lingüístiques. |
| Resum: |
Desde una perspectiva socioconstructivista, el aprendizaje es un proceso social que ocurre mediante la interacción. En un enfoque de enseñanza de L2 basado en tareas, esto implica una adaptación dinámica a las exigencias discursivas. Este estudio analiza cómo estudiantes de secundaria organizan su participación y ejercen su agentividad en una propuesta de aula transnacional, en dos contextos: la telecolaboración virtual y las tareas presenciales en grupo. A través del Análisis de la Conversación, se identifican dimensiones conductuales, cognitivas y relacionales de la agentividad en sus acciones discursivas. El estudio destaca las estrategias empleadas por los aprendices para superar dificultades, coconstruir significado y equilibrar objetivos académicos y sociales. Al centrarse en las interacciones plurilingües entre iguales, se evidencia cómo estas favorecen la agentividad, una participación activa y una comunicación efectiva, lo que contribuye al éxito en la realización de las tareas más allá de las fronteras lingüísticas. |
| Resum: |
Selon les perspectives socioconstructivistes, l'apprentissage est un processus social ancré dans l'interaction. Dans un cadre d'apprentissage d'une L2 basé sur des tâches, cela implique une adaptation dynamique aux exigences discursives de la tâche. Cette étude examine comment des élèves du secondaire organisent leur participation et exercent leur agency dans une proposition de classe transnationale, à travers deux contextes : la télécollaboration virtuelle et les tâches de groupe en présentiel. L'analyse conversationnelle permet d'identifier les dimensions comportementales, cognitives et relationnelles de l'agency dans leurs actions discursives. L'étude met en lumière les stratégies utilisées par les apprenants pour surmonter les obstacles, co-construire du sens et équilibrer objectifs scolaires et sociaux. En soulignant le rôle des interactions plurilingues entre pairs, les résultats montrent comment ces dynamiques favorisent l'agency, une participation active et une communication efficace, contribuant ainsi à la réussite des tâches au-delà des frontières linguistiques. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.  |
| Llengua: |
Anglès |
| Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
| Matèria: |
Learner agency ;
Task-based interaction ;
Participation ;
Progressivity and intersubjectivity ;
Task-as-process ;
Agència de l'aprenent ;
Interacció basada en tasques ;
Participació ;
Progressivitat i intersubjectivitat ;
Tasca com a procés ;
Agencia del aprendiz ;
Interacción basada en tareas ;
Participación ;
Progresividad e intersubjetividad ;
Tarea como proceso ;
Agency de l'apprenant ;
Interaction basée sur les tâches ;
Progressivité et intersubjectivité ;
Tâche en tant que processus |
| Publicat a: |
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 18 Núm. 3 (2025) , art. e1461 (Articles) , ISSN 2013-6196 |